دلالی فرهنگی با ثبت دامین / دستگاههای نظارتی ورود کنند

Print Friendly, PDF & Email

دلالی به این شیوه سبب می شود تا حضور اهالی رسانه که با هدف کمک به فضای ساختارمند جامعه قصد فعالیت در قالب یک رسانه را دارند کمرنگ شود. به این منظور با برخی از این افراد که که اقدام به ثبت دامین کرده اند تماس گرفتیم قیمتها باور نکردنی بود از چند ده میلیون به بالا این درحالیست که برای ثبت این دامینها سالیانه بین ۱۶ تا زیر ۲۰۰ هزار تومن هزینه می شود.

کد خبر : 4151
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 - 21:14
دلالی فرهنگی با ثبت دامین / دستگاههای نظارتی ورود کنند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“متأسفانه بازار دلالی در کشور بسیار داغست از بازار خودرو گرفته تا سایر صنایع بسیاری از فعالیتها تحت نفوذ شدید دلالانی قرار گرفته که هدفی جز تخریب فضای اقتصادی کشور ندارند. اما این قضیه زمانی غم انگیر می شود که می بینم در فضای فرهنگی کشور نیز این اتفاق در حال رخ دادنست موضوعی که هرچند کمی به آن پرداخته شده اما عملا به همه ابعاد آن بصورت وسیع رسیدگی نشده است. یکی از این اتفاقات در فضای رسانه ای کشور بصورت چراغ خاموش در حال گسترش است که متأسفانه تبعات بدی برای اصحاب رسانه خواهد داشت. رسانه ها پیش از هرچیز برای فعالیت نیاز به ثبت دامین یا دامنه دارند و اسم یک سایت یا خبرگزاری با دامین آن شناخته می شود. در این مسیر شاهد هستیم که برخی با رفتن به سراغ برخی دامنه ها آنها را با قیمتی بسیار ناچیز ثبت می کنند و بدون هیچگونه فعالیتی در آن تنها به جهت دلالی آنها را در معرض فروش با قیمتهای گزاف می گذارند. تعداد ثبت دامین این افراد آنقدر زیاد است که که تقریباً هر اسمی که متناسب با فضای رسانه ای باشد را شامل می شود و اغلب اسمهای درخور متأسفانه ثبت شده اند و فعالان رسانه که قصد راه اندازی سایت با این اسمها را دارند مجبور به معامله با این افراد به قیمت بسیار بالا می شوند.

دلالی به این شیوه سبب می شود تا حضور اهالی رسانه که با هدف کمک به فضای ساختارمند جامعه قصد فعالیت در قالب یک رسانه را دارند کمرنگ شود. به این منظور با برخی از این افراد که که اقدام به ثبت دامین کرده اند تماس گرفتیم قیمتها باور نکردنی بود از چند ده میلیون به بالا این درحالیست که برای ثبت این دامینها سالیانه بین ۱۶ تا زیر ۲۰۰ هزار تومن هزینه می شود. به عنوان مثال ثبت دامین دات آی آر سالیانه ۱۶ و دامین دات کام نیز ۱۷۵ هزار تومان تومان هزینه دارد. این دامینها تا مدتها بدون هیچگونه فعالیتی توسط افراد غیرمتخصص ثبت می شوند تا کاسبی جالبی را برای برای کاسبان خود رقم بزنند و بدون دادن مالیات و عوارض قانونی اقدام به درآمدهای میلیونی بکنند. برخی از این افراد با ثبت چندین دامین در سال بدون هیچ زحمتی سود بسیار کلانی را به جیب می زنند که در مقایسه با برخی سازمانها این رفتار بسیار عجیب به نظر می رسد.

به عنوان مثال سیم کارتهای همراه اول و ایرانسل بعد از مدتی که بدون استفاده باقی می مانند سوخته می شود. زیرا حق استفاده از سیم کارتهای همراه اول و ایرانسل باید بصورت برابر در اختیار همه افراد جامعه باشد و استفاده نکردن از آنها برای مدت طولانی به فرهنگ و الگوی مصرف آسیب می رساند و برای کشور هزینه های جانبی زیادی دارد. حال آنکه این افراد بدون هیچ فعالیتی گاهاً تا مدتها این دامین ها را در اختیار خود می بینند. از متولیان امر انتظار می رود که ثبت دامین را با مقررات و ضوابطی انجام دهند که در آن افراد متعهد شوند طی مدتی بعد از ثبت دامین اقدام به فعالیت در آن کنند در غیر اینصورت دامین آزاد شده تا دلالی در فضای رسانه ای و فرهنگی کشور برچیده شود. امیدواریم دستگاههای نظارتی با اعمال سیاستهایی مانند همراه اول و ایرانسل دست برخی را از فضای رسانه کوتاه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.