فولاد مبـارکه با سرمایه‌گذاری در توسعه‌ها به دستاوردهای بزرگی رسیده است

Print Friendly, PDF & Email

دکتر غریب‌پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو، در هشتمین همایش و نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX2019) و هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بین‌المللی مهندسی مواد و متالورژی (IMAT2019)، با اشاره به مزیت‌های توسعۀ معدن و صنایع معدنی گفت: یکی از بزرگ‌ترین اتفاق‌های خوبی که رخ داده این است که در شرایط تحریم، هم تولید افزایش یافته و هم در بخش صنعت به‌ویژه صنعت فولاد سرمایه‌گذاری شده است.

کد خبر : 379
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 مهر 1398 - 7:48
فولاد مبـارکه با سرمایه‌گذاری در توسعه‌ها به دستاوردهای بزرگی رسیده است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، دکتر غریب‌پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: شرکت فولاد مبارکه در شش ماه نخست سال جاری هم برنامههای ششماهۀ خود در تولید را محقق کرده و هم در سرمایهگذاری در تولید کنسانتره، تکمیل کارخانۀ الکترود گرافیتی و تولید ورقهای موردنیاز در صنعت نفت، به دستاوردهای ارزشمندی دست یافته که قابل توجه و تقدیر است.
وی با تأکید بر اینکه در حوزۀ اکتشاف، مدل درستی اجرا شده است، گفت: در شرکتهای بزرگی نظیر فولاد مبارکۀ اصفهان، صنعت مس و معادن، کار ارزشمند صورتگرفته این است که با ترجیح سودآوری به سوددهی و صرف سرمایه برای توسعه به دستاوردهای ارزشمندی دست یافتهایم و با این رویکرد بخش معدن و صنایع معدنی توانسته مولد سرمایه باشد.
وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از راه یافتن دانشگاهها، نظام مهندسی کشور و شرکتهای دانشبنیان به صنعت، بر اهمیت و لزوم این همکاریها تأکید کرد.
فولاد مبارکه در راستای دانشافزایی و همگرایی هرچه بیشتر صنعت با دانشگاهها و مراکز دانشبنیان بسیار خوب عمل کرده است
دکتر غریبپور در جریان افتتاح این نمایشگاه، ضمن بازدید از غرفۀ گروه فولاد مبارکه تصریح کرد: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه در زمینۀ دانشافزایی و همگرایی هرچه بیشتر صنعت با دانشگاهها و مراکز دانشبنیان بسیار خوب عمل کرده است. در این نمایشگاه نیز شاهد آن بودیم که این شرکت با همکاری انجمن مهندسی متالورژی و فولاد ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کارگاه تخصصی «اولین رویداد فرصتسازی کسبوکار در مسائل صنعتی» را پایهگذاری و بسیاری از دانشگاهها و بیش از هشت شرکت استارتآپ را با خود همراه کرده است.
 فولاد مبارکه بنیانگذار اولین رویداد فرصتسازی کسبوکار در مسائل صنعتی
به گزارش خبرنگار فولاد، همزمان با برگزاری آئین افتتاحیۀ هشتمین همایش و نمایشگاه بینالمللی فرصتهای سرمایهگذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (MINEX2019) و هشتمین کنفرانس و نمایشگاه بینالمللی مهندسی مواد و متالورژی (IMAT2019) «اولین رویداد فرصتسازی کسبوکار در مسائل صنعتی» نیز به همت فولاد مبارکه و با همکاری انجمن مهندسی متالورژی و فولاد ایران و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران برگزار شد.
دانش فنی که در طول سالهای متمادی در فولاد مبارکه کسب و نهادینه شده در حال طی مراحل رشد فزایندۀ خود است
در همین خصوص، سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: امروز، روز اول شروع این فرایند در فولاد مبارکه نیست و بهیقین روز آخر آن هم نخواهد بود. دانش فنی که در طول سالهای متمادی در فولاد مبارکه کسب و نهادینه شده در حال طی مراحل رشد فزایندۀ خود است.
وی افزود: شرکت فولاد مبارکه برای حل مسائل خود با الگوبرداری از کشورهای توسعهیافته، واحد بومیسازی و تحقیق و توسعه را کنار هم قرار داده است و درعینحال در این راه دانشگاهها، انجمنهای علمی، تخصصی و کارشناسان واحدهای مختلف تولید و تعمیرات شرکت را نیز با خود همراه کرده است تا بتواند به راهکارهای حل مسائل خود دست یابد.
نقوی خاطرنشان کرد: این حرکتی است بزرگ برای حفظ سهم ۵۰ درصدی گروه فولاد مبارکه در تولید فولاد کشور تا افق ۱۴۰۴ و رسیدن به راهکارهای مناسبی که در کل فولادسازیهای کشور به آنها نیاز است.
معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: با همکاری نهادهای یادشده، به ایجاد ارزشافزودۀ بیشتر در حوزۀ صنعت فولاد خواهیم رسید.
وی گفت: در جریان اجرای این فرایند و رفع مشکلات فولاد مبارکه با همکاری انجمنهای مذکور و دانشگاههای کشور، افرادی در سراسر کشور تربیت خواهند شد تا مشکلات فولاد مبارکه را ریشهیابی و برای حل آنها اقدام کنند. بهطور قطع در این فرایند دانش تکنولوژیکی صنعت فولاد کشور ارتقا خواهد یافت و برای فولاد مبارکه و صاحبان اندیشه نیز ارزشافزوده ایجاد خواهد شد.
گفتنی است در اولین رویداد فرصتسازی کسبوکار در مسائل صنعتی، شرکت فولاد مبارکۀ اصفهان راهکارهای حل چالشهای صنعت فولاد مبارکه را در چند بند طرح و مورد واکاوی قرار داده است: ایجاد ارزشافزودۀ بیشتر برای ضایعات سنگ آهنی ناحیۀ آهنسازی فولاد مبارکه؛  تولید کلسیم آلومینات (pre Melted) برای واحد فولادسازی؛  ایجاد ارزشافزوده برای لجن خطوط نورد سرد؛  ایجاد ارزشافزوده برای اکسیدآهن موجود در خروجی بازیابی واحد اسیدشویی؛ بازیابی قلع از ضایعات ورقهای قلعاندود و لجن خط قلعاندود و بازیابی روی از سربارۀ حوضچه روی خط گالوانیزه.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.