حریرچی: تا شناسایی آخرین بیمارکرونایی در ایران، مبارزه همچنان ادامه دارد

Print Friendly, PDF & Email

معاون کل وزارت بهداشت با اعلام اینکه تا شناسایی حتی یک بیمار مبتلابه کرونا در کشور مبارزه با این بیماری به پایان نمی‌رسد گفت: تا زمان ساخت واکسن و شناخت درمان این بیماری، خطر جدی همچنان وجود دارد

کد خبر : 3764
تاریخ انتشار : جمعه 29 فروردین 1399 - 21:12
حریرچی: تا شناسایی آخرین بیمارکرونایی در ایران، مبارزه همچنان ادامه دارد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر .ایرج حریرچی در جلسه فوق‌العاده ستاد استانی فارس با موضوع مبارزه با کروناویروس اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شد استان فارس با شیوع بالای ابتلا به بیماری مواجه باشد و انتظار می‌رود با همکاری مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استانداری، و با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه این نگرانی برطرف شود و تمام مبتلایان استان شناسایی شوند.

 حریرچی جان‌فشانی و زحمات شبانه‌روزی پرستاران و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی شیراز را از دیگر موفقیت‌های استان در مقابله با کرونا اعلام کرد و افزود: در شناسایی بیماران، افراد در تماس با آنان و ایزوله کردن افراد مشکوک، فارس در ردیف استان‌های دارای شیوع پایین قرار گرفته است.

حریرچی پایین بودن آمار مرگ‌ومیر مبتلایان به بیماری فارس در فارس نسبت به آمار ابتلا در کشور را از دیگر موضوعات مهم دانست و افزود: شناسایی و درمان به‌موقع بیماران در استان فارس از دیگر نکات مثبت به شمار می‌رود.

استاندار فارس نیز در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس و با هماهنگی بین بخشی و همراهی بخش خصوصی، ظرفیت تولید مواد ضدعفونی‌کننده در این استان به ۲ برابر افزایش‌یافته است.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به اقدامات اجرایی شده در زمینهٔ تولید ماسک نیز گفت: امروز با همراهی بخش‌های مختلف حجم تولید ماسک بهداشتی به ۲۰۰ هزار عدد در روز افزایش‌یافته و در این راستا با هماهنگی تمام بخش‌ها، مشکلات و تنگناهای کارگاه‌های تولیدی تا حد امکان، با سرعت برطرف شده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و آموزش و تلاش کادر پزشکی، تصمیمات به‌موقع و پیشگیرانه وضعیت مناسب استان فارس در مقابله با شیوع کرونا ویروس را رقم‌زده است، بافاصله گذاری اجتماعی، آزادسازی فعالیت‌های بی‌خطر را مجاز دانستیم.

وی در معرض ورشکستگی قرار گرفتن بیمارستان‌های خصوصی و خیریه استان فارس با توجه به گستردگی این بخش و اهمیت خدمات درمانی ارائه‌شده در فارس را یکی از چالش‌های مهم توصیف و اضافه کرد: مطالبات پرسنل درمانی باوجوداینکه می‌دانیم مشکلات مالی در کشور حاکم است، باید مدنظر قرار بگیرند.

استاندار فارس‌ازمعاون وزیر بهداشت درخواست کرد که الکل تولیدی در استان، به‌عنوان ماده اولیه تولید مواد ضدعفونی و شوینده، ابتدا برای تأمین نیاز اولیه کارخانه‌ها و تولیدکنندگان فارس به کار گرفته‌شده و مازاد آن به سایر استان‌ها صادر شود، گفت: در بخش مواد شوینده این آمادگی وجود دارد که سایر استان‌ها را پوشش دهیم، اما در موضوع سهمیه الکل، نیازمند تجدیدنظر جدی هستیم.

رحیمی تأکید کرد: هنوز هم حرف اصلی همه مسئولان و دستگاه‌های مسئول، در خانه ماندن و پرهیز از هرگونه سفر درون و برون‌شهری غیرضروری برای قطع کامل زنجیره انتقال بیماری کووید ۱۹ است، لذا خواستار توجه جدی همه شهروندان در سراسر فارس و کشور به این موضوع هستیم.

گوگل

کرونا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.