فولاد مبارکه، سازمانی موفق در بلوغ فکری، چابکی، نوآوری و انسجام است

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسۀ ارزیابی شانزدهمین دورۀ جایزۀ ملی کیفیت ایران که از شانزدهم تا هجدهم مهرماه در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، با اشاره به این‌که مقوله ارزیابی فرصت مناسبی برای شناسایی فرصت‌ها و تهدیدات است اظهار داشت: در حال حاضر فولاد مبارکه از بلوغ مطلوبی برخوردار است، به‌گونه‌ای که هم‌اکنون از یک بنگاه اقتصادی صنعتی و سودآورِ صرف خارج و در جایگاه ملی به بلوغ بالاتری نائل شده و مسئولیت‌های زیادی در عرصه‌های اجتماعی و محیط‌زیست بر عهده دارد.

کد خبر : 376
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1398 - 7:27
فولاد مبارکه، سازمانی موفق در بلوغ فکری، چابکی، نوآوری و انسجام است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، حمیدرضا عظیمیان، ضمن مقایسۀ شرکت فولاد مبارکه با شرکتهای معتبر بینالمللی، عنوان کرد: هماکنون بنگاههای بزرگ اقتصادی مسئولیتهای اجتماعی زیادی بر عهده دارند؛بهعنوان نمونه، شرکت مایکروسافت هزینۀ کودکان سرطانی را تأمین میکند. مشتریان این شرکت انتظار تولید نرمافزار و محصولاتی را دارند که این مسئولیت را جامۀ عمل بپوشاند و معمولا اینگونه خدمات خیریه، رضایت مخاطبان و مشتریان را به نحو چشمگیری به همراه دارد.
وی در ادامه افزود: بنگاه فولاد مبارکه ذینفعان متنوعی دارد و تمام توجه خود را بر آنها متمرکز کرده است. تمام تلاش ما این است که سرمایۀ ذینفعان را حفظ کنیم و سود ناشی از خدمات را در زمان مقرر به آنها برسانیم. یکی از ذینفعان این شرکت، دولت است. ما توقعات دولت را نیز تأمین میکنیم و از نگاه به این سطح فراتر رفتهایم، بهگونهای که در رفع مشکل آب استان، در حوزۀ محیطزیست و در موضوع ورزشگاه نقشجهان که جوانان بسیار زیادی از خدمات آن منتفع میشوند نیز همکاری میکنیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: اینها نشانگر این نکته است که فولاد مبارکه بنگاهی معرفی میشود که از افزایش تولید و سوددهی فراتر رفته و به بلوغ فکری و چابکی رسیده و این افتخاری برای کشور است.
وی در ادامه بر اهمیت پویا و چابک بودن سازمانهای متعالی تأکید کرد و گفت: فولاد مبارکه در حال حاضر، جزو سازمانهای پیشرو و چابک است و حفظ این مزیت نیز کاری دشوار است، چون معمولا آفت سازمانهای بزرگ این است که بهدلیل تنه و عقبه حجیمی که دارند، چابکی خود را از دست میدهند. پس باید تلاش کنیم که در حوزۀ تصمیمگیری، تصمیمسازی و اجرا بتوانیم سازمان چابکی بمانیم.
عظیمیان بر ضرورت فعالیت شبانهروزی در فولاد مبارکه تأکید کرد و گفت: همۀ ما سازمانهای چابکی را در دنیا دیدهایم که ۲۴ ساعت فعالیت میکنند. ما نیز باید در فولاد مبارکه بهطور شبانهروزی فعالیت کنیم تا بهعنوان الگویی از فعالیت شبانهروزی در ایران شناخته شویم.
وی مسئلۀ نوآوری در شرکت را امری مهم برای پیشبرد فعالیتها برشمرد و گفت: باید به این مسئله توجه ویژه شود که یادگیری و آموزش موضوع مهمی در سازمان است و ما باید این موضوع را در سازمان تقویت کنیم.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه، بر توجه به تعالی با نظر به تنوع ذینفعان تأکید و خاطرنشان کرد: در این زمینه نیز باید اهتمام بیشتری ورزیده شود و توجه به ذینفعان متوازن و مداوم باشد. توصیهای که من همواره به همکاران داشتهام این است که ما باید در ارائۀ دستاوردهایمان بهصورت حرفهای عمل کنیم و توجه به این مسئله به تعالی فرهنگ بنگاهداری در کشور نیز کمک میکند.
وی هماهنگسازی تصمیمات در همۀ بخشهای فولاد مبارکه، از بالاترین تا پایینترین ردۀ آن  را مسئلهای مهم ارزیابی کرد و گفت: ما نیاز به سازماندهی آبشاری داریم که انتقال تصمیمات و هماهنگیها تا پایینترین رده خودش را نشان بدهد. این امر، انسجام در سازمان را تقویت میکند، بهگونهای که مسائل بهطور صحیح و دقیق به همۀ لایههای سازمان منتقل شود.
وی بسیج را نماد موفق سازماندهی سیستماتیک در کشور دانست و افزود: انسجام و سازماندهی قوی در بسیج بهنحو مطلوبی وجود دارد، بهگونهای که اگر در شورای مرکزی یا سلسلهمراتب فرماندهی هر تصمیمی گرفته شود در دورافتادهترین منطقه و پایگاه هم همان حرف فرمانده کل را میزنند و این خیلی باارزش است که همۀ ردهها خیلی سریع و کامل توجیه میشوند و این همافزایی و سازماندهی باعث تکامل شرکت فولاد مبارکه میشود.
سید مهدی نقوی معاون تکنولوژی فولاد مبارکه نیز در این جلسه ضمن اشاره به موفقیتهای فولاد مبارکه نتایج متوازن در همۀ حوزههای مرتبط با ذینفعان، نتایج افتخارآمیز بهدستآمده را حاصل تدوین استراتژیها و برنامههای مناسب و مشارکت کارکنان در اجرای پروژههای بهبود مختلف برشمرد.
در ادامۀ جلسۀ اختتامیه، دکتر ذاکرزاده سر ارزیاب این ارزیابی به ارائه گزارش خود از فرایند ارزیابی صورتگرفته پرداخت.
شرکت فولاد مبارکه در دورۀ قبل با بیشترین امتیاز موفق به کسب تندیس بلورین برای محصول قلعاندود گردید. نتایج نهایی شانزدهمین دورۀ جایزۀ ملی کیفیت ایران در تاریخ هجدهم آبان ماه اعلام خواهد شد و انتظار میرود فولاد مبارکه نتایج قابل قبولی در این ارزیابی کسب کند.
جایزۀ ارزیابی هرساله زیر نظر سازمان ملی استاندارد و انجمن ملی کیفیت ایران و در قالب «محصولمحور» برگزار شده است.
فولاد مبارکه برای دومین سال پیاپی با محصول «قلعاندود» خود مورد ارزیابی قرار گرفت. مقدمات فرآیند ارزیابی از فروردینماه سال جاری با تشکیل کارگروههای تدوین اظهارنامه در حوزههای رهبری و استراتژی، تولید و پشتیبانی کارکنان، مالی، تأمین، فروش و بازاریابی، جامعه و مسئولیتهای اجتماعی، تکنولوژی و IT و با مشارکت بیش از ۱۲۰ نفر از کارکنان آغاز شد.
پس از اتمام فرایند خودارزیابی و شناسایی ۸۵ پروژۀ بهبود فرایند، بازدید از خطوط تولید با حضور پنج نفر از ارزیابان انجمن ملی کیفیت ایران صورت گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.