شمارش کرسی‌های ورزش ایران در مجامع جهانی، آسیایی و منطقه‌ای

Print Friendly, PDF & Email

وزارت ورزش درحالی برای تصدی کرسی‌های بین‌المللی جدید اقدام به تدوین آئین‌نامه کرده که در حال حاضر ایران صاحب ۳۲۰ کرسی در مجامع مختلف جهانی، آسیایی و منطقه‌‎ای است.

کد خبر : 3533
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 9:21
شمارش  کرسی‌های ورزش ایران در مجامع جهانی، آسیایی و منطقه‌ای
Print Friendly, PDF & Email

به گزارشhttps://vaghtkhabar.ir/ کرسی بین المللی و کسب آن در مجامع بین المللی از چالش های اساسی است که ورزش ایران همواره با آن مواجه بوده و هست به خصوص در مواقعی که ضعف دیپلماسی ورزش ایران باعث ناکامی در استیفای حق و حقوق نمایندگان ایران می شود.

این در حالی است که ورزش ایران از کرسی های بین المللی و تصدی مهمترین های آنها بی نصیب هم نبوده اما بی تدبیری ها، اقدامات خودخواهانه و غرض ورزانه و حتی اشتباهات عجیب باعث از دست رفتن تدریجی آنها شده است.

در هر صورت چالش کرسی های بین المللی و تبدیل شدن آن به پاشنه آشیل ورزش ایران، تصمیم گیرندگان وزارت ورزش را به انجام اقدام اساسی برای رفع این معضل ترغیب کرده است. این اقدام با تهیه و تدوین دستورالعمل «نحوه حمایت از توسعه ارتباطات بین المللی و جایگاه نمایندگان ایران در مجامع بین المللی ورزش» آغاز شده تا اجرای آن منجر به کسب کرسی های جدید و بیشتر شود. البته که این مسئله به معنی آمار «صفر» ورزش ایران برای در اختیار داشتن کرسی های بین المللی نیست.

۳۲۰ کرسی ورزش ایران در مجامع بین المللی
پیگیری خبرنگار مهر در این زمینه به این نتیجه منجر شد: ورزش ایران که در قالب سه ارگان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و ۵۳ فدراسیون و زیرمجموعه های وابسته به آنها فعال است، در حال حاضر صاحب تعداد ۳۲۰ کرسی بین المللی است با این توضیح که بعضاً یک فرد در چند کرسی عضویت همزمان دارد. (آمار ۳۲۰ مربوط به تعداد کرسی هاست نه تعداد متصدیان آنها)

خلاصه آمار مربوط به اعضای ایرانی که عضو مجامع بین المللی ورزشی هستند به این شرح است:

ردیف عنوان پست تعداد عضویت
۱ ریاست فدراسیون ها و سایر مجامع ۱۷
۲ نایب رئیس فدراسیون ها و سایر مجامع ۲۸
۳ عضویت در هیات رئیسه ۲۳
۴ دبیرکل ۷
۵ ریاست کمیته ۳۸
۶ نایب رئیس کمیته ۶
۷ دبیر کمیته ۶
۸ خزانه دار ۷
۹ سایر عضویت ها ۱۸۸
۱۰ مجموع ۳۲۰
تعداد صاحبان کرسی های بین المللی ورزش در سطح جهانی، آسیایی و منطقه ای

فرشید طهماسبی مدیر امور بین الملل وزارت ورزش در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ارائه آمار مربوط به کرسی های بین المللی ورزش ایران، تاکید کرد که آخرین به روز رسانی انجام شده در این زمینه مربوط به دی ماه سال گذشته است. بنابراین تغییرات احتمالی در آمار ارائه شده دور از ذهن نیست.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.