صدور مجوز فاز ۲ فولاد بافت برای تولید ۲.۵ میلیون تن گندله و ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی

Print Friendly, PDF & Email

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: مجوز فاز ۲ فولاد بافت از فولادسازی به احداث دو واحد شامل کارخانه گندله سازی با ظرفیت ۲.۵ میلیون تن و کارخانه احیا مستقیم برای تولید ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی جدید در ۲۴ اسفندماه گذشته صادر و ابلاغ شد.

کد خبر : 3991
تاریخ انتشار : یکشنبه 7 اردیبهشت 1399 - 11:59
صدور مجوز فاز ۲ فولاد بافت برای تولید ۲.۵ میلیون تن گندله و ۸۰۰ هزارتن آهن اسفنجی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از  روابط عمومی گروه مالی گردشگری، سورنا زمانیان گفت: سازمان برنامه و بودجه روز ۲۴ اسفند ۹۸ مستند به اصلاحیه تصویبی در شورای اقتصاد، مراتب قطعی تغییر محصول فاز ۲ از فولادسازی به گندله را به بانک مرکزی، وزارت صمت و وزارت امور اقتصادی و دارایی اعلام کرده است.
وی افزود: طبق مصوبه مذکور، محصول فاز ۲ از فولادسازی به گندله با ظرفیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن تغییر کرده است و واحد احیاء مستقیم شماره ۲ کارخانه نیز به روش پرد (PERED) با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن خواهد بود که باید در مدت سه سال احداث شود.
زمانیان در عین حال تصریح کرد: تحقق فاز ۲ کارخانه منوط به این است که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) به عنوان دارنده جواز تاسیس و سازمانی که گشایش اعتبار(LC) به نامش است، بتواند عملیات گردش مالی را به موقع انجام دهد تا بتوانیم از گذرگاه تحریم که در این پروژه بسیار تاثیرگذار است، عبور کنیم.
وی ادامه داد: برنامه ریزی ها برای اجرای فاز ۲ از خرداد ماه سال قبل شروع و از اسفندماه گذشته کارهای عملیاتی آغاز شده که به دلیل شیوع ویروس کرونا، عملیات خاکبرداری که قرار بود ۱۶ فروردین امسال انجام شود، به تعویق افتاده است.
زمانیان از ایمیدرو درخواست کرد در تامین زیرساخت ها شامل توافق با توانیر برای خط انتقال برق از سیرجان به بافت( خط اختصاصی)، توافق با شرکت ملی گاز و آوردن خط لوله گاز به در کارخانه برای فاز ۲ و همچنین تزریق نقدینگی از محل فاینانس اقدام کند.
کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که در سال رونق تولید(۹۸) افتتاح شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.