۵ راهکار عالی برای پیدا کردن شغل مناسب

برای پیدا کردن شغلی که مناسب شماست لازم است که به سلیقه ها و تعلقات خود توجه داشته باشید و همچنین درباره‌ی ویژگی شغل های گوناگون جستجویی داشته باشید تا نسبت به هر شغل آگاهی داشته باشید و بهتر بتوانید شغل مناسب را برای خود انتخاب کنید که در این مطلب تلاش کرده ایم 5 راهکار عالی برای انتخاب شغل مناسب را به شما عزیزان ارائه دهیم.
کد خبر : 13683
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 12:36
۵ راهکار عالی برای پیدا کردن شغل مناسب
Print Friendly, PDF & Email

از موثرترین عوامل بر وضعیت و چگونگی زندگی هر انسان میتوان به پیدا کردن شغل مناسب اشاره کرد، امروزه پیدا کردن شغل مسئله ای است که فکر همه افراد را به خود مشغول کرده است حتی گاهی میبینیم که فرزندانمان از دوران کودکی شان میگویند که میخواهیم در آینده فلان شغل را انتخاب کنیم ولی زمانی که بزرگ شوند دچار تردید میشوند که کدام شغل را برای خود برگزینند، بهتر است برای رفع این تردید از مشاوره شغلی استفاده کنند.

برای انجام هر کاری نیاز است که به خود اعتماد داشته باشید، کسانی که از اعتماد به نفس پایینی برخوردار هستند اغلب به خواسته ها و اهداف خود نمیرسند و در زندگی دچار استرس و اضطراب و مشکلات شغلی میشوند. این افراد برای بدست آوردن اعتماد به نفس بالا و رهایی از مشکلات شغلی میتوانند از مشاوره فردی کمک بگیرند.

برای پیدا کردن شغلی که مناسب شماست لازم است که به سلیقه ها و تعلقات خود توجه داشته باشید و همچنین درباره‌ی ویژگی شغل های گوناگون جستجویی داشته باشید تا نسبت به هر شغل آگاهی داشته باشید و بهتر بتوانید شغل مناسب را برای خود انتخاب کنید که در این مطلب تلاش کرده ایم ۵ راهکار عالی برای انتخاب شغل مناسب را به شما عزیزان ارائه دهیم.

۱.شناسایی و تشخیص

 

شناسایی و تشخیص میتواند به افراد در پیدا کردن شغلی که مناسب آنها است کمک شایانی بکند، این مورد به تشابهی که میان وظیفه ی شما در قبال کاری که قرار است انجام دهید و کاری که به آن علاقمند هستید مرتبط است، مثلا؛

افرادی که بسیار دلسوز و مهربان هستند بهتر است در شغل های بهداشتی مشغول به کار شوند یا افرادی که به کسب درآمد بالا علاقمند هستند بهتر است در قسمت مدیریت یا بانکداری مشغول به کار شوند.

۲. میزان تمرکز، موقع انجام کار

 

اگر هنگامی که به کار خود مشغول هستید زمان از دستتان خارج میشود و غرق کار خود میشوید و کاملا تمرکز کار شده اید؛ باید بدانید به شغلی که مناسب شما است مشغول هستید، ولی اگر زمانی که کارتان را انجام میدهید هیچ تمرکزی ندارید و مدام لحظه شماری میکنید تا تمام شود بدانید که این شغل مناسب شما نیست.

 

۳. درک وفهم خاص

 

اگر فکر میکنید در یک شغل از فهم و درک بالایی برخوردار هستید میتوانید آن شغل و حرفه را به نحو احسنت انجام دهید، یعنی عملکرد بسیار عالی خواهید داشت؛ زیرا آن کار را به خوبی متوجه شده اید و به راحتی انجامش میدهید ولی کسانی که فهم و درکی از شغل و کاری ندارند مسلما به دلیل سختی آن عقبگرد میزنند.

 

۴. سنجش میزان انگیزه برای آموزش و تعلیم

 

فرد برای پیدا کردن شغل مناسب خود، بدون اینکه کسی از او بخواهد یا ضرورتی داشته باشد به جستجوی اطلاعاتی درباره‌ی یک شغل میپردازند و علاقه دارند بیشتر درباره ی آن شغل آگاهی داشته باشند و حس کنجکاوی به آنها دست میدهد که نشانه آن است که این شغل برای فرد مناسب است.

