افزایش ۱۶۵ درصدی سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۱۳۹۹

سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال 98 مبلغ 9.332 میلیارد ریال بوده که این رقم در سال 99 با افزایش چشمگیر 165 درصدی به رقم 24.757 میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : 9981
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 خرداد 1400 - 10:25
افزایش ۱۶۵ درصدی سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۱۳۹۹
Print Friendly, PDF & Email

تحقق شعار سال ۹۹ در اوج تحریم ها و بحران کرونا : به گزارش وقت خبر، در بحبوحه های اقتصادی که بسیاری از بنگاه های اقتصادی و مجتمع های تولیدی توان ماندن در چرخه سود و تولید را ندارند و با فشارهای بی سابقه ای که تحریم های ظالمانه و همچنین بحران ویروس کرونا بر کشور تحمیل کرده است، به حاشیه رانده شده اند؛ شرکت پلی پروپیلن جم با اتخاذ رویکردهای خلاقانه و هوشمندانه در سایه نگاه مدیریتی نوین و توجه به توانمندی مدیران و نخبگان جوان، علاوه بر افزایش سرعت حرکت رو به جلو، موفق شده است به شکل چشمگیری موجب ارتقای سودآوری و البته تحقق شعار سال ۱۳۹۹ مبنی بر ایجاد جهش در تولید گردد.

تصویب سود ۱۰ هزار ریالی به ازای هر سهم

در اردیبهشت ماه سال جاری مجمع عمومی شرکت پلی‌پروپیلن جم (سهامی عام) برای سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹۹ به ازای هر سهم ۱۰،۰۰۰ ریال سود نقدی برای پرداخت به سهامداران خود تصویب کرد و سود خالص شرکت در سال مزبور ۲۱ هزار و ۲۵۹ میلیارد ریال بوده است.

افزایش سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۹۹

سود عملیاتی شرکت پلی پروپیلن جم در سال ۹۸ مبلغ ۹.۳۳۲ میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال ۹۹ با افزایش چشمگیر ۱۶۵ درصدی به رقم ۲۴.۷۵۷ میلیارد ریال رسیده است.

همچنین افزایش عملکرد واقعی در درآمدها و هزینه‌های غیرعملیاتی در مقایسه با سال قبل به دلیل استفاده بهینه و هوشمندانه شرکت از سپرده‌گذاری وجوه نقد مازاد در خرید اوراق مشارکت سلف نفت‌خام و سرمایه گذاری در نظام  بانکی در دامنه ۲۰ تا ۲۳ درصد بوده است.

رکورد تاریخی تولید پلی پروپیلن در سال ۱۳۹۹

افزایش مبلغ فروش شرکت با توجه به سیاست‌های اعمال ترکیب بهینه تولید از ۳۳ هزار میلیارد ریال به ۶۶ هزار میلیارد ریال، کسب رتبه نخست تناژ تولید سالانه در بین تولیدکنندگان پلی‌پروپیلن ایران و رکورد تاریخی تولید محصول به میزان ۲۸۷.۷۴۴ تن از مهمترین دستاوردهای شرکت پلی پروپیلن جم (سهامی عام) در سال ۱۳۹۹ بوده است.

شرکت پلی‌پروپیلن جم طی سال‌های اخیر گریدهای مختلفی از پلی‌پروپیلن را برای اولین بار در کشور توسعه داده و تولید نموده و بازار این گریدها در داخل کشور را تحت کنترل خود قرار داده است.

تمرکز بر تولید گریدهای کوپلیمر برای افزایش سود

در نیمه دوم سال با تغییر در ترکیب تولید و فروش و با دریافت حدود ۱,۸۱۱ تن اتیلن بیشتر و بالطبع تولید بیشتر گریدهای کوپلیمر که حاشیه سود بالاتری نسبت به گریدهای هموپلیمر دارا می باشند افزایش ۳۲ درصدی در تولید گریدهای مذکور نسبت به سال های گذشته حاصل گردیده است. به عبارت دیگر با دریافت اتیلن بیشتر و تمرکز بر تولید گریدهای کوپلیمر سود شرکت افزایش قابل توجهی حدود ۱۳ درصد داشته است.

بازار آفرینی و توجه به صادرات با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی 

شرکت پلی پروپیلن جم با رویکردهای مدیریتی جدید و سودآور، در حال ارائه تعریف تازه ای از خود در بازار رقابتی پلی پروپیلن در راستای ارتقای رضایت ذینفعان است.

به دلایل گوناگون از جمله تامین نیاز صنایع کشور و تولیدکنندگان داخلی که همواره از اولویت‌های این شرکت بوده است، به نظر می رسد سیاست اصلی شرکت پلی پروپیلن جم تمرکز بر بازار داخلی است اما در بازار صادراتی نیز برای حفظ سهم خود در این بازار، حضور خود را حفظ نموده و با توسعه سبد محصول به ویژه با افزایش صادرات گریدهای خاص و کوپلیمرها، زمینه های افزایش درآمدهای ارزی را به عنوان راهکارهای نوین این شرکت فراهم نموده است.

شرکت پلی پروپیلن جم با تغییر رویکرد خود در فروش های صادراتی اقدام به تدوین استراتژی های بازاریابی با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی نموده و برای دستیابی هرچه بهتر به اهداف خود در پی نفوذ در بازارهای هدف اصلی است. در واقع این شرکت با هم افزایی علاوه بر توسعه بازار، در پی ایجاد بازارهای جدید و با نوآوری به بازار آفرینی می‌اندیشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.