تماس تلفنی ماکرون و ترامپ درباره کرونا

Print Friendly, PDF & Email

رئیس‌ جمهور فرانسه پس از تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت، به همراه او و دیگر کشورها در حال رسیدن به ابتکار عملی جدید دربرابر ویروس کرونا هستند.

کد خبر : 2843
تاریخ انتشار : جمعه 8 فروردین 1399 - 20:36
تماس تلفنی ماکرون و ترامپ درباره کرونا
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه تماس تلفنی با «دونالد ترامپ» همتای آمریکا ایی خود درباره شیوع ویروس کرونا را «گفت‌وگویی بسیار خوب» توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماکرون روز جمعه در حساب توئیتری خود درباره گفت‌وگویش با ترامپ نوشت: «ما به همراه دیگر کشورها در حال کسب آمادگی برای واکنش به بحران کووید-۱۹ و [دستیابی به] یک ابتکار عملی قدرتمند و جدید در روزهای آینده هستیم».

به گفته یک دیپلمات فرانسوی، ماکرون روز گذشته در کنفرانسی تلفنی به دیگر رهبران اروپایی هشدار داده است: «بقای پروژه‌های اروپایی در خطر هستند. در حال حاضر با مرگ شنگن مواجه هستیم».

ماکرون از جمله رهبران اروپایی به شمار می‌رود که با بسته شدن مرزهای کشورها به‌دلیل مبارزه با گسترش ویروس کرونا مخالف بوده و خواستار حفظ منطقه بدون مرز میان کشورهای عضو توافق‌نامه شنگن است.

ترامپ امروز (جمعه) علاوه بر ماکرون، با «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین نیز به‌صورت تماس تلفنی گفت‌وگو کرد. او در این باره گفت: «لحظاتی پیش مکالمه بسیار خوبی با شی، رئیس‌جمهور چین داشتم. به‌طور مفصل درباره کروناویروس که در حال ویران کردن بخش‌های بزرگی از سیاره ما است، صحبت شد».

امروز شیوع ویروس کرونا به  کشور هایی که بیشترین مبتلا را آمریکا ، اسپانیا ، فرانسه ، ایتالیا، آلمان  داشتند که آمریکا با ۱۷۰۰۰ مبتلا در این آمار رتبه نخست  را داشته و اسپانیا با ۸۰۰ کشته رتبه اول در جان باختگان امروز و ایتالیا ۷۰۰ کشته در رتبه دوم جهان قرار داشت.

فارس

آمریکا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.