 

۵. میزان خستگی حاصل از انجام کار

 

همانطور که در قسمت تمرکز نیز گفتیم، اگر فردی به کاری علاقه داشته باشد بر آن تمرکز میکند و متوجه گذر زمان نمیشود ولی اگر دیگری اینکار را بکند فکر میکنید که زمان چقدر دیر میگذرد.

اگر فردی از انجام کار خسته و فرسوده بشود مسلما آن شغل مناسب او نیست و اگر فردی با علاقه و پشتکار زیاد به کاری مشغول شود شغل مناسب خود را پیدا کرده است.

مراحل پیدا کردن شغل مناسب با مشاوران گپچه

مراحل پیدا کردن شغل مناسب

 

  1. شروع جست و جو برای یافتن شغل مناسب: از دشوار ترین مراحل زندگی هر فرد، جست و جو او برای شغل مناسب میباشد که فرد دچار استرس فراوان شده زیرا نمیداند که قرار است چه اتفاقی بیفتد و چه شغلی را انتخاب کند، بهترین کار این است که بدون دلهره برنامه ریزی درستی داشته باشید و بدانید که این مرحله باعث رشد فردی شما خواهد شد.

 

  1. روزمه کاری خود را آماده کنید: برای تهیه‌ی رزومه کاری خود لازم است نکاتی را رعایت کنید اعم از؛

–  نوشتن رزومه بصورت خیلی مختصر و مفید

– سعی کنید رزومه تان از ۲ صفحه بیشتر نشود

– خیلی واضح بنویسید به گونه ای که قابل خواندن باشد

– اگر سوابقی دارید که به شغل جدید مربوط هستند، آنها را ذکر کنید

– در شروع رزومه خود، از جملاتی که شایستگی شما را میرساند استفاده کنید

– اگر تجربه و مهارت خاصی دارید بهتر است آنها را لحاظ کنید و ….

 

  1. آماده کردن کاور لتر: کاور لتر به یک صفحه ای گفته میشود که خلاصه ای از مطلب های داخل رزومه را در آن می‌نویسند، اکثرا مدیرانی که شما برای استخدام به آنها مراجعه میکنید از شما به همراه رزومه یک کاور لتر نیز میخواهند.

 

  1. فرستادن درخواست شغلی خود: ممکن است بصورت آنلاین بخواهید درخواست شغلی خود را ثبت کنید، با پر کردن فرم استخدام اینترنتی میتوانید اینکار را انجام دهید؛ نام و ایمیل و … خود را وارد کرده و اگر از شما کاور لتر نیز خواسته شد برای آنها ارسال کنید.

 

  1. آماده شدن برای مصاحبه: اگر به شما درخواست مصاحبه داده شد بدین معناست که تا حدودی با شرایط و رزومه شما موافقت شده است و مصاحبه را تنها برای این انجام میدهند که رو در رو با شما صحبت کنند و بفهمند که ایا شایسته ی این پست و موقعیت شغلی هستید یا خیر، گاهی نیز قبل از مصاحبه ی حضوری ممکن است با شما یک مصاحبه از طریق تلفن نیز انجام دهند.

 

  1. جست و جو در سابقه‌ی شما: در رزومه خود از افرادی که قبلا با آنها همکار بوده اید و رابطه ی خوبی با شما داشتند نام ببرید زیرا مدیر میخواهد از آنها درباره شما سوالاتی کند و سعی کنید حتما شماره تماسی که از آنها می‌نویسید به روز باشد؛ زیرا مدیر در سوء پیشینه ی شما و درستی رزومه تان حتما جستجویی خواهد داشت.

 

  1. رد کردن شما:گاهی ممکن است در مصاحبه دست رد به سینه‌ی شما بزنند ولی اصلا جای نگرانی و ناراحتی نیست و هرگز اعتماد به نفس خود را از دست ندهید، بهتر است بعد از رد شدن سعی کنید تمامی مراحل مصاحبه ای که انجام شده را به خاطر بیاورید و عیب ها و خطاهای خود را اصلاح کنید تا در مصاحبه هایی که در جاهای دیگر انجام میدهید دوباره آنها را تکرار نکنید.

شما دوست عزیز میتوانید با کارشناسان وبسایت روانشناسی گپچه به آدرسhttps://gapche.ir ) ) برای کمک در فرایند انتخاب شغل خود کمک بگیرید و مراحل شغلی خود را هموار کنید.

وقت خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.