نصرالله: گروه‌های مقاومت در نبرد غزه خوش درخشیدند

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود به مناسبت روز "مقاومت و آزادی" گفت: از این پس در ماه مه دو پیروزی بزرگ را جشن می‌گیریم، پیروزی سال ۲۰۰۰ و نیز پیروزی غزه در سال ۲۰۲۱
کد خبر : 9566
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 خرداد 1400 - 11:51
نصرالله: گروه‌های مقاومت در نبرد غزه خوش درخشیدند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر,  سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله به مناسبت سالروز فرار نظامیان رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان در ۲۵ ماه مه ۲۰۰۰ معروف به «عید مقاومت و آزادسازی» آغاز شد.

وی با اشاره به پیروری اخیر مقاومت در غزه در برابر صهیونیست ها اظهار داشت این پیروزی بزرگ و عظیم را به مردم و گروههای مقاومت در فلسطین تبریک می‌گوییم.

نصرالله افزود: از این پس در ماه می دو پیروزی بزرگ را جشن میگیریم، پیروزی سال ۲۰۰۰ و نیز پیروزی غزه در سال ۲۰۲۱

دبیرکل حزب‌الله با بیان اینکه رهبران گروه های مقاومت فلسطین و فرماندهان شاخه های نظامی در این نبرد اخیر بسیار درخشیدند، خاطر نشان کرد از همان لحظه نخست حوادث غزه، به همراه برادرانم در لبنان و خارج از لبنان ، آخرین تحولات را دنبال می‌کردم.

وی تصریح کرد نقش عظیم حاج قاسم سلیمانی، سرور شهدای مقاومت، در حمایت از مقاومت لبنان را یادآور می‌شویم که سبب پیروزی مقاومت بر دشمن شد.

نصرالله افزود: آزادسازی خاک لبنان در ماه می سال ۲۰۰۰، آغاز گر دیگر پیروزی ها بود، در آن روز مقاومت پیروزی اش را به فلسطین اهدا کرد، زیرا هدف اصلی آنجاست.

دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: نتایج پیروزی سال ۲۰۰۰ ، نتایجی راهبردی بود، از این رو سران دشمن درباره خطرات راهبردی این شکست هشدار دادند. آن پیروزی، دشمن و دوست و مساله فلسطین و نبرد را در مقابل راهبردی متفاوت قرار داد.

وی تاکید کرد مقاومت فلسطین در برابر اقدامات رژیم اشغالگر در محله شیخ جراح، موضعی تاریخی و قاطع اتخاذ کرد.

نصرالله با انتقاد از برخی کشورهای عربی به علت عدم اتخاذ موضع جدی درباره تحولات اخیر فلسطین افزود: با وجود تمام آنچه که در فلسطین می‌گذشت، برخی کشورهای عربی به سازش روی می آوردند و برای ترمیم چهره رژیم صهیونیست تلاش می‌کردند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: غزه با عملی کردن تهدید خود در پاسخ به اقدامات رژیم اشغالگر در قدس، دوست و دشمن را غافلگیر کرد.

وی بیان داشت: آنچه که غزه انجام داد، در تاریخ نبرد با دشمن، گامی منحصر به فرد، تاریخی و بسیار ارزشمند است چرا که تحول تاریخی در نبرد “شمشیر قدس” آن بود که غزه برای حمایت از قدس و اهالی قدس وارد عمل شد و نه برای حمایت از غزه.

نصرالله خاطرنشان کرد نبرد “شمشیر قدس” مساله را نشان داد که صهیونیست ها باید آن را خوب بفهمند و این مساله، بازنگری در تخمین ها و برآوردهای شان است.

