زیان ۴۴ هزار میلیارد ریالی شستا در ۶ ماه

Print Friendly, PDF & Email

شستا که یکی از اصلی ترین بازوهای وزارت کار بوده مدیریت آن را محمد رضوانی فر برعهده دارد. مدیری که در ابتدای شروع به کارش حاشیه ساز شد زیرا عضویت همزمان او در هیئت مدیره هلدینگ داروئی تأمین و هلدینگ داروئی برکت وابسته به ستاد اجرایی عملا رقیب یکدیگر بودند تعجب آور بود.

کد خبر : 3449
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 فروردین 1399 - 23:07
زیان ۴۴ هزار میلیارد ریالی شستا در ۶ ماه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“امسال عرضه های اولیه زیادی در بورس خواهیم داشت که شستا یکی از آنهاست. شرکتی که وابسته به وزارت کار است و همیشه گپ و گفت ها در مورد آن زیاد بوده اما به تازگی تصمیم گرفته شده تا این شرکت در بورس عرضه شود و برای این منظور به ببرسی مواردی پرداختیم که می تواند برای خریداران این نماد دارای اهمیت باشد. شستا که یکی از اصلی ترین بازوهای وزارت کار بوده مدیریت آن را محمد رضوانی فر برعهده دارد. مدیری که در ابتدای شروع به کارش حاشیه ساز شد زیرا عضویت همزمان او در هیئت مدیره هلدینگ داروئی تأمین و هلدینگ داروئی برکت وابسته به ستاد اجرایی که عملا رقیب یکدیگر بودند تعجب آور بود. به هرصورت ممکن رضوانی فر بر صندلی مدیریت شستا تکیه زد و در مراسم تودیع و معارفه خود گفت ما شستا را از گذشتگان به ارث نبرده ایم بلکه از آیندگان عاریه گرفتیم و باید طوری سرمایه گذاری کنیم که حداکثر بازدهی و اثرگذاری را داشته باشیم.

بیان این صحبتهای دلگرم کننده برای مدیری که در یکی از قویترین ارکان اقتصادی کشور صندلی مدیریت را مال خود کرده بسیار عالی به نظر می رسد برای این منظور با نگاه به صورتهای مالی شستا طی بازه ی ۶ ماهه خرداد تا پایان آذرماه به تحلیل وضعیت فعلی آن پرداختیم.

مهمترین مسئله ای که در حال حاضر در مورد شستا وجود دارد سود و زیان انباشته آن است که در پایان خرداد ماه ۹۸ با ۵۶.۵۰۱ میلیارد ریال ثبت شده بود اما در ادامه انگار حفط این دستاورد برای شستا سخت شد زیرا در پایان آذرماه این مقدار به ۱۲.۴۳۲ میلیارد ریال کاهش یافت که ریزش ۷۸ درصدی و بسیار قابل تأملی را ثبت کرد به بیان دیگر شستا طی ۶ ماه بیش از ۴۴ هزار میلیارد ریال زیان کرده. باید دید با این شرایط می توان امیدوار به محقق شدن وعده رضوانی فر بود یا خیر؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.