صرف هزینه چند ده میلیاردی تبلیغات/آیا ایران خودرو با مشکل نقدینگی مواجه است؟

Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر”وضعیت بزرگترین خودروساز کشور چندان رو به راه نیست. صورت های مالی این شرکت به وضوح بر این موضوع صحه می گذارد. به طور مثال شرکت ایران خودرو در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۳.۱۱۶ میلیارد ریال زیان داشته است.

کد خبر : 551
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آبان 1398 - 10:20
صرف هزینه چند ده میلیاردی تبلیغات/آیا ایران خودرو با مشکل نقدینگی مواجه است؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“وضعیت بزرگترین خودروساز کشور چندان رو به راه نیست. صورت های مالی این شرکت به وضوح بر این موضوع صحه می گذارد. به طور مثال شرکت ایران خودرو در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۵۳.۱۱۶ میلیارد ریال زیان داشته است. این شرکت در حالی با چنین وضعیتی مواجه است که انتظار می رود مدیریت هزینه ها با محوریت تامین نقدینگی تولید سرلوحه تیم مدیریتی جدید ایران خودرو قرار گیرد. 

تبلیغات به عنوان یکی از ارکان مهم سرفصل هزینه ای از جمله شاخص هایی است که می تواند تدبیر مدیریت جدید ایران خودرو را در مدیریت هزینه ها را ارزیابی کند. براساس صورت های مالی شش ماهه نخست سال ۱۳۹۸ شرکت ایران خودرو در حدود ۲۰۶ میلیارد ریال هزینه صرف تبلیغات نموده است. آن هم در شرایطی که حدود ۵۰ درصد بازار منحصرا در اختیار این شرکت است و اساسا یک شرکت زمانی اقدام به تبلیغات سنگین می نماید که سهم ش در بازار اندک و رقبای متعددی داشته باشد.

اینکه در شرایط کمبود نقدینگی مبالغ میلیاردی صرف تبلیغات شود، خود یک علامت سوال است و لذا این ابهام مطرح است که این هزینه ها در چه مواردی هزینه شده و عایدی آن برای این شرکت چه بوده است؟ به طور حتم شفاف سازی روابط عمومی ایران خودرو در روشن شدن موضوع کمک شایانی خواهد کرد

منبع:خط بازار

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.