وی با هشدار به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تعرض به مقدسات اسلامی، افزود اسراییلی ها باید بدانند که در صورت توهین به مقدسات، پاسخ به آن به مرزهای مقاومت غزه محدود نخواهد شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه معادله ای که باید به آن دست یابیم، آن است که “تجاوز به قدس، یک جنگ منطقه ای به دنبال دارد”، گفت: آنگاه که اسراییلی ها این معادله را دریباند، خواهند فهیمد که هرگونه اقدام، نتیجه اش زوال و نابودی این رژیم خواهد بود.

نصرالله افزود: زمانی که مقدسات اسلامی و مسیحی در مقابل خطری جدی قرار میگیرند، دیگر خطوط قرمز معنا و مفهومی ندارد… از نتایج نبرد “شمشیر قدس” احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها راه برای بازپس گیری سرزمین است.

دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد، صهیونیست‌ها باید بفهمند که تعرض به قدس و مقدسات و مسجدالاقصی با هر دست‌درازی دیگر آنها متفاوت است و پاسخ به این تجاوز در مرزهای مقاومت غزه محدود نمی‌شود.وقتی مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس در معرض خطری جدی قرار بگیرد، دیگر خط قرمز معنا ندارد.

وی خطاب به صهیونیست‌ها تأکید کرد: تجاوز به قدس و مسجدالاقصی به معنای جنگ منطقه‌ای است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: زمانی که دشمن اسرائیلی بداند که در برابر این معادله قرار دارد، می‌فهمد که نتیجه هر اقدامی در آینده، زوال این رژیم است.

نصرالله گفت، همه جهان در نبرد شمشیر قدس احساس کرد که در برابر ملت فلسطینی متحد قرار دارد که برای هدفی واحد در حرکت است. نبرد شمشیر قدس، اعتبار را به مسأله فلسطین در جهان بازگرداند و آن را بر رسانه‌ها تحمیل کرد. از جمله نتایج این نبرد احیای فرهنگ و روحیه مقاومت به عنوان تنها مسیر برای بازپس‌گیری سرزمین بود. نبرد شمشیر قدس ضربه‌ای محکم به روند عادی‌سازی روابط و رسانه‌های آن زد.

وی تأکید کرد: پس از نبرد شمشیر قدس می‌توانیم بگوییم که طرح معامله قرن ساقط شد. از جمله نتایج این نبرد دوباره نشان دادن چهره زشت اسرائیل بویژه نظام آپارتایدی آن است.از مهم‌ترین نتایج نبرد قدس بازگشتن جهت قطب‌نمای نبرد در منطقه به سمت دشمن حقیقی است.

نصرالله گفت، از نتایج نبرد قدس ورود نوار غزه به تمام معادله فلسطین بود که تحولی بزرگ در نبرد است. از دستاوردهای مقاومت اخیر در غزه، قدرت ادامه شلیک موشک در ساعت‌های از پیش اعلام شده بود. نبرد اخیر توانایی موشکی متفاوت مقاومت از نظر کمی و کیفی و نیز برد موشک‌ها را نشان داد.

دبیرکل حزب‌الله سپس تصریح کرد، زمانی که یک صهیونیست در فلسطین احساس ناامنی کند حداقل کاری که انجام می‌دهد این است که آن را ترک کند. از مهم‌ترین نتایج نبرد شمشیر قدس فلج شدن امنیت رژیم صهیونیستی است و این یک دستاورد نظامی بی سابقه بود.

وی ادامه داد: ما داریم از رژیمی کاملا مجهز صحبت می‌کنیم که نیروی هوایی قدرتمند دارد، مقابل نوار غزه که پانزده سال است با مساحت کمش در محاصره کامل است. در غزه مقاومتی حضور دارد که یا سلاحش را پنهانی به داخل غزه وارد کرده یا از فلسطین اشغالی خریده یا خودش ساخته است، پس ما از دو کشور بزرگ صحبت نمی‌کنیم، رژیمی مجهز مقابل مقاومت در غزه.

