شهرک‌های صهیونیست‌نشین کانون انتقال کرونا شدند

Print Friendly, PDF & Email

فلسطینی‌ها درباره تبدیل شدن شهرک‌های صهیونیست‌نشین به کانون انتقال کرونا هشدار دادند و همزمان نماینده عرب کنست از تبعیض رژیم صهیونیستی علیه عرب‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی در انجام معاینات برای شناسایی مبتلایان انتقاد کرد.

کد خبر : 3212
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردین 1399 - 21:17
شهرک‌های صهیونیست‌نشین کانون انتقال کرونا شدند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش  وقت خبر .سازمان آزادی بخش فلسطین روز شنبه اعلام کرد که شهرک‌های صهیونیست نشین به کانون انتقال کرونا به شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری تبدیل شده‌اند.

دفتر ملی دفاع از خاک و مقاومت در برابر شهرک سازی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارشی  آورده است: دولت فلسطین خواستار اتخاذ تدابیر پیشگیرانه برای مقابله با کرونا شده و از کارگران فلسطینی خواسته است کار در پروژه‌های شهرک‌های صهیونیست نشین را متوقف کنند.

به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، طی روزهای گذشته ده‌ها مورد ابتلا به ویروس کرونا در میان کارگران فلسطینی که در کارخانه‌ای در شهرک صهیونیست‌نشین «عطروت» در کرانه باختری کار می‌کنند، ثبت شده است.

در این گزارش آمده است:« با نزدیک شدن به شروع عید فصح یهودی و احتمال بازگشت ده ها هزار کارگر فلسطینی از اسرائیل و شهرک‌ها در مقطع پیش رو  احتمال بالا رفتن خطر شیوع کرونا در فلسطین وجود داشت».

دولت فلسطین از کارگران فلسطینی که در شهرک‌های صهیونیست نشین کرانه باختری یا در داخل فلسطین اشغالی کار می‌کنند خواسته است به خانه‌هایشان بازگردند و خود را چهارده روز قرنطینه کنند.

رژیم صهیونیستی تا صبح امروز شنبه ۷۵۸۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا را در سرزمین‌های اشغالی ثبت کرده و گفته است که از این میان ۴۲ نفر فوت کردند.

از سوی دیگر «ایمن عوده» رئیس فراکسیون فهرست مشترک در کنست نسبت به تبعیض نژادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن مناطق اشغالی ۴۸ در زمینه انجام معاینات و غربالگری ابتلا به ویروس کرونا در مقایسه با ساکنان یهودی هشدار داد.

عوده در یادداشتی برای سایت شبکه تلویزیونی ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: «تبعیض در انجام معاینات میان عموم مردم اسرائیل در شهرک‌های عرب نشین  در وهله نخست جان شهروندان عرب و سپس همه اسرائیلی‌ها را به مخاصره انداخته است».

رئیس فراکسیون فهرست مشترک که مرکب از ۴ حزب عربی است، گفت: «از زمان شیوع کرونا در اسرائیل تاکنون چهار هزار مورد آزمایش ابتلا به کرونا در شهرک‌های عرب نشین انجام شده است در حالی که روزانه در اسرائیل هفت هزار نفر مورد معاینه و آزمایش قرار می‌گیرند».

عوده افزود: «فقط ۱۰۵ مورد ابتلا به کرونا در شهرک‌های عرب نشین شناسایی شده است در حالی که در همه خاک اسرائیل بیش از هفت هزار مبتلا شناسایی شدند».

او گفت: «نظام بهداشتی در اسرائیل اصلا هیچ فکری برای مبتلایان به کرونا در شهرک‌های عرب ندارد»

شمار فلسطینیان در داخل خط سبز تا پایان سال ۲۰۱۹ به یک میلیون و ۹۱۶ هزار نفر می‌رسد که ۲۱ درصد از جمعیت رسمی اسرائیل را تشکیل می‌دهند.

رئیس فهرست مشترک در کنست که ۱۵ کرسی از جمع ۱۲۰ کرسی پارلمان را داراست هشدار داد که شهرک‌های عرب‌نشین نظیر «رهط» در منطقه النقب در جنوب فلسطین اشغالی یا «ام الفحم» در شمال فلسطین اشغالی می‌توانند مثل منطقه «بنی براک» به کانون شیوع ویروس کرونا مبدل شود.

شهرک «بنی براک» در شرق تل آویو که صهیونیست‌های افراطی در آنجا ساکنند با بیش از یک هزار مبتلا در آن کانون شیوع کرونا در اسرائیل است که از همین رو ورود و خروج به و از این شهر ممنوع شده است.

عوده گفت:« تبعیض نظام مند علیه شهروندان عرب در اسرائیل در قضیه کرونا متوقف نشده است و ما می‌خواهیم قبل از اینکه فرصت از دست برود تغییر ریشه‌ای دراین زمینه ایجاد شود».

فارس /

کرونا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.