ماشین‌کاری قفسه‌های نورد مقدماتی بدون حضور کارشناسان خارجی

Print Friendly, PDF & Email

رئیس تعمیرات نورد گرم از انجام موفقیت‌آمیز تعمیرات سالانۀ نورد گرم فولاد مبارکه و ماشین‌کاری قفسه‌های نورد مقدماتی بدون حضور کارشناسان خارجی خبر داد و گفت: این تعمیرات بزرگ دقیقا مطابق با برنامه طی مدت ۱۰ روز به اتمام رسید.

کد خبر : 870
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 آذر 1398 - 8:54
ماشین‌کاری قفسه‌های نورد مقدماتی بدون حضور کارشناسان خارجی
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، به نقل از شرکت فولاد مبارکه مسعــــــود نصیـــــری مهـــمترین اهداف این پروژه تعمیراتی را اجرای پروژههای توسعه و آمادهسازی خط نورد گرم جهت تولید محصولات جدید موردنیاز بازار، انجام تعمیرات بهمنظور بهبود عملکرد تجهیزات و ارتقای سطح کیفیت محصولات دانست و افزود: برای دستیابی به اهداف مذکور، پس از برگزاری جلسات متعدد و برنامهریزیهای بسیار دقیق، با صرف بیش از ۵ هزار نفر ساعت کار و با همکاری کارکنان قسمتهای مختلف شرکت و پیمانکاران طرف قرارداد، فعالیتهای بسیار سنگین و فشردهای در زمان تعیینشده انجام گرفت.
وی درخصوص اقدامات انجامشده در بخش تعمیرات انبار تختال و کورههای پیشگرم گفت: برای تعویض تیرکرین کمپ ۱ و ۲ انبار تختال اقدامات گستردهای به شرح ذیل انجام شد.
با توجه به نظر تیم کارشناسی و بازرس فنی مبنی بر فرسودگی سازۀ فلزی تیرکرینهای انبار تختال نورد گرم و پرخطر بودن ادامۀ فعالیت جرثقیلها بر روی این سازه و تأثیر مستقیم خرابی احتمالی آن بر توان تولید نورد گرم، برنامۀ تعویض تیرکرینها با همکاری واحد توسعۀ نورد گرم در دستور کار قرار گرفت و با آمادهسازیهای صورتگرفته از چندین ماه قبل و اولویتبندی فعالیتها، بخش مهمی از سازۀ فوق در توقف سالانۀ نورد گرم تعویض شد.
در ادامه، دیوارۀ دشارژ کورهها اصلاح و تعمیرات سالانۀ کورۀ ۳ و ۱ انجام گرفت. پس از آن، جرثقیل شمارۀ ۳ انبار تختال برای آمادهسازی جهت استفاده در انبارهای جدید تکمیل نورد گرم دمونتاژ و پس از اقدامات اصلاحی مونتاژ و راهاندازی شد. در ادامه بخشی از سیستم مشترک آب در گردش کورهها نیز تعویض و اصلاح شد.
نصیری درخصوص اقدامات انجامشده در بخش نورد مقدماتی گفت: با توجه به انجام پروژۀ ماشینکاری قفسههای نورد نهایی در توقف سال گذشتۀ نورد گرم و دستیابی شرکتهای ایرانی به دانش و تخصص فرایند ماشینکاری قفسهها، برنامۀ ماشینکاری قفسههای نورد مقدماتی در دستور کار قرار گرفت و در نهایت کلیۀ فعالیتهای در نظر گرفتهشده به همت نیروهای متخصص داخلی و با موفقیت به انجام رسید.
وی مهمترین اقدامات انجامشده در این بخش را به این شرح برشمرد:
ماشینکاری قفسه VSB؛ ماشینکاری
سکشن ۱DC ؛ ماشینکاری میز    ورودی و خروجی رولهای R۱؛ ماشینکاری جای پشتیبانهای قفسۀ R۱؛ ماشینکاری جای بلوک بالانسهای R۱؛ ماشینکاری کف قفسۀ R۱؛ ماشینکاری جای خارهای گاید استریپر قفسۀ R۳ و تعویض آن؛ ماشینکاری کف قفسۀ R۳؛ اصلاح دیوارههای کانال زیر پوستهشویی VSB و تعویض اسپیندلهای قفسۀ R۳ .
