برگزاری کارگروه رفع موانع تولید هرمزگان در کارخانه قیر پاسارگاد

Print Friendly, PDF & Email

نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان امروز در محل کارخانه قیر پاسارگاد یکی از واحدهای مهم صادراتی کشور برگزار شد.

کد خبر : 6451
تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 18:41
برگزاری کارگروه رفع موانع تولید هرمزگان در کارخانه قیر پاسارگاد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ، استاندار هرمزگان امروز جمعه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که در محل کارخانه بندرعباس شرکت نفت پاسارگاد برگزار شد ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت های مدیریت این مجموعه در جهت افزایش اشتغالزایی و رشد و شکوفایی اقتصاد استان، بر لزوم افزایش ارزآوری و حفظ منافع ملی از طریق مظروف‌سازی و استفاده از استانداردهای روز دنیا در جهت بسته بندی کیفی قیر تولیدی این کارخانه در قالب بشکه و جامبوبگ و شیوه‌های نوین بسته‌بندی تاکید کرد.

 

فریدون همتی عنوان کرد: این واحد تولیدی با اصلاح برنامه تولید خود از صدور فله ای محصولات خودداری کرده و مطابق نیاز و تقاضای بازار نسبت به بسته بندی فرآورده های تولیدی اقدام کند.

وی افزود: سازمان صنعت معدن و تجارت نیز باید تولید سایر واحدها را بررسی نموده و برای دستیابی به اشتغال و ارز آوری بیشتر همه واحدهای مشابه به سوی بسته بندی محصولات صادراتی هدایت شوند.

 

 

 

استاندار هرمزگان در این نشست که با حضور ابراهیم امینی پوری مشاور اقتصادی استاندار هرمزگان، خلیل قاسمی رییس سازمان صمت استان، حسین نیکخواه مدیرعامل و علی دانا رییس هیئت مدیره نفت پاسارگاد برگزار شد، موانع و مشکلات مورد بررسی قرار داد و دستور لازم را به سازمان صمت با تشکیل کمیته ای صادر کرد.

همتی با اعلام حمایت جهت همکاری در راستای تحقق شعار سال جهش تولید و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دستور داد: با تشکیل کمیته ای جهت تامین  ملزومات  نفت پاسارگاد برای تولید بشکه‌های فلزی این موضوع از طریق سازمان صمت پیگیری، مرتفع و نتیجه اعلام شود.

به گفته وی، صنعت قیر علاوه بر افزایش ارزآوری که برای کشور دارد موجب حل بخشی از مشکلات اقتصادی ایران در دوره سخت تحریم‌ها شده و برهمین اساس مقتضی است که در جهت رشد و پویایی فعالیت‌های آن به نحو احسن وارد عمل شد.

براساس این گزارش حسین نیکخواه مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد نیز از حمایت‌های استاندار و دیگر مقامات استان هرمزگان در راستای تسریع در  فعالیت های کارخانه این مجموعه تشکر کرد و گفت: ما در حال حاضر نیازمند پشتیبانی بیشتر مقامات استانی در جهت تامین ملزومات تولید بشکه‌های مورد نیازمان هستیم.

وی افزود: در مقوله صادرات، محصولاتی نظیر قیر از اهمیت فراوانی برخوردار هستند،  به ویژه در برهه حساس فعلی که کشور نیازمند استفاده از تمامی پتانسیل‌های صادراتی برای بهبود فعالیت‌های اقتصادی ایران است .

به گفته نیکخواه، مجموعه نفت پاسارگاد نیز تمایلی به فله فروشی محصولات خود ندارد و به دلیل ارزش افزوده بسیار زیاد تلاش می‌کند به سمت فروش قیر بسته‌بندی شده در قالب بشکه حرکت کند.

وی افزود: با تامین ورق سرد به میزان مورد نیاز می‌توانیم نسبت اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم یک‌هزار نفر از جوانان این استان در مجموعه کارخانه بندرعباس و صنایع وابسته اقدام کنیم.

کارخانه بندرعباس شرکت نفت پاسارگاد در سال ۱۳۸۲با سرمایه گذاری ۱۲میلیارد تومان و ۱۳۰ نیرو فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با ظرفیت تولید سالانه بیش از ۷۵۰هزار تن قیر و اشتغال ۲۵۰ نفر مشغول فعالیت است.

همتی همچنین با حضور در محل خط تولید کارخانه نفت پاسارگاد از فرایند بشکه‌سازی، بشکه پرکنی و حمل قیر بازدید کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.