درآمدزایی قابل قبول بانک رفاه

Print Friendly, PDF & Email

بانک رفاه که با افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع در نیمه اول سال ۹۸ اقدامات مؤثری برای رسیدن به سود آغاز کرده بود در پایان نیمسال اول ۹۸ موفق به درآمدزایی ۴.۷۸۰ میلیارد ریالی شد و به این ترتیب ۳۸ درصد از زیان انباشته بانک کاهش پیدا کرد و می توان امیدوار بود که با ادامه روند فعلی این مقدار درآمد بازهم افزایش پیدا کند.

کد خبر : 3920
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399 - 13:26
درآمدزایی قابل قبول بانک رفاه
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از  نبض بازار ، سالهای پس از پیروزی انقلاب از این جهت برای نظام بانکی دارای شوک بود که روند دولتی شدن بانکهای خصوصی قبل از انقلاب ضربه بزرگی را به اقتصاد کشور وارد کرد که یقیناً تبعات بدی برای اقتصاد کشور به همراه داشت. با روی کارآمدن نسل جدید مدیران بانکی کشور تا حدودی جلوی این ضرر و زیان گرفته شد تا اینکه آزمون و خطای پشتوانه سازی برای بانکها به واسطه پیدایش مؤسسات مالی و اعتباری با شکست مواجه شد. آنچه در این سالها بیش از همه برای نظام بانکی کشور نگران کننده است عدم توانایی لازم برای درآمدزایی بدون نیاز به بنگاهداریست که متأسفانه برای بسیاری از بانکهای کشور تاکنون این توانایی ایجاد نشده و هنوز در این مورد اختلاف نظرهایی بین کارشناسان بانکی و اقتصادی وجود دارد. حرکت بانکهای خصوصی در بورس اگرچه تا حدودی ضرر و زیان برخی از آنها را پوشش داد اما مسئله درآمدزایی آنقدری با پیچیدگی روبرو بود که این مسئله در صورتهای مالی بانکها نمود چندانی پیدا نمی کرد. به بیان دیگر باید اذعان کرد گاهاً بانکها برای ایجاد ارزش افزوده مجبور به حرکت در سمت بنگاهداری میشوند هرچند که این موضوع همواره مورد انتقادست اما راه حلی که بانکهای کشور بتوانند در سایه آن به درآمدزایی یا سودسازی بپردازند هنوز با اعتبار و یقین همراه نیست. بانک رفاه که در حال حاضر اسماعیل لله گانی را به عنوان مدیرعامل خود می بیند در گامهای مؤثری به سمت سودسازی و درآمدزایی حرکت کرده که در وضعیت سود و زیان این بانک بسیار تأثیرگذار بوده است.

بانک رفاه که با افزایش درآمدهای مشاع و غیرمشاع در نیمه اول سال ۹۸ اقدامات مؤثری برای رسیدن به سود آغاز کرده بود در پایان نیمسال اول ۹۸ موفق به درآمدزایی ۴.۷۸۰ میلیارد ریالی شد و به این ترتیب ۳۸ درصد از زیان انباشته بانک کاهش پیدا کرد و می توان امیدوار بود که با ادامه روند فعلی این مقدار درآمد بازهم افزایش پیدا کند. گفتنی است افزایش ۶۲ درصدی حجم سپرده گذاری در بانک رفاه در این مدت نشان از همراهی مردم با آن دارد که به معنی جلب اعتماد مشتریان است. بدون شک اسماعیل لله گانی یکی از تدابیرش افزودن به حجم درآمد بانک رفاه است که این موضوع دور از دسترس نیست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.