۴۶۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش آماده شده

Print Friendly, PDF & Email

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به خدمات ۳۲ بیمارستان ارتش به بیماران مبتلا به کرونا گفت: ۴۶۰۰ تخت به عنوان نقاهتگاه برای بیماران تدارک دیده شده است.

کد خبر : 2536
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 فروردین 1399 - 14:07
۴۶۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش آماده شده
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر. دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری قرارگاه پدافند زیستی ارتش، اظهار داشت: ماموریت ارتش دفاع از تمامیت ارضی، انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و ارتش موظف است در شرایط مختلف این ماموریت را انجام دهد.

وی افزود: حفظ و ارتقا توان رزم هیچگاه نمی‌تواند از دستور کار ارتش خارج شود و اصلی‌ترین عامل ارتقا توان رزم، حفظ توان نیروی انسانی در برابر این بیماری آسیب پذیر است، بنابراین ارتش باید بتواند سلامتی کارکنانش را حفظ کند تا بتواند در برابر تهدیدات ایستادگی کند.

دریادار سیاری ادامه داد: با تلاش سامانه بهداشت و درمان ارتش، کمترین آسیب را تاکنون داشته ایم و سلامتی گارکنان را توانسته‌ایم حفظ کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در همه اتفاقاتی که در جامعه رخ می‌دهد، پا در رکاب است، گفت: در سیل، زلزله و هرچا لازم بوده ارتش در خدمت مردم بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص موضوع کرونا، ارتش با توجه به برخورداری از امکانات و علم بهداشت و درمان، در بهمن‌ماه پیشبینی‌های لازم را با رصدی که انجام داده بود، تدارک دید.

سیاری با بیان اینکه با تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا، نیروهای مسلح هم قرارگاه‌های پدافند زیستی خود را تشکیل دادند، تصریح کرد: در اولین جلسه با دکتر نمکی اعلام کردیم که در حوزه نیروی انسانی، تخت‌های بیمارستانی، رفع آلودگی شهرها، قرنطینه و اجرای آموزش‌ها می‌توانیم به شما کمک کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا در خصوص ساماندهی خدمات نیروهای مسلح و برگزاری رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی، قرارگاه بهداشت و درمان امام رضا(ع) در ستاد کل نیروهای مسلح تقویت شد و کمیته‌های متعددی نیز در ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دنبال کردن کارهای اساسی تشکیل شد.

وی در خصوص اقدامات ارتش پس از صدور فرمان فرمانده معظم کل قوا، گفت: اقدامات ضدعفونی سازی را توسعه دادیم، سامانه‌های بیمارستانی سیار را در آمادگی کامل قرار دادیم و تمام خطوط خیاط‌خانه در ارتش را برای تولید ماسک و لباس محتفظتی اختصاص دادیم.

سیاری با اشاره به اینکه ۳۲ بیمارستان ارتش در سراسر کشور خدمات را به بیماران مبتلا به کرونا ارائه می‌کنند، عنوان کرد: حدود ۴۶۰۰ تخت بعنوان نقاهت‌گاه برای بیماران تدارک دیده شده است و نیروی زمینی در ورودی شهرهای بزرگ در ۲۰ استان کشور در حال پایش افراد ورودی در قالب رزمایش مقابله با حمله بیولوژیکی است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: آزمایشگاه مرجع تشخیص در دانشگاه علوم پزشکی توسعه یافته است و بررسی علمی و تحقیقاتی چگونگی برخورد با آینده این موضوع در دستور کار قرار گرفته است. تخت ها نقاهتگاه زود تحویل داده میشود

وی با بیان اینکه اساسنامه‌ها و آیین‌نامه های دفاع بیولوژیکی در ارتش بازبینی شده است و تیم‌های جنگ نوین ارتش در استان‌ها حضور دارند و ماموریت‌ خود را انجام می‌دهند، خاطرنشان کرد: هماهنگی میان کل نیروهای مسلح شکل گرفته که تحت قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) کار را پیش می‌برند. تخت

سیاری با بیان اینکه مشارکت در ضدعفونی کردن بیش از ۹۵ شهر در دستور کار ما قرار دارد، گفت: اقدامات ابتکاری در نیروی زمینی برای ساخت تجهیزات ضدعفونی سازی جهت ضدعفونی کردن مناطق در سطح وسیعی در سازمان جهاد خودکفایی و مرکز شهید زرهرن نزاجا انجام شده است/فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.