سایپا گرانتر فروخت و بیشتر ضرر کرد

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”صنعنت خودروسازی کشور که مادر صنعت کشور است روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد. از کاهش تیراژ خودروسازها که بگذریم مسئله سود و زیان چیزی دیگریست که مشخص نیست با وجود افزایش قیمت خوب محصولات خودرویی در بازار و کارخانه هنوز چرا رقم های نجومی ضرر و زیان را باید درکارنامه ی خودروسازها ببینیم.

کد خبر : 503
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 13:40
سایپا گرانتر فروخت و بیشتر ضرر کرد
Print Friendly, PDF & Email

 

به گزارش “وقت خبر“صنعنت خودروسازی کشور که مادر صنعت کشور است روزهای خوبی را پشت سر نمی گذارد. از کاهش تیراژ خودروسازها که بگذریم مسئله سود و زیان چیزی دیگریست که مشخص نیست با وجود افزایش قیمت خوب محصولات خودرویی در بازار و کارخانه هنوز چرا رقم های نجومی ضرر و زیان را باید درکارنامه ی خودروسازها ببینیم.

شرکت خودروسازی سایپا یمی از خودروسازهای بزرگ کشور است که در شش ماهه نخست سال آمار و کارنامه ی خوبی از خودش به جا نگذاشت.

این گروه خودرویی در پایان سال در شش ماهه ی نخست سال ۹۷ و پایان سال ۹۶ در مجموع بیش از ۴۵.۳۹۲ میلیارد ریال زیان انباشته داشت در ۶ ماهه ی نخست سال ۹۸ با احتساب زیان سال ۹۷ حالا بیش از ۱۰۱.۷۸۶ میلیارد ریال زیان انباشته دارد تا با این حساب شاهد رشد ۵۵ درصدی ضرر و زیان این گروه خودرویی باشیم.

این رقم ضرر و زیان در شرایطی به دست می آید که نارنجی پوشان در شش ماهه ی نخست سال قیمت محصولات خود را بین ۸ تا ۵۳ درصد افزایش دادند.

نام محصول مقدار افزایش قیمت
پراید ۲۶%
تیبا ۲۲%
سراتو ۵۳%
آریو ۷%

 

همانطور که ملاحظه می شود بیشترین مقدار افزایش قیمت مربوط به محصول سراتو است که رقم قابل توجه ۵۳ درصد رشد را داشته و کمترین میزان این افزایش به آریو با ۷ درصد جهش بر می گردد. پراید و و تیبا هم که از محصولات پر فروش این کارخانه ی تولیدی هستند رشد قیمتی ۲۲ تا ۲۶ درصدی را پشت سر گذاشتند.

سایپایی ها با این وجود تنها در شش ماهه نخست سال بیش از ۳۴.۵۵۱ میلیارد ریال زیان داشتند که باید از آقای سلیمانی مدیرعامل این گروه خودرویی پرسید که این تناسب غیرمنطقی بین افزایش قیمت و افزایش زیان چه معنایی دارد؟

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.