رئیس تعمیرات نورد گرم افزود: در بخش تعمیرات نورد نهایی نیز اقداماتی انجام شد. انجام طرح توسعۀ درایو قفسۀ F۲ و جایگزینی با سیستم درایوهای جدید یکی از مهمترین و حیاتیترین فعالیتهای توقف سالانۀ نورد گرم بود که با همکاری تیم توسعۀ نورد گرم و پرسنل ناحیه و پیمانکاران مربوطه با موفقیت انجام شد. باید توجه داشت که انجام پروژۀ فوق باعث افزایش راندمان، کاهش توقفات و بهروزرسانی سیستم عیبیابی و… شد.
نصیری دیگر فعالیتهای مهم انجامشده در قسمت نورد نهایی را به این شرح برشمرد: تعویض پینیون استند قفسۀ F۱؛ اصلاح طرح و تعویض سیستم شیفتینگ قفسۀ F۶؛ تعمیر اساسی اسکرودان قفسههای نورد نهایی؛ تعویض براکت های قفسههای نورد نهایی و تعویض هدر اصلی آب ۱۸ و ۴ بار نورد نهایی (با توجه به محدودیتهای بسیار زیاد دسترسی).
او با بیان اینکه در قسمت کلافپیچها برنامۀ ماشینکاری قفسۀ پینچرول ۱ از مهمترین فعالیتهای در نظر گرفته شده بود گفت: با همکاری پیمانکار مربوطه فرایند ماشینکاری با موفقیت انجام شد، ضمن اینکه در همین زمینه اقداماتی نظیر تعویض مکانیسم لوررپرول ۱ کویلر ۳، تعویض مکانیسم لور رپرول ۱ کویلر ۱، اصلاح کانال فلوشینگ کویلر (ترمیم سرامیکهای کف و بدنۀ کانال)، تعویض موتورها و روهای ساید گاید ۲ و ۳ و تعویض بیس رپرول ۳ کویلر ۲ نیز انجام گرفت.
رئیس تعمیرات نورد گرم در ادامه گفت: در بخش تعمیرات کنترل پروسس خط نورد گرم نیز با توجه به اجرای پروژۀ توسعۀ درایو قفسۀ F۲ نورد نهایی، اصلیترین فعالیت کنترل پروسس خط نورد گرم در مدار آوردن درایوهای قفسۀ F۲ خط نورد گرم بود که شامل فعالیتهای اصلی تغییر و توسعۀ شبکۀ پروفیباس اتوماسیون، اصلاح برنامههای کنترل و تنظیم موتورهای اصلی قفسۀ F۲ با مجموع توانی حدود ۹ مگاوات و جریان حداکثری ۲۰ کیلو آمپر است. ضمن اینکه فعالیتهای دیگری ازجمله جابهجایی و تعمیرات اساسی دستگاه بازرسی سطح ورق، تعمیرات اساس دستگاه پروفایلمتر و در مدار آوردن لامپ خراب، جابهجایی سرورهای فیزیکی خط نورد گرم و تعمیرات اساسی سیستم کنترل قیچی نورد گرم نیز انجام شد.
او خاطرنشان کرد: در قسمت تکمیل نورد گرم نیز پروژۀ ارتقای سیستم ۹ PLC مربوط به پولپیت OS۸ (اهمیت استراتژیک این سیستم بهدلیل کنترل تجهیزات ورودی واحد تکمیل نورد گرم است) با همکاری تیم توسعۀ نورد گرم انجام شد. از مزایای اجرای این طرح میتوان به ایجاد سیستم مانیتورینگ (HMI)، افزایش بهرهوری، کاهش خرابیها و ارتقای سیستم عیبیابی اشاره کرد.
نصیری در خاتمه با تأکید بر اینکه بسیاری از این اقدامات در نوبتهای قبل با حضور کارشناسان خارجی انجام میشد، گفت: با توجه به انجام موفقیتآمیز کلیۀ فعالیتهای برنامهریزیشده از طرف مدیریت ناحیۀ نورد گرم از حمایتهای مدیرعامل و معاونان شرکت تشکر و قدردانی میکنم و کسب این موفقیت را به کارکنان پرتلاش داخلی و پیمانکاران درگیر پروژه صمیمانه تبریک میگویم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.