اخذ اثر انگشت در روز رای گیری انتخابات ۱۴۰۰ ممنوع شد

براساس پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ اخذ اثر انگشت در روزی رای گیری ممنوع است. همچنین تاکید شده است رای دهندگان حتی الامکان از خودکار شخصی استفاده نمایند.
کد خبر : 9733
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 خرداد 1400 - 13:55
اخذ اثر انگشت در روز رای گیری انتخابات ۱۴۰۰ ممنوع شد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت پروتکل بهداشتی برگزاری انتخابات سال ۱۴۰۰، براساس مصوبات هفتادمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با همکاری مشترک وزارت کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و شورای نگهبان به منظور حفظ سلامت مردم در کنار انجام وظایف ملی و اجتماع، تهیه و ابلاغ شد.

براساس اطلاعیه وزارت بهداشت همه دستگاه های اجرایی و نظارتی از جمله وزارت کشور (ستاد انتخابات کشور)، شورای نگهبان، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور و سایر نهادها و سازمان های مرتبط با برگزاری انتخابات از طریق واحدهای تابعه استانی و شهرستانی و منطقه ای موظف به نظارت بر پروتکل های بهداشتی روز هستند.

در مهمترین بخش از توصیه های بهداشتی برای روز رای گیری تاکید شده است: اخذ اثر انگشت در فرآیندهای مختلف انتخابات به خصوص روز رأی گیری ممنوع است.

دیگر توصیه ها در این پروتکل بهداشتی عبارتند از:

چیدمان مناسب میزها و صندلی ها برای رأی دهندگان و عوامل شعب به صورتی که فاصله ٢ متری حفظ شود (اختصاص ٨ متر مربع برای هر نفر و استفاده از حداکثر ٣٠ درصد ظرفیت محل برای حضور افراد)

برنامه ریزی برگزاری رأی گیری با الویت در اماکن و فضاهای روباز با رعایت فاصله گذاری (از هر طرف حداقل دو متر)، فضای ٨ متر مربع برای هر نفر و استفاده از حداکثر ٣٠ درصد ظرفیت محل اخذ رأی

رأی دهندگان حتی الامکان از خودکار شخصی استفاده نمایند

قبل و بعد از رأی دادن، دست ها ضدعفونی و یا با صابون مایع شستشو شود

اخذ رأی با استفاده از صندوق های سیار برای بیماران قطعی مبتلا به کووید- ١٩ با تجهیزات کامل حفاظتی انجام گیرد.

نامزدهای پیروز و هواداران ایشان، از برگزاری هرگونه تجمع در خیابان‌ها، میادین شهر و نظایر آن خودداری نمایند.نامزدهای معترض به نتایج انتخابات و هواداران ایشان از هرگونه تجمع خودداری نموده و شکایات خود را به فرمانداری یا هیات نظارت ارائه نمایند

 

منبع:رکنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.