کرونا در جهان| هشدار مجدد سازمان جهانی بهداشت

Print Friendly, PDF & Email

در حالی اکثر کشورهای جهان از افزایش شمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا خبر می‌دهند، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده علاوه بر محدودیت دسترسی‌ها، باید مراقبت‌های بهداشتی تشدید شود.

کد خبر : 2489
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 فروردین 1399 - 18:40
کرونا در جهان| هشدار مجدد سازمان جهانی بهداشت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . ویروس کرونا کماکان در حال جولان دادن در تقریبا تمام کشورهای جهان است و در این بین قاره اروپا یکی از بدترین  ایام خود را سپری می‌کند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» در ایتالیا کانون اصلی کرونا در اروپا تاکنون ۴۸۲۵ نفر جان باخته اند. در این کشور در مجموع ۵۳۵۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. در این بین روسیه نیز از کمک خود به ایتالیا برای مقابله با کرونا خبر داده است. وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد که هواپیماهای نظامی این کشور دارو، خودروهای ضد عفونی کننده و تجهیزات دیگر پزشکی را  به این کشور  ارسال می‌کنند.

در رومانی نیز مقام‌های بخش بهداشت این کشور از اولین فوتی خود بابت کرونا خبر دادند. رومانی مدعی است که تاکنون ۳۶۷ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

در آلمان تا لحظه تنظیم این خبر (ساعت ۱۶:۳۰ یکشنبه سوم فروردین) ۲۲۳۴۶ نفر به کرونا مبتلا شده‌اند. آلمان اعلام کرده که تاکنون ۸۴ نفر جان باخته‌ و  ۲۰۹ نفر نیز درمان شده‌اند.

وزارت بهداشت جمهوری چک نیز از افزایش شمار مبتلایان در این کشور به کرونا به رقم ۱۰۴۷ نفر خبر داد. این کشور اعلام کرده که تاکنون کسی بابت کرونا فوت نشده است.

انگلیس نیز شمار مبتلایان به این ویروس به ۵۰۸۱ نفر رسیده است. جان‌باختگان کرونا در این کشور ۲۳۳ نفر و مجموع درمان شدگان ۹۳ تن اعلام شده است.

در اسپانیا  آمار کلی مبتلایان به کرونا در اسپانیا در بعد از ظهر یکشنبه به ۲۸۵۷۲ نفر رسید و شمار جان‌باختگان به ۱۷۲۵ نفر افزایش یافته است.

در شرق آسیا، مالزی از ۳۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور خود خبر داده است. این کشور بالاترین آمار کرونا را در منطقه جنوب شرقی آسیا داراست.

در اندونزی ۶۴ مورد جدیدی مبتلا به کرونااعلام شد. وزارت بهداشت این کشور یکشنبه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور  به ۵۱۴ مورد رسیده و ۲۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کره جنوبی از مثبت شدن آزمایش کرونای ۹۸ نفر دیگر خبر داد تا شمار مبتلایان به ۸۸۹۷ نفر برسد. دو نفر نیز فوت کردند. شمار کل فوتی‌ها ۱۰۴ نفر است.

«ووهان» چین مرکز شیوع ویروس کرونا در یک خبر امیدوار کننده برای چهارمین روز متوالی موردی از ابتلا را ثبت نکرده است.

وزارت خارجه ژاپن نیز در اقدامی احتیاطی در قبال تهدید ویروس کرونا، به شهروندانش توصیه کرد از هرگونه سفر غیر ضروری به آمریکا خودداری کنند. میزان مبتلایان به ویروس کرونادر ژاپن ۱۰۵۴نفر و شمار جان باختگان تا به امروز، ۳۶ نفر اعلام شده است.

کشور عمان در منطقه غرب آسیا نیز در اقدامی پیشگیرانه  برگزاری هرگونه تجمع را ممنوع اعلام کرد و صرافی‌ها نیز تعطیل کرد.  در این کشور تاکنون ۵۵ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

در شبه قاره هند، هند به‌عنوان بخشی از تلاش‌ها برای مقابله با کرونا، روز یکشنبه برای شهروندان این کشور، منع آمد و شد اعلام کرد.

در آفریقا نیز اوضاع رو به وخامت است.

به نوشته خبرگزاری «واس» اریتره سی و نهمین کشور در این قاره شد که روز یکشنبه اولین مورد مبتلا به کرونا را اعلام کرد. به گفته سازمان جهانی بهداشت در قاره آفریقا تا این لحظه ۷۰۰ مورد مبتلا به کرونا گزارش شده و ۱۷ نفر نیز جان باخته‌اند.

در قاره اقیانوسیه نیز استرالیا تدابیر جدیدی را برای مهار کرونا به کار بست و «اسکات موریسون» نخست وزیر این کشور دستور تعطیلی کلیه کسب و کارهای غیر ضروری را اعلام کرد.

در کشور آرژانتین واقع در آمریکای لاتین، دولت  تا ۳۱ مارس (دوشنبه ۱۱ فروردین) محدودیت تردد و دسترسی سراسری اعلام کرده است.

در برزیل نیز وزیر بهداشت این کشور گفته که شیوع ویروس کرونا، نظام بهداشت این کشور را نابود می‌کند. در این کشور پرجمعیت تاکنون ۱۱۷۸ نفر به کرونا مبتلا شده و ۱۸ تن جان باخته‌اند.

در آمریکای شمالی نیز وضعیت ایالات متحده آمریکا بحرانی است.

نگرانی‌ها از کمبود تجهیزات پزشکی در آمریکا در حالی رو به افزایش است که طبق جدیدترین آمارها، تعداد قربانیان ویروس با افزایش ۴۶ نفری به ۳۴۸ مورد و تعداد مبتلایان به این ویروس با افزایش ۲۶۹۳ نفر به مجموع ۲۶۹۰۰ نفر رسید.

به گزارش رویترز، یکی از مقامات سازمان جهانی بهداشت نیز در گفت‌وگو با شبکه خبری «بی بی سی» گفت که با صرف محدودیت دسترسی نمی توان به جنگ کرونا رفت و لازم است اقدامات بهداشت عمومی برای عدم شیوع کرونا ادامه یابد./ فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.