لزوم شفاف سازی مدیرعامل بانک پاسارگاد در خصوص برخی ابهامات

Print Friendly, PDF & Email

درآمدهای پائین بر سر راه اشتغال قرار دارد که اولا نشان دهنده ی شفافیت سیستمی و سازمانی در یک نهاد است و دوماً توانایی ایجاد بازدارنده هایی را داشته باشد که در آن هیچکس در هیچ جایگاهی نتواند از قوانین و مقررات جلوتر باشد.

کد خبر : 994
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 - 14:31
لزوم شفاف سازی مدیرعامل بانک پاسارگاد در خصوص برخی ابهامات
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش “وقت خبر“گرفتاریهای اقتصادی و مشکلات معیشتی مردم آنقدر زیاد شده که هر مسئله ای می تواند موجب اعتراض آنها شود. درآمدهای پائین و چالش هایی که بر سر راه اشتغال قرار دارد جزو نگرانی های هر روزه ی مردم هستند و در این شرایط باید به تبیین مقررات و ضوابطی پرداخت که اولا نشان دهنده ی شفافیت سیستمی و سازمانی در یک نهاد باشد و دوماً توانایی ایجاد بازدارنده هایی را داشته باشد که در آن هیچکس در هیچ جایگاهی نتواند از قوانین و مقررات جلوتر باشد.

نظام بانکی کشور در روزهایی که فشار اقتصادی بالایی را مردم تحمل می کنند یکی از نهادهاییست که می تواند در کنار مردم و با مردم باشد. هرچند که همه ی بانکها به این موضوع اهتمام دارند اما در برخی از آنها موضوعاتی در حال وقوع است که می تواند برای مردم دارای ابهام باشد.

بانک پاسارگاد که ریاست آن بر عهده ی مجید قاسمی است از جمله بانکهائیست که با توجه به مستندات موجود نیازمند توضیحات روشنی از سمت مدیران بانک است.

پیش از هر چیزی باید به سراغ سمتهای مجید قاسمی در دیگر شرکتها و سازمانها رفت. مدیرعامل بانک پاسارگاد همزمان در ۵ شرکت دیگر ریاست هیئت مدیره را برعهده دارد.

سرمایه گذاری پارس آریان ، نسیم سلامت پاسارگاد ، شورای انجمن های علمی ایران ، سرمایه گذاری پارس حافظ و فناوری اطلاعات و ارتباطات پاسارگاد از جمله شرکتهایی هستند که مجید قاسمی در همه ی آنها به عنوان رئیس هیئت مدیره حضور دارد. البته جدا از اینکه همه ی این شرکتها بجز شورای انجمن های علمی ایران بصورت مستقیم و غیرمستقیم جزو شرکتهای بانک پاسارگاد هستند تبصره ی ۶ ماده ی ۴ دستورالعمل حاکمیتی شرکتی بیان می کند:

اعضای موظف هیات مدیره نمیتوانند در شرکتی دیگر، مدیرعامل یا عضو موظف هیات مدیره باشند. هیچ یک ازاعضای هیات مدیره نباید اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان در بیش از ۳ شرکت به عنوان عضو غیرموظف هیات مدیره انتخاب شوند. اعضای هیات مدیره باید در این خصوص، اقرار نامهای را نیز به کمیته انتصابات ارائه نمایند.

مسئله ی دیگری که باید در خصوص بانک پاسارگاد به آن پرداخت استمرار هزینه های کلان پرسنل بانک است. در پایان شش ماهه ی نخست سال ۹۸ هزینه ی هریک از پرسنل بانک در هر ماه بالغ بر ۱۷۵ میلیون ریال بوده که باید از مدیران بانک پاسارگاد خواست تا در این مورد به شفاف سازی بپردازند که آیا چنین هزینه های کلانی برای هریک از پرسنل در نظام بانکی کشور مرسوم است یا خیر؟

موضوع مطالبات مشکوک الوصول بانک پاسارگاد یکی دیگر از مواردیست که می تواند جای بحث کارشناسی داشته باشد. هزینه ی مطالبانت مشکوک الوصول بانک پاسارگاد در پایان شش ماهه ی نخست سال ۹۸ به ۴.۴۶۹ میلیارد ریال می رسد که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷ افزایش ۴۰ درصدی را ثبت کرده است.

موضوعاتی که درباره ی آنها صحبت شد جزو مواردی هستند که نیازمند روشنگری مدیران بانک است و در غیر اینصورت می تواند برداشت را برای مخاطبان آزاد بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.