همراه اول با نمایشهای رسانه ای فدراسیون والیبال مقصر و بدهکار نمی شود

Print Friendly, PDF & Email

حامی مالی فدراسیون والیبال که از طرف خود فدراسیون به یکی از تجمیع کننده های همراه اول معرفی شده با هم قراردادی امضا می کنند. حامی مالی فدراسیون والیبال که قبلا اسپانسر باشگاه پرسپولیس تهران هم بوده گویا خیلی علاقمند به ایجاد جوی است تا از نمد آن کلاهی برای خود درست کند.

کد خبر : 28
تاریخ انتشار : شنبه 26 مرداد 1398 - 11:44
همراه اول با نمایشهای رسانه ای فدراسیون والیبال مقصر و بدهکار نمی شود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارشوقت خبر، خوش استقبال و بد بدرقه بودن یکی از ویژگیها و رفتارهاییست که امروزه در برخی سازمانها و نهادها دیده می شود. این مشی اخلاقی غیرمنصفانه البته تنها ثمره اش در چندسال گذشته ایجاد تکصدایی در جامعه و ترویج واگراییست. استفاده ی حداکثری در چنین فضایی به حداقل ممکن می رسد زیرا وقتی هدف وسیله را توجیه کند یقیناً سرنوشت محتومی در انتظارست. متأسفانه بسیاری از نهادهای متولی در کشور با علم به اینکه الگوی اخلاقی بسیاری فعالان خود باید باشند و در واقع تمام تلاششان ایجاد بستری آرام در جهت فعالیت حرفه ای باید باشد از انجام آن شانه خالی می کنند تا به وقت ناکامی ها دنبال مقصری باشند تا همه چیز را به آن نسبت دهند. هرچند که با همه ی این کنشها و واکنشها مردم خواهند بود که درباره ی ما قضاوت می کنند اما وقتی با تکیه بر یکجانبه نگری سعی در تحریف واقعیت و جهت دادن به افکار عمومی داشته باشیم مطمئناً مردم را روبروی خود می بینیم. حق گرفتنیست این جمله را همیشه در تاریخ خواندیم و هربار بیشتر به واقعیت آن پی بردیم اما وقتی جای حق و باطل را عوض کنیم و همه چیز راجع به یک مسئله بازگو نشود دینی برگردنمان ایجاد خواهد کرد که پرداخت آن سخت و دشوارست. هیچوقت علیرغم همه ی تلاشهایی که برای کمرنگ کردن و عوض کردن حقیقت صورت گرفته ماهیت آن عوض نشده بلکه قدرتمندتر شده و این یک پیام خاخلاقی برای همه ی می تواند باشد.

در چندوقت گذشته ماجرای فدراسیون والیبال و همراه اول در رسانه ها دیده و خوانده شد. فدراسیون والیبال اگرچه با ادبیاتی که لازم به بازنگری دارد ،  برطبل خودش کوبید و اذعان کرد که یکصد و ده میلیارد ریال طلب فدراسیون والیبال از همراه اول است. افشین داوری سرپرست فدراسیون والیبال ادعا می کند که شرکت‌های زیر مجموعه همراه اول به کسب درآمد از سوی هواداران می‌پردازند، ولی عملاً منافع والیبال به عنوان ذی نفع اصلی این جریان تأمین نشده است. داوری در گفتگو با برخی خبرگزاریها اعلام کرده که کار والیبالی ها با همراه اول تا مرز دعوا پیش رفته است و اینکه در مراجعاتی که به همراه اول داشته اند به آنها گفته شده که پولشان گم شده اما آیا همه ی ماجرا همین چند جمله و ادعای افشین داوری است؟

حامی مالی فدراسیون والیبال که از طرف خود فدراسیون به یکی از تجمیع کننده های همراه اول معرفی شده با هم قراردادی امضا می کنند. حامی مالی فدراسیون والیبال که قبلا اسپانسر باشگاه پرسپولیس تهران هم بوده گویا خیلی علاقمند به ایجاد جوی است تا از نمد آن کلاهی برای خود درست کند. با مراجعه و مرور اتفاقات گذشته به خوبی روشن است که حتی باشگاه محبوب پرسپولیس هم نتوانست با این اسپانسر ادامه دهد و مدیرعامل وقت پرسپولیس یعنی علی اکبر طاهری در سال ۹۶ با زدن نامه ای به مدیرعامل این شرکت اعلام می کند که تمایلی برای ادامه ی همکاری ندارد.

در همان موقع حرفهایی به گوش می رسید مبنی بر اینکه یکی از علتهای استعفای طاهری از مدیریت باشگاه اصرار یکی از معاونان وزیر ورزش برای تمدید قرارداد با این اسپانسر بوده که طاهری زیر بار نرفت. در همان موقع این اسپانسر همزمان با فدراسیون والیبال در بخش سامانه ی پیامکی نیز ارتباط داشته است و البته بعداً مدیران پرسپولیس از طلب ۲۱ میلیاردی خود از این شرکت گفتند.

در دعوایی که فدراسیون والیبال ادعا می کند با همراه اول دارد باز هم اسم این اسپانسر به چشم می خورد. امین سیما کیش حامی مالی فدراسیون والیبال است که با یکی از تجمیع کننده های همراه اول همکاری می کرد. با توجه به آمار و آنچه که از متن ماجرا قابل استنباط است تنها مسئولیتهای اجتماعی همراه اول آنها را برای این کار داوطلب کرد وگرنه اگر بنا بود براساس هزینه های جاری در بخش زیرساخت به میزان دریافتی همراه اول توجه کنیم به خوبی روشن می شود که هیچ سودی برایش نداشته که هیچ حالا دعوایی برایش دست و پا شده که بخش مهمی از آن به حامی مالی فدراسیون والیبال ارتباط دارد و همراه اول بدهی به فدراسیون ندارد. در واقع رویه کار به این شکل است که تجمیع کننده ی همراه اول مبالغ مورد نظر را به صورت ماهیانه دریافت می کرد و به امین سیما کیش می پرداخت و در ادامه همین اسپانسر با فدراسیون والیبال برای تقسیم مبالغ طرف حساب هم بودند در این بین کل مبلغی که به این تجمیع کننده می رسید حدوداً ۶ درصد بود که به خوبی مؤید هزینه داشتن تا فایده داشتن برای همراه اول است.

در این میان ۲ میلیارد از سمت تجمیع کننده ی همراه اول برای جوایز فدراسیون والیبال نگه داشته شده که به گفته مدیران همراه اول به محض پرداخت جوایز آن را تسویه می کنند. رفتار فدراسیون والیبال در این ماجرا زنگ خطری برای دیگر رشته های ورزشی است زیرا سبب خواهد شد که شرکتهای بزرگی مانند همراه اول دیگر راغب به حضور در عرصه ی ورزش نشوند و حمایتی از این جهت صورت نگیرد. ادبیات مدیران فدراسیون والیبال که سعی در القای گروکشی توسط همراه اول دارند نه در شأن آنهاست و نه در شأن مردمی است که حامیان واقعی ورزش هستند. ایکاش فدراسیون والیبال پیش از معرفی اسپانسر خود کمی بیشتر تأمل می کرد تا این اتفاقات نمی افتاد. اگر هربار که مسئله ای به این شکل در بخشی از نهادها اتفاق می افتد عده ای با راه اندازی نمایشهای رسانه ای افکار عمومی را به اشتباه بیندازند پس به جرأت می توان گفت که ما برای مردم احترام قائل نیستیم زیرا با یک کلاغ چهل کلاغ کردن سعی در سیاه نمایی و ارائه تصویر کدری از واقعیت داریم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.