همه چیز درباره نماد وبملت

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از  نبض بازار ، در تحلیل تکنیکال یکی از مواردی که حائز اهمیت است بررسی P/E  یا نسبت قیمت به سود است که طبیعتا هرچقدر این عدد کوچکتر باشد یعنی سودآوری بیشتری داشته و نماد بهتری برای خرید است. نمادهای بانکی همیشه یکی از جاذبه های بازار سرمایه هستند و

کد خبر : 3757
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 فروردین 1399 - 16:22
همه چیز درباره نماد وبملت
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از  نبض بازار ، در تحلیل تکنیکال یکی از مواردی که حائز اهمیت است بررسی P/E  یا نسبت قیمت به سود است که طبیعتا هرچقدر این عدد کوچکتر باشد یعنی سودآوری بیشتری داشته و نماد بهتری برای خرید است. نمادهای بانکی همیشه یکی از جاذبه های بازار سرمایه هستند و در تریدهای بورس همیشه یکی از تأثیرگذارترین نمادها در شاخص کل هستند. در این میان باید به عوامل زیادی جهت انتخاب یک سهم توجه کرد و روند سهم را براساس موارد بنیادی و تکنیکال زیر نظر گرفت. یکی از چیزهایی که سبب می شود تا سهم یا نمادی جذابتر از سایر همگروهی هایش باشد پائین بودن P/E نماد نسبت به کل گروه است و هر چقدر این فاصله بیشتر باشد سودآوری سهم بیشتر خواهد بود. در واقع یکی از فاکتورهای اصلی در این باره پائین بودن همین مورد است. نماد وبملت که متعلق به بانک ملت است در بین نمادهای بانکی دارای جذابیتهائیست که نباید ساده از کنار آن گذشت.

در ابتدای بررسی این نماد به سراغ P/E آن می رویم که با عدد ۳.۵۱ رقم بسیار خوبی برای سودسازی است و با فاصله خوب از گروه که ۱۱.۱۴ را نشان می دهد می تواند جزو اولین انتخابهای نمادهای بانکی باشد. مقدار ریسک به ریوارد این سهم نیز با ۰.۲ عدد مناسب و مطمئنی برای خرید سهم است اما برای ورود به این سهم کی بید اقدام کرد؟ درحال حاضر سهام بانک ملت در بورس با قیمت ۹.۴۱۰ تا ۱۰.۱۶۵ ریال خرید و فروش می شود که با رسیدن به قیمت ۱۱.۰۷۱ در چند روز آینده که اصطلاحاً برخورد به سقف کانال است تا ۸.۴۲۷ ریال ریزش خواهد کرد که بهترین موقع برای ورود به سهم است و می توان با خرید آن در این قیمت می توان حداقل تا تارگت اول که ۱۱.۰۷۱ ریال است سود به دست آورد که چیزی معادل ۳۱% سود خواهد بود. با این شرایط نباید از وبملت غافل شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.