آپارتمان‌های زیر دومیلیارد در تهران!

متوسط قیمت یک واحد آپارتمان نقلی در تهران به ۲‌میلیارد تومان رسیده  اما در فایل‌های موجود آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر از این مقدار نیز وجود دارد. 
کد خبر : 15959
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 16:58
 آپارتمان‌های زیر دومیلیارد در تهران!
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، با توجه به نابسامانی بازار مسکن خرید یا رهن و اجاره خانه برای مردم تبدیل به یک آرزو می‌شود. مسکن که این روز‌ها در رکود و تورم به سر می‌برد و چشم بسیاری از مردم به جراحی و التیام درد مسکن هستند و یکی از پرطرفدارترین بازار‌های سرمایه بازار مسکن بوده و هر ساله خریداران و سرمایه گذاران بسیاری به آن وارد می‌شوند. این بازار که از عوامل بسیاری تاثیر می‌پذیرد هیجانات زیادی را در سال‌های اخیر تجربه کرده است؛ لذا آگاهی از این عوامل برای فعالیت در این بازار ضروری بوده و می‌تواند سود و زیان را برای افراد رقم زند.

 

عوامل تاثیرگذار بر قیمت بازار مسکن

 

میزان عرضه و تقاضا

 

شرایط حاکم بر بازار‌های موازی

 

تورم حاکم بر اقتصاد کشور

 

نرخ نقدینگی

 

سیاست‌های اجرایی از سمت دولت

 

شرایط سیاسی کشور و روابط با دیگر دولت‌ها

تمامی این عوامل می‌توانند در کنار یکدیگر رونق و یا رکود را برای بازار مسکن رقم زند.
این روز‌ها با رصد بازار اجاره به اعداد و ارقامی می‌رسیم که وضعیت نگران کننده‌ای را برای مستأجران نشان می‌دهد. حدود ۵۰ درصد جمعیت کشور فاقد مسکن یا به عبارتی مستأجر هستند، درحالی که افزایش جمعیت و افزایش نیاز به مسکن در تمام شهر‌های کشور وجود دارد، اما در شهری مثل تهران به مرز خطرناکی رسیده است.

آپارتمان های ارزان در تهران!

 

متوسط قیمت یک واحد آپارتمان نقلی در تهران به ۲‌میلیارد تومان رسیده است، اما در فایل‌های موجود آپارتمان‌هایی با قیمت کمتر از این مقدار نیز وجود دارد.

 

 

به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، از آنجا که در آغاز تابستان میانگین قیمت هر متربع آپارتمان مسکونی در تهران به مرز ۴۰‌میلیون تومان رسید، برای خرید یک واحد آپارتمان ۵۰ مترمربعی در تهران به طور میانگین ۲‌میلیارد تومان بودجه لازم است. این در حالی است که بودجه اغلب متقاضیان خانه اولی مسکن به مراتب از این رقم کمتر است و آن‌ها ناگزیر هستند در محدوده قیمتی یک تا ۵/ ۱‌میلیارد تومان جست وجو کنند.

 

 

بررسی فایل‌های موجود در موتور‌های جست وجوی ملکی نشان می‌دهد حداقل قیمت آپارتمان‌های فایل شده در روز‌های اخیر یک‌میلیارد تومان بوده و به جز موارد انگشت شمار واحد‌های فوق العاده کوچک با مساحت حول و حوش ۳۰ تا ۴۰ مترمربع و با سن بنای بیش از ۱۵ سال، تقریبا قیمت زیر یک‌میلیارد تومان در تهران وجود ندارد. هرچند تعداد خانه اولی‌های در حال جست وجو در بازار مسکن تهران بسیار اندک است، اما میزان عرضه واحد‌های قیمت مناسب برای این گروه از متقاضیان به حدی کم است که حتی پاسخگوی نیاز همین جست وجوگران کم تعداد نیست.

 

 

اغلب فایل‌های موجود در محدوده قیمت‌های پیشنهادی زیر ۲‌میلیارد تومان بازار مسکن از جنس فایل‌های سالخورده هستند و فقط در برخی نواحی نیمه جنوبی تهران می‌توان واحد‌هایی با سن یک رقمی، اما در عین حال به قیمت زیر ۲‌میلیارد تومان مشاهده کرد.

 

در جدول زیر تعدادی از آپارتمان‌های زیر ۲‌میلیارد تومان فایل شده است تا آدرس آپارتمان‌های قیمت پایین در اختیار گروهی از جست وجوگران ملکی که درصدد معامله در این محدوده قیمتی هستند، قرار بگیرد.

 

محله متراژ (مترمربع) سن بنا (سال) قیمت هر مترمربع (تومان)

سراج، بقایی

۵۰

۲۰

۳۹ میلیون

جشنواره، زهدی

۵۵

۱۵

۳۱ میلیون و ۴۵۰ هزار

خواجه نظام، اجاره دار

۵۱

۱۹

۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار

تهرانپارس، شاهد

۴۵

۱۸

۳۳میلیون ۳۳۰ هزار

پیروزی، شکوفه

۶۰

۱۷

۳۰ میلیون ۸۳۰ هزار

وحیدیه، ارمغانی

۶۰

۹

۳۳ میلیون

تهران نو، مسیل جاجرود

۴۹

۱۷

۳۵ میلیون و ۷۲۰ هزار

نارمک، مهر

۶۰

۲۰

۳۱ میلیون ۶۶۰ هزار

پیروزی، ۲۱ متری دهقان

۴۸

۶

۴۰ میلیون

پلیس، کلیم کاشانی

۳۷

۲۰

۴۷ میلیون و ۳۰۰ هزار

بزرگراه محلاتی، میثم

۵۰

۱۸

۲۵ میلیون و ۶۰۰ هزار

انقلاب، نفیسی

۸۳

۲۰

۲۲میلیون و ۸۹۰ هزار

پیروزی، پیچک

۴۳

۱۶

۲۹ میلیون و ۷۰ هزار

آذری، میدان رازی

۵۰

۱۶

۱۶ میلیون

میدان امام حسین (ع)، صفا شرقی

۴۰

۲۰

۳۰ میلیون

منبع: دنیای اقتصاد
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.