۷۵درصد اصفهانی‌ها در خانه ماندند/

Print Friendly, PDF & Email

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان گفت: در مجموع بیش از ۷۵ هزار مورد اعمال قانون و جریمه وجود داشته است و بازهم برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فرودین با توجه به اینکه کلیه کارها تعطیل شده و هیچگونه امکان استفاده از پارک ها نیست و ممنوعیت تردد را هم ایجاد کرده‌ایم.

کد خبر : 2997
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 فروردین 1399 - 22:12
۷۵درصد اصفهانی‌ها در خانه ماندند/
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . حجت‌الله غلامی عصر امروز در نشست خبری ستاد استانی مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: نکته ای که در بیستمین جلسه ستاد مطرح شد با توجه به طرح فاصله گذاری اجتماعی؛ ارزیابی این ۴ روز از آغاز طرح را بررسی کردیم که بر اساس گزارش‌های واصله از کمیته‌ها وضعیت مطلوب بوده است.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان ادامه داد: در استان در ۳ سطح کنترل وجود دارد؛ در مبادی ۹ استان مجاور اصفهان ایستگاه‌های کنترلی ایجاد شده است و  ۲۰۵ ایستگاه کنترلی نیز در ورودی شهرهای استان ورود و خروج افراد را  با ۳۱۰۰ نیرو که در حال فعالیت هستند کنترل می‌کنند.

وی تصریح کرد: فرمانداری‌ها در این طرح محوریت کار را در اختیار دارند و تا کنون ظرف ۴ روز ۴۳۶ خودرو، جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده‌اند و ۱۳ خودرو متخلف نیز به مدت یک ماه به پارکینگ منتقل شده‌اند؛ ضمن آنکه  ۶۱۰۰ خودرو نیز در مبادی ورودی شهرها بازگردانده شده اند.

غلامی اذعان داشت: در مجموع بیش از ۷۵ هزار مورد اعمال قانون و جریمه وجود داشته است و بازهم برای روزهای ۱۲ و ۱۳ فرودین با توجه به اینکه کلیه کارها تعطیل شده و هیچگونه امکان استفاده از پارک ها نیست و ممنوعیت تردد را هم ایجاد کرده‌ایم.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان ادامه داد: فردا ۲۰۰ تیم کنترلی پلیس راهنمایی و رانندگی  حضور خواهند داشت و ۵۰ جرثقیل حمل خودرو در اختیار پلیس است تا با متخلفان برخورد قانونی صورت گیرد.

وی گفت: تا اینجای کار همکاری مردم بسیار خوب بوده است؛ در این مدت بیش از ۷۵ درصد مردم استان در خانه مانده و کمتر از ۲۵ درصد این موضوع را رعایت نکرده بودند.

غلامی با اشاره به اعطای مجوز به ۴ گروه برای تردد در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین اظهار داشت: کارکنان بهداشتی و درمانی و نیروهای نظامی و انتظامی و قضایی می‌توانند تردد کنند؛ ضمن آنکه کارکنان ادارات خدماتی گاز و مخابرات و صنایع و انرژی می‌توانند با ارائه  درخواست به فرمانداری‌ها مجوز تردد بگیرند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان تصریح کرد: همچنین کلیه خبرنگاران خبرگزاری‌ها نیز می توانند با دریافت مجوز از فرمانداری اصفهان تردد داشته باشند و درصورت مشکل می‌توانند با روابط عمومی استانداری تماس حاصل کنند.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها هم مشکل ترددشان مجاز شد؛ صنف توزیع مایحتاج مردم نیز  با حمایت صنف خود و دریافت نامه از فرمانداری‌ها می‌توانند تردد داشته باشند؛ ضمن آنکه موارد خاص مانند فوتی‌ها و بیماری‌های خاص  می‌توانند تردد داشته باشند که تشخیص این مورد بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است.

غلامی درباره مشکلات و کمبودهای بیمارستان‌های استان نیز اظهار داشت: مشکلی برای دستگاه ونتیلاتور نداریم و چند دستگاه نیز خریداری شده که به زودی به بیمارستان‌ها تحویل خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر عدم اعلام آمار مبتلایان به کرونا در سطح استان اظهار داشت: در جلسه ستاد مصوب شد که دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان آمار روزانه را به صدا و سیما و خبرگزاری‌ها اعلام کنند.

وی درباره جریمه خودرو برخی از اعضای کادر درمانی و پزشکی در طرح‌های پلیس اظهار داشت: این افراد اصلا نگران نباشند و قرار شد که لیست کلیه افراد که ضروری است در سطح شهر تردد داشته باشند به استانداری ارسال شود تا با ارسال به نیروی انتظامی جرایم آن‌ها پاک شود.

غلامی درباره رتبه استان اصفهان درباره بیماری کرونایی اظهار داشت: رتبه اصفهان در کرونا مشخص نیست و متناسب با جمعیت اصفهان باید وضعیت بررسی شود؛ در مجموع سرجمع استان  وضعیت ما در سطح کشور وضعیت نسبتا مطلوبی نسبت به هفته قبل است. مردم

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در اصفهان  با اشاره به اینکه در کلیه شهرهای استان بنرها و اعلامیه‌هایی برای ممنوعیت‌ها نصب شده است، گفت: دوازدهم و سیزدهم تردد ممنوع است؛ البته تردد بدون خودرو مانعی ندارد و موتورسیکلت و دوچرخه ها مجاز به تردد در سطح شهر هستند.

فارس / نبض بازار

کرونا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.