ترامپ و دست های بیقرار

Print Friendly, PDF & Email

اگر فرض را بر این بگیریم که هدف آمریکا از این تحرکات نظامی واقعا حمله به گروههای مقاومت عراقی و یا هر هدف دیگری در منطقه باشد باید گفت ترامپ این بار هم دستان بی قرار خود را در خدمت قماری بزرگ، خطرناک و بی نتیجه قرار داده است

کد خبر : 3045
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 فروردین 1399 - 18:00
ترامپ و دست های بیقرار
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . کارشناس بین الملل در یادداشتی با اشاره اقدامات پرسر و صدا و خودسرانه ترامپ در سال های اخیر، به تحلیل تحرکات اخیر آمریکا در عراق پرداخته است.

متن این یادداشت را در ادامه می خوانید:

«دست های بیقرار ترامپ طی چند سال گذشته بسیاری از هم مسلکان او در حزب جمهوری خواه را هم به وحشت انداخته و درون و بیرون آمریکا را با بحران های فراوانی مواجه ساخته است.

امضای فرمان پرانتقاد مهاجرتی و ساخت دیوار در مرز با مکزیک، طراحی و اجرای طرح مضحک معامله قرن، خارج ساختن آمریکا از توافقنامه های مهمی چون معاهده زیست محیطی پاریس، پیمان موشکی با روسیه و توافقنامه برجام، ترور بزدلانه سردار قاسم سلیمانی در عراق و رفتارهای نامتعادل در برخورد با ورود ویروس کرونا به آمریکا تنها گوشه ای از عملکرد دستان بی قرار دونالد ترامپ در سالهای اخیراست.

این رفتارها که گویای فقدان عقلانیت در حاکمیت کنونی کاخ سفید و شخص ترامپ است، رئیس جمهور آمریکا را بیش از پیش نسبت به احتمال شکست در انتخابات نوامبر ٢٠٢٠ مضطرب ساخته است. اضطرابی که می تواند بی قراری مجدد دستان ترامپ را بدنبال داشته باشد. بویژه اینکه مشکلات داخلی آمریکا و التهابات اقتصادی این کشور بدلیل ناتوانی در مدیریت بحران کرونا، افکار عمومی آمریکا را برای سپردن مجدد سکان ریاست جمهوری ایالات متحده به این فرد نامتعادل و خودشیفته مردد ساخته است.

از این رو ترامپ بدنبال راهی برای تحت الشعاع قرار دادن ناتوانی های خود و مشکلات انباشته شده آمریکاست. از این منظر بهتر می توان تحرکات نظامی آمریکا طی روزهای اخیر در برخی کشورهاى منطقه، بویژه عراق را تحلیل نمود.

دولت ترامپ که بدنبال پایان کار داعش ضربه سختی از جبهه مقاومت در سوریه و عراق دریافت کرده و هنوز وحشت، سوزش شدید و کبودی ناشی از سیلی محکم موشک های دقیق  سپاه به عین الأسد را احساس می کند بدنبال ایجاد تنش مجدد در عراق و سوریه و در کنار مرزهای سرسخت ترین دشمن خود یعنی ایران است تا اعتراضات داخلی را در آستانه انتخابات مدیریت کند. دست بیقرار

البته ترامپ نه شرایط و نه عرضه چنین کاری را دارد و این اقدام را باید یک تاکتیک برای ایجاد جنگ روانی دانست که هدف آن می تواند فتنه انگیزی مجدد در روابط مردم و حاکمیت عراق، خروج آبرومند از عراق و یا تحت فشار قرار دادن پارلمان عراق برای واگذاری پست نحست وزیری به عدنان الزرفی باشد. فردی که علاوه داشتن تابعیت آمریکایی و نقش آفرینی هوادارانش در ناآرامی های اخیر عراق و بویژه نجف، مورد انتقاد شدید اغلب گروههای سیاسی شیعی قرار دارد.  دست بیقرار

حال اگر فرض را بر این بگیریم که هدف دولت آمریکا از این تحرکات نظامی واقعا حمله به گروههای مقاومت عراقی و یا هر هدف دیگری در منطقه باشد باید گفت ترامپ این بار هم دستان بی قرار خود را در خدمت قماری بزرگ، خطرناک و بی نتیجه قرار داده است. قطعا جبهه مقاومت و حشدالشعبی عراق و متحدان منطقه ای آنها تردیدی در پاسخ دندان شکن به حملات آمریکا نخواهند داشت و کاخ سفید این را به خوبی می داند.

سایر کشورها از جمله چین، روسیه و ایران هم در مقابل تنش آفرینی های منطقه ای آمریکا سکوت نخواهند کرد. قطعا راه حل نهایی نیز چیزی جز قطع دستان آمریکا از عراق و منطقه نخواهد بود. اتفاقی که با مصوبه دی ماه سال گذشته پارلمان عراق و در پی آن تظاهرات عظیم و ضد آمریکایی مردم عراق و استیصال کنونی آمریکا در منطقه دور از دسترس نیست».

فارس /

ترامپ

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.