صف خرید دارویی‌ها در روزی که بورس قفل صف فروش است

Print Friendly, PDF & Email

بورس امروز را هم منفی آغاز کرده است. هر چند قفل بودن نمادها در صف فروش در محدوده ۲ درصد منفی و پر نکردن حجم مبنا منجر شده تا شاخص‌ها چندان منفی نشوند، اما بیش از نیمی از نمادها با صف فروش‌ها سنگینی به ارزش ۵ هزار میلیارد تومان مواجه‌اند. در همین حال می‌توان به شاخص کل اشاره کرد که تنها ۸۵۰۰ واحد افت داشته و شاخص هم‌وزن هم صعود ۰.۱ درصدی را تجربه می‌کند.

کد خبر : 7809
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 بهمن 1399 - 11:29
صف خرید دارویی‌ها در روزی که بورس قفل صف فروش است
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , پیرو قفل شدن اغلب نمادها در صف فروش، ارزش معاملات هم افتی جدی داشته است. به طوری که تا اینجای کار ارزش معاملات خرد به رقم ۳۲۵۰ میلیارد تومان رسیده است. دارویی‌ها، پالایشی‌ها و فلزات صنایعی هستند که تا الان بیشترین ارزش معاملات را داشتند. در بین نمادها هم برکت، شبندر و فملی بیشتر از همه معامله شده‌اند.

از نکات جالب توجه بورس امروز قرار گرفتن داروسازان در فهرست پرمعامله‌ترین صنایع و نمادها است. در همین حال دارویی‌ها از معدود صنایعی هستند که در بازار منفی امروز مثبت شده‌اند و اغلب آن‌ها صعودی‌اند. این در شرایطی که دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را از بودجه حذف نکرده و داروسازان احتمالا سال آینده هم دلار ارزان بگیرند. شائبه حذف این ارز یکی از سوخت‌های اصلی داروسازان در مسیر صعودی بود. اما حالا با عدم حذف آن هم شاهد رشد دارویی‌ها هستیم که در نوع خود جالب توجه است. شاید اخبار نزدیک شدن برکت و برخی دیگر از شرکت‌های دارویی به واکسن منجر به اقبال دوباره بورس‌بازان به این دسته از نمادها شده است.

حقیقی‌های بورس امروز بیش از پیش در سمت فروش فعال شده‌اند. به طوری که خروج پول حقیقی به ۴۵۰ میلیارد تومان رسیده است. به عبارتی دیگر درجه حمایت حقوقی‌ها (نسبت خالص خرید به ارزش معاملات خرد) تا اینجای بازار امروز به عدد جالب توجه ۱۴ درصد رسیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.