مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است

Print Friendly, PDF & Email

ششمین کنفرانس استیل پرایس با حضور معاون وزیر صمت، مدیرعامل گروه مبارکه و جمعی از مقامات حوزه معدن و صنایع معدنی ایران و صاحبان صنایع فولاد کشور با محوریت موضوع «زنجیره فولاد: نـــوآوری و فرصت‌هـــــای پنهـــــان» روز یکشنبه ۲۱ مهرماه ۱۳۹۸ برگزار شد.

کد خبر : 437
تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 5:21
مدیرعامل گروه فولاد مبارکه : خام فروشی و عدم تخصیص سنگ‌آهن داخلی معضل اصلی فولادسازان کشور است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،در این کنفرانس پس از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مدیرعامل گروه فولاد مبارکه طی سخنانی با اشاره به برنامههای دشمن و بهویژه آمریکا در مواجه با اقتصاد کشور گفت: کشور آمریکا با اقداماتی از قبیل خروج یکجانبه از برجام و قرار دادن فولادمبارکه در لیست تحریمها در مهرماه ۹۷ تلاش کرد تا صنعت کشور را تحت تأثیر قرار دهد؛ اگرچه تحریم فولادمبارکه در سهماهۀ اول تا حدودی این شرکت را در یک شوک فروبرد، اما خوشبختانه شاهد این بودیم که با تدابیر ارزشمندی که در فولادمبارکه صورت گرفت بههیچعنوان بزرگترین گروه فولادسازی کشور در برابر این تحریمها سر فرود نیاورد و قد خم نکرد و راه خود را مجددا باز یافت.
مهندس عظیمیان با اشاره به دستاوردهای فولادمبارکه در شرایط سخت تحریم گفت: علیرغم همه محدودیتها خوشحالیم که اعلام کنیم فولادمبارکه در ۶ ماهۀ نخست سال ۹۸ توانست بهاندازۀ کل سال ۹۷ فروش داشته باشد و بهتمامی برنامههای خود در صادرات نیز دست یابد.
او با اشاره به دیگر موفقیتهای کسبشده در گروه فولادمبارکه گفت: فولادمبارکه با نگاه قوی به دانشافزایی، توسعه و خلق ارزش برای ذینفعان توانسته است راه تعالی خود را همچنان با قدرت طی نماید؛ تا جایی که در سال جاری با بسیاری از شرکتهای دانشبنیان و دانشگاهها و انجمنهای دانشی کشور ارتباط مؤثری برقرار کرده است و توانسته با این رویکرد به تولید محصولات جدیدی دست یابد، که تولید فولاد موردنیاز لولههای انتقال نفت و گاز و بینیاز ساختن کشور از واردات این قبیل محصولات از آن جمله است.
مدیرعامل گروه فولادمبارکه در ادامه اظهار داشت: امروز در این کنفرانس خرسندم که اعلام کنم فولادمبارکه پس از ۳۰ سال از عمر پرخیر و برکت خود، طی پنج سال آینده، فقط تولیدکنندۀ فولاد و ورقهای فولادی نخواهد بود و به شرکتی با قابلیت صاحب تکنولوژی صنعت فولاد در کنار سایر شرکتهای مطرح دنیا قرار خواهد گرفت و به کشور در این زمینه نیز خدمات ارزندهای ارائه خواهد کرد.
حمیدرضا عظیمیان در ادامه گفت: امروز مدیران و کارکنان فولادمبارکه مفتخرند که با تولید اقتصادی و ایجاد ارزشافزوده در جامعه شورونشاط و امید تزریق کنند.
وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش مدیران عامل پیش از خود در فولادمبارکه گفت: پیشازاین عزیزان تلاش کردند تا فولاد مبارکه را با خرید بلوکی سهام برخی معادن ازنظر تأمین سنگآهن در حاشیۀ امنیت قرار دهند، اما با شرایطی که اخیرا پیش آمد و شرکتهای بزرگی مانند فولاد مبارکه و ذوبآهن با مشکل تأمین سنگآهن مواجه شدند به این نتیجه رسیدیم که فعالیتهای قبل کافی نبوده است. ازاینرو فولاد مبارکه با همراهی سازمانهای رسمی کشور، اقدامات جدیتری را با سرمایهگذاری در اکتشاف در دستور کار قرار داده و در چارت سازمانی خود معاونتی بهعنوان معاونت معدن ایجاد کرده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه از خام فروشی و عدم تخصیص سنگآهن داخلی به فولادسازان کشور بهعنوان معضل اصلی یاد و تصریح کرد: این کنفرانس فرصتی است برای همافزایی و رسیدن به راهکارهایی برای رونق هرچه بیشتر تولید که امیدوارم با همکاری همهجانبۀ بخش دولتی و خصوصی به این مهم دستیابیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.