مردم در تعطیلات پیش رو از رفتن به سفر خودداری کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با ابراز نگرانی نسبت به احتمال افزایش شیوع ویروس کرونا در استان با افزایش سفرها در تعطیلات پیش رو گفت: جدی‌ترین توصیه به مردم در این روزها خودداری از سفر و دوری از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها است.
کد خبر : 9784
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 8:41
مردم در تعطیلات پیش رو از رفتن به سفر خودداری کنند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, مجید شیرانی روز چهارشنبه اعلام کرد : اگر چه با کاهش شیوع ویروس کرونا منع حضور در دورهمی‌های کوچک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برداشته شد اما همچنان حضور در تجمعات بیشتر ممنوعیت دارد و انتظار می‌رود مردم استان به این نکته توجه جدی داشته باشند.
وی با بیان اینکه روند نزولی شیوع کرونا در استان تداوم دارد، ادامه داد: همچنین سفر رفتن در تعطیلات به ویژه در استان‌های پرخطر اقدام خطرناکی است و می‌تواند منجر به ورود ویروس های جهش‌یافته به استان شود و روند شیوع کرونا را دوباره صعودی کند.
شیرانی با انتقاد از برخی عادی انگاری‌ها در سطح جامعه تصریح کرد: برخی افراد تصور می‌کنند با کاهش شیوع کرونا، خطر شیوه این ویروس رفع شده است و در همین رابطه مشاهده می‌شود که برخی نسبت به استفاده از ماسک بی‌توجه هستند و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند که انتظار می‌رود در رفتارهای خود تجدیدنظر کرده و مراقب سلامتی خود و اطرافیانشان باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در مقایسه بین شهرستان‌های استان در خصوص شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: تعداد موارد بستری در لردگان و موارد سرپایی در بروجن نسبت به میانگین استان طی روزهای اخیر بالاتر بوده است که رعایت بیش از پیش پروتکل‌ها را می‌طلبد.
شیرانی با اشاره به فوت ۲ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: تعداد فوتی‌های ناشی از این ویروس در استان به یک هزار و ۹۸ مورد رسیده است.

وی همچنین از شناسایی ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا خبر داد و افزود: از این تعداد ۳۷ نفر بستری و ۱۲۲ نفر سرپایی بودند.
شیرانی افزود: در مجموع مبتلایان به این ویروس در استان از ابتدای شیوع تاکنون به ۴۵ هزار و ۳۶۸ نفر رسیده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تا یکشنبه ۹ خرداد۱۳۰ هزار و ۵۷۳ مورد نمونه‌گیری کرونا در استان انجام شده است.

همچنین بر اساس آخرین رنگ‌بندی چهار شهرستان خانمیرزا، کوهرنگ، بن و سامان در وضعیت زرد و سایر شهرستان‌های این استان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

منبع:ایرنا
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.