نیمی از هواپیماهای جهان در آشیانه

Print Friendly, PDF & Email

آمارها نشان می دهد ظرفیت صندلی‌های سفرهای بین المللی هوایی نسبت به سال گذشته تقریبا ۸۰ درصد کاهش یافته است و نیمی از هواپیماهای جهان در آشیانه ها هستند، این بدان معناست که سال ها زمان می برد تا صنعت هوانوردی از شرایط شیوع ویروس کرونا بهبود یابد.

کد خبر : 3149
تاریخ انتشار : جمعه 15 فروردین 1399 - 19:04
نیمی از هواپیماهای جهان در آشیانه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از رویترز، آمارها نشان می دهد ظرفیت صندلی های سفرهای بین المللی هوایی نسبت به سال گذشته تقریبا ۸۰ درصد کاهش یافته است و نیمی از هواپیماهای جهان در آشیانه ها هستند، این بدان معناست که سال ها زمان می برد تا صنعت هوانوردی از شرایط شیوع ویروس کرونا بهبود یابد.

شرکت های حمل و نقل نظیر یونایتد ایرلاینزهلدینگز و ایر نیوزیلند، هشدار داده اند آنها احتمالا با بحران کوچک تری مواجه خواهند بود و نگرانی ها وجود دارد که شرکت های دیگر (از این وضعیت) نجات پیدا نکنند.

اولیور پونتی، معاون یک شرکت داده پردازی «فورواردکیز» گفت: «احتمالا زمانی که از همه گیری عبور کنیم، وضعیت به شرایط پر جنب و جوش بازار که در ابتدای سال داشتیم باز نخواهد گشت.»

وی در بیانیه ای اعلام کرد: «همچنین ممکن است تعدادی از ایرلاین ها ورشکست شوند و تخفیف های غیر اقتصادی برای جذب تقاضا لازم خواهد بود.»

«فورواردکیز» اعلام کرد تعداد صندلی های خطوط هوایی بین المللی در هفته های میانه ۳۰ مارس تا ۵ آوریل به ۱۰ میلیون صندلی کاهش یافته که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۴۴.۲ میلیون صندلی بوده است.

آمارهای OAG، شرکت ارائه دهنده آمارهای مسافرت در جهان نشان می دهد رشد این صنعت در چند سال گذشته از دست رفته است و این وضعیت می تواند تا سال ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ ادامه یابد مگر اینکه حجم پروازها به سطحی که برای سال ۲۰۲۰ انتظار می رفت، باز گردد.

«کریوم»، یک شرکت دیگر که داده های هوانوردی ارائه می دهد، اعلام کرد نیمی از ناوگان هوانوردی در آشیانه هستند.

هلانه بکر، تحلیلگر  شرکت «کوئن» در یادداشتی نوشت: «درحالی که بسیاری از این هواپیماها به طور موقت در حالت ذخیره و در آشیانه هستند، بسیاری دیگر هرگز برای خدمات بکار گرفته نخواهند شد… ما معتقدیم که صنعت هوانوردی زمانی که از کرونا عبور کنیم، بسیار متفاوت خواهد بود.»

منابع آگاه در بخش تولید و عرضه شرکت های هواپیماسازی می گویند این شرکت‌ها نیز به دنبال کاهش چشمگیر در تولید هواپیماهای پهن پیکر در بحبوحه کاهش تقاضا در جت های بزرگ این صنعت هستند. شیوع ویروس کرونا در آمریکا

کونراد کلیفورد، معاون بخش آسیا- اقیانوسیه اتحادیه بین المللی حمل و نقل هوایی گفت: «دولت ها باید به ایرلاین ها نقدینگی کافی برای حل این مشکل در این دوره را تضمین بدهند.»

وی افزود چنین حمایتی می تواند شامل حمایت مستقیم مالی، سهل کردن دریافت وام و ضمانت های وامی و بازگشت به بازار اوراق بهادار شرکتی باشد.

یاسک ساسین، وزیر دارایی های ملی لهستان اعلام کرد ایرلاین ملی این کشور (LOT) در حال کار بر روی طرح نجاتی است که احتمالا به کمک دولتی احتیاج خواهد داشت زیرا ترافیک هوایی به علت شیوع این ویروس به حالت تعلیق درآمده است.

واسو راجا، معاون ارشد شبکه راهبردی امریکن ایرلانیز با اشاره به کمبود رزرو پرواز، به رویترز گفت تقاضای داخلی آمریکا نیز در هفته منتهی به ماه می همچنان ضعیف خواهد بود. جهان

این خط هوایی ۷۰ تا ۷۵ درصد پروازهای داخلی خود در ماه آوریل را کاهش داده و حدود ۸۰ درصد در ماه می، افت دارد. طی هر دو ماه، پروازهای بین المللی نزدیک به ۹۰ درصد کاهش یافته است. 

الین چائو، وزیر حمل و نقل آمریکا گفت دولت نباید پروازهای داخلی را در این بحران متوقف کند و این به ایرلاین ها بستگی دارد که تصمیمات تجاری در مورد مقاصد پروازی بگیرد.

فارس /

کرونا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.