مقصر کیست/عدم اصلاح حداقل دستمزد تعیین شده اجحاف در حق جامعه کارگری است

Print Friendly, PDF & Email

دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه گفت: عدم اصلاح حداقل دستمزد تعیین شده در سال جاری، اجحاف و ظلم در حق جامعه کارگری است.

کد خبر : 3542
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 10:01
مقصر کیست/عدم اصلاح حداقل دستمزد تعیین شده اجحاف در حق جامعه کارگری است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارشhttps://vaghtkhabar.ir/داود میر زایی در ساوه با اشاره به این که طبق مصوبه جلسه شورای عالی کار حداقل دستمزد با افزایش ۲۱ درصد، به یک میلیون و ۸۳۵ هزارتومان رسید، اظهار کرد: عدم اصلاح حداقل دستمزد تعیین شده در سال جاری، اجحاف و ظلم در حق جامعه کارگری است.
وی افزود: این میزان با نرخ تورم موجود در کشور مطابقی ندارد و کارگر مظلوم نمی‌تواند از عهده معیشت خود برآید.
دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه اظهار کرد: کم‌ترین میزان دستمزد جامعه کارگری باید سالانه طبق ماده ۴١ قانون کار با در نظر گرفتن دو شاخص سبد هزینه خانوار و نرخ تورم مشخص شود، با این اقدام، تیم اقتصادی دولت ثابت کرد که کارگران شریف ایران اسلامی، فرزندان ناخوانده آن هستند.
میرزائی با بیان این که همان گونه که کارگران در ۸ سال دفاع مقدس و در دوران سازندگی، در خط مقدم حضور داشتند، ادامه داد: آنان هم اکنون با وجود ویروس منحوس کرونا، در خط مقدم جبهه اقتصادی و چرخش چرخ‌های صنعت ایفای نقش می‌کنند.
دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه با اشاره به این که اعلام این میزان افزایش حداقل دستمزد کارگران در شب نیمه شعبان عیدی خوبی به جامعه کارگری نبود، گفت: دولت و کارفرما با این تصمیم میلاد فرخنده را به کام ۴۲ میلیون نفر (جمعیت جامعه کارگری کشور) تلخ کردند.
میرزائی با اشاره به این که کارگران سربازان خط مقدم جبهه تولید و رونق اقتصادی در واحدهای تولیدی و صنعتی به شمار می‌روند، گفت: جامعه کارگری با نصب العین قرار دادن فرمایشات رهبری، در این سنگر برای جهش تولید، حضوری فعال دارند.
وی افزود: هر چند شتاب در دستیابی به این مهم، در کنار تلاش و همت ستودنی کارگران، نیازمند تقویت انگیزه با افزایش مناسب حداقل دستمزد بر مبنای لحاظ نرخ تورم است.
وی اظهار کرد: اکنون جامعه شریف کارگری با دغدغه‌های عدیده‌ای مانند قراردادهای سفید امضاء، عدم امنیت شغلی، خالی بودن سفره و شرمنده از خانواده و کار در شرایط کرونا ویروس مواجه هستند.
دبیر اجرائی خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به این که تنها راه نجات میهن و زندگی اقشار کم درآمد جامعه در گرو رونق اقتصادی و تولید کشور است، بیان کرد: متاسفانه تیم اقتصادی دولت به جای این که فرمایشات رهبری را سر لوحه کار و در اولویت قرار دهند با رنجش سربازان جبهه اقصادی آنها را از سنگر تولید دور می‌کنند.

میرزایی با اشاره به این که کارگران در سال ۵۷ روزانه ۷ دلار حقوق دریافت می‌کردند، گفت: جای بسی تاسف است که بعد از ۴۰ سال امروز حقوق جامعه کارگری، روزانه به ۴ دلار هم نمی‌رسد.
وی افزود: انتظاری که از دولتمردان داریم این است که چنانچه توان اجرای قانون را ندارند و نسبت به ماده ۴۱ قانون کار بی توجه هستند حداقل شهامت و مردانگی تعیین همان حقوق ۴۰ سال پیش (روزانه ۷ دلار ) را برای جامعه کارگری داشته باشند.
میرزائی گفت: جامعه کارگری شهرستان ساوه ضمن اعتراض شدید به صورتجلسه کذائی دو جانبه به جای سه جانبه گرائی در شورای عالی کار دادخواهی خود را به محضر مبارک مقام معظم رهبری و قوه قضائیه به عنوان مجری عدالت خواهند برد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.