نصرالله گفت، این نبرد به تصویر فلسطین اشغالی به عنوان یک مکان امن برای سرمایه‌گذاری خارجی پایان داد . از جمله نتایج این نبرد ورود فلسطینی‌های اراضی ۱۹۴۸ به خط درگیری با رژیم صهیونیستی بود که دشمن آن را تهدیدی موجودیتی می‌داند.

وی تأکید کرد، از نتایج نبرد مذکور شکست رژیم صهیونیستی در مقابله با شلیک موشک‌های مقاومت بود که نشان دهنده شکست اطلاعاتی این رژیم است. اگر سامانه موسوم به گنبد آهنین موفق بود «بنیامین نتانیاهو» در هر جایی به آن افتخار می‌کرد.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد، از دیگر نتایج این نبرد، شکست در ضربه زدن به زرادخانه واقعی و راهبردی موشک‌هایی است که هنوز شلیک نشده است. دیگر نتیجه این نبرد، شکست در پیش بینی عکس‌العمل غزه و فلسطینی‌های اراضی اشغای ۱۹۴۸ است.

وی گفت، از مهم‌ترین نشانه‌های شکست در نبرد اخیر عدم اقدام دشمن صهیونیست به ورود به جنگ زمینی با غزه بود. «قویترین ارتش در منطقه» از ورود به جنگ زمینی می‌ترسد ، این یک شکست راهبردی است نه شکستی عادی. از جمله نشانه‌های شکست، عدم قدرت دشمن در ارائه تصویر پیروزی است.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به لبنان پرداخت و گفت، مقاومت لبنان امروز در بهترین وضعیت از نظر تجهیزات و آمادگی قرار دارد.

وی خطاب به صهیونیست‌ها گفت: در برآورد خود درباره لبنان اشتباه نکنید همان اشتباهی که در غزه مرتکب شدید با علم به این وضعیت ما متفاوت است. مقاومت در لبنان در جایگاهی قدرتمند قرار دارد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه از شهید راه قدس «محمد طحان» یاد کرد و گفت: این شهید نماینده این نسل آماده برای نفوذ به مرزها و دیوارها آنهم بدون سلاح است.

نصرالله سپس موضوع تشکیل دولت در لبنان را یک مشکل صرفا داخلی خواند و گفت، فقط دو مسیر در تشکیل دولت وجود دارد و این دو مسیر یا توافق «میشل عون» و «سعد الحریری» است یا کمک به «نبیه بری».

دبیرکل حزب‌الله در اشاره به عراق گفت، دوست و دشمن در جهان باید به بیانیه آیت‌الله سید علی سیستانی درباره مسأله فلسطین توجه کنند.

نصرالله به یمن هم اشاره کرد و گفت، در برابر همبستگی ملت یمن و رهبر آن «عبدالملک الحوثی» با ملت فلسطین، اشک از چشم انسان جاری می‌شود. یمنی‌ها یک قدرت بزرگ برای محور مقاومت هستند.

وی گفت وقتی می‌شنوم که آقای عبدالملک که خودش و کشورش در محاصره هستند می‌گوید ما حاضریم همین قرص نان خود را با فلسطین تقسیم کنیم، واقعا متأثر می‌شوم [بغض و چند لحظه سکوت و نوشیدن جرعه‌ای آب]. «به ایشان می‌گویم،‌ آقای عبدالملک شما خودتان در محاصره هستیـد».

نصرالله تأکید کرد، زوال رژیم صهیونیستی نزدیکتر شده است، نابودی این رژیم حتمی است و تنها مسأله زمان مطرح است.

دبیرکل حزب‌الله در پایان گفت، مهم‌ترین مسئله امروز مقاومت، استقامت و ایستادگی در نقاط مختلف منطقه است که امروز پیروزی در فلسطین را به بار آورد.

وی افزود، نظام جمهوری اسلامی امروز پایدار است و آنچنان که «جان بولتون» میخواست نشد. جمهوری اسلامی تهدید به جنگ را پشت سر گذاشته و تحریم‌ را کنار زده و الان در حال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

 

منبع:ایسنا

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.