مردم در سال ۹۸ از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی آفریدند

Print Friendly, PDF & Email

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه سال ۹۸ سال افتخار ملت بزرگ ایران بود، گفت: مردم ما توانستند از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی را بیافرینند.

کد خبر : 2223
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 اسفند 1398 - 12:41
مردم در سال ۹۸ از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی آفریدند
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر . حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست خبری که پس از جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت برگزار شد با تبریک پیشاپیش سال جدید و عید نوروز به ملت ایران اظهار داشت: در این نوروز برخی از عزیزانمان در میان ما نیستند. یا در برابر ترور ناجوانمردانه آمریکا و یا در برابر حادثه تلخی که برای هواپیمای اوکراینی اتفاق افتاد و یا مسائلی که در بدرقه آن سردار بزرگ در کرمان برای عزیزانمان پیش آمد و یا در این بیماری سخت عزیزانی که جان خود را در هفته‌های پایانی سال از دست دادند. به روح بلند همه آنها درود می فرستیم و به خانواده‌های آنها تسلیت عرض می‌کنیم و ان‌شاالله خداوند آنها را با صالحان و نیکان در آن جهان محشور فرماید.

وی با تاکید بر اینکه سال ۹۸ که روزهای پایانی آن را سپری می‌کنیم سال افتخار ملت بزرگ ایران بود، گفت: در همه زمینه‌هایی که دشمن تصمیم داشت برای مردم ما پیچیدگی‌هایی در زندگیشان ایجاد و آن ها را در برابر فشار خم کند، مردم ما توانستند از فاجعه حماسه و از حماسه پیروزی را بیافرینند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه همه فشار دشمن در سال ۹۷ و ۹۸ بر ملت ایران در بخش اقتصاد بود، گفت: از اردیبهشت ماه ۹۸ بدترین فشار بر مردم ایران و اقتصاد کشور و صنعت نفت وارد شد. این فشارها علی‌رغم این که مشکلاتی را برای زندگی مردم ایران به وجود آورد ولی در عین حال موفقیت‌های بزرگی را هم برای ما آفرید. برای اولین بار در تاریخ ایران اقتصاد و بودجه بدون نفت را توانستیم پشت سر بگذاریم. سال ۹۸ سال اداره کشور بدون اتکای به نفت مخصوصاً در بخش بودجه جاری کشور بود.

وی افزود: در سالی که گذشت علی‌رغم همه فشارها، قهرمانان اقتصادی کشور از دولت و ملت و از همه نهادها و همه آنهایی که در صحنه بودند، توانستند اقتصاد ما را در شرایط ثبات و آرامش نسبی قرار دهند. ما در این سال از تورم نقطه به نقطه ۵۲ درصد به ۲۵ درصد رسیدیم و این یعنی افتخار برای ملت بزرگ ما.

روحانی ادامه داد: آمار ۹ ماهه ما در سال ۹۸ می‌گوید که روند رشد اقتصادی‌مان مثبت بوده و هم در سه ماهه اول و هم در سه ماهه دوم و مخصوصاً در سه ماهه سوم، هم اقتصاد بدون نفت و هم اقتصاد با نفت ما مثبت است و امیدواریم در سه ماهه چهارم هم ارقامی شبیه آن را داشته باشیم و این برای تاریخ ما بسیار اهمیت دارد.

رئیس جمهور افزود: در عین حال امسال نگذاشتیم در حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران ما یک روز تاخیر بیفتد و در دنیا همه می‌دانند که این یعنی چه و دولت چه باری تحمل کرده که هم یارانه و هم حقوق در روز موعود به مردم پرداخت شود و حتی ۲۴ ساعت یا ۴۸ ساعت هم تاخیر نداشته باشد.

روحانی با تاکید بر اینکه این به معنای قدرت دولت و ملت ما است، گفت: به خاطر فشاری که مردم با آن مواجه بودند، حقوق کارمندان را ۲۰ درصد افزایش دادیم و حقوق را با همین افزایش پرداخت کردیم. البته کارگران ما در مجموع وضعیت کمی بهتری را در سالی که در پایان آن هستیم دارند و برای سال آینده افزایش حقوق را هم برای کارمندان و هم برای کارگران پیش‌بینی کرده‌ایم. بنابراین در حد توان توانستیم فشار را بر مردم کم کنیم.حماسه

رئیس جمهور با بیان اینکه ما امسال یک بسته حمایتی را برای ۶۰ میلیون جمعیتی که از لحاظ اقتصادی در فشار بیشتری بودند اضافه کردیم، گفت: از ماه آبان این بسته حمایتی را پرداخت می‌کنیم و انشاءالله سال آینده هم این بسته حمایتی را پرداخت خواهیم کرد.حماسه

وی با اشاره به سیل فروردین ۹۸ اظهار داشت: ما حوادثی امسال داشتیم که ظاهراً در تاریخ ما یا بی‌نظیر و یا کم نظیر بوده و سیل جزو آن اتفاقات بود که در چند روز، در ۲۵ استان ۳۵ هزار میلیارد تومان به ما خسارت زد. البته در کنارش رحمت هم بود و دریاچه‌های پشت سدها پرشد و شرایط برق را بهتر کرد و سفره های زیرزمینی و تالاب ها وضع بهتری پیدا کردند؛ ولی در عین حال ما توانستیم در ظرف امسال و قبل از اینکه سال پایان بیابد همه حدود ۸۰ هزار خانه‌ای که مرمت می‌خواست را مرمت کردیم./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.