صعود ۳۳۰۰ واحدی شاخص بورس/ پایداری صفوف فروش در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس سبزپوش شد و با صعود 3300 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 143 هزار واحد قرار گرفت.
کد خبر : 9790
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 10:15
صعود ۳۳۰۰ واحدی شاخص بورس/ پایداری صفوف فروش در آخرین روز معاملاتی هفته
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر, در شروع معاملات بازار سرمایه  شاخص کل   بورس   سبزپوش شد و با صعود ۳۳۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۳ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۵۱۴   واحدی ۳۸۱ هزار و ۸۹۰ واحد را ثبت کرد.

اثرگذارترین نمادها بر شاخص

نماد‌های فارس، حکشتی، برکت و کویر تاثیر گذارترین نماد‌ها روی شاخص کل هستند.

وضعیت نمادها در ابتدای معاملات

معاملات برکت با صف خرید ۱۶ میلیونی در قیمت ۲۸۷۴ تومان آغاز شد.

در جریان معاملات متعادل گروه پالایش، نماد شپنا تک نماد سبز پوش گروه است که در حوالی صفر تابلو نبض مثبت می زند. شتران در مدار منفی بالغ بر ۱.۵ درصدی در قیمت ۷۸۳ تومان دنبال می شود. شبندر افت ۱ درصدی قیمت را در محدوده ۲۰۸۰ تومان تجربه می کند.

دو لیدر خودرویی در مدار مثبت قرار گرفتند.خساپا و خودرو در محدوده صفر تابلو با افزایش تقاضا همراه هستند.

بانکی ها متعادل داد و ستد می شوند.وبملت, وتجارت, وبصادر, وپست با گرایش منفی و وپارس, وپاسار, ونوین, وشهر, وملل, وسینا با گرایشی مثبت متعادل اند.

در ساعت ۹:۲۰ عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز بازار تغییر رنگ دادند و سبز پوش شدند. در این دقایق افزایش تقاضا محسوس است.

آخرین قیمت ۴۸نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۶۳نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نمادهای غکوروش، اپال، غزر، شپنا، خساپا، چکاپا و خودرو در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نمادهای فگستر، چخزر، دماوند،غگیلا، کرمان، ذوب و ثتران در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود ۶۴۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

پایداری صفوف فروش در آخرین روز معاملاتی

صف‌های خرید حدود ۷۴۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش چهار هزار و ۲۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۲۸۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، بنو و سمگا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۲۱۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید غکورش، برکت و وسپهر در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۶۲۰میلیارد تومان (۸۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۹۰میلیارد تومان (۲۲درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۹نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۲۳نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت عمران و سازندگی قزوین(ثقزوی) به ۶.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 

 

منبع:اقتصاد نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.