کروز طراحی، تولید و کالیبراسیون ای سی یو را در ایران انجام می دهد

Print Friendly, PDF & Email

شرکت صنایع تولیدی کروز با ظرفیت تولید روزانه بیش از سه هزار ای سی یو در داخل کشور که مراحل طراحی، تولید و کالیبراسیون آن را انجام می دهد و بهترین تأمین کننده شرکت های داخلی است.

کد خبر : 5773
تاریخ انتشار : جمعه 4 مهر 1399 - 9:01
کروز طراحی، تولید و کالیبراسیون ای سی یو را در ایران انجام می دهد
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر : مجتبی نظری مدیر ارتباطات گروه قطعه سازی کروز با اشاره به اهمیت و زحمات پرسنل مرکز تحقیقات این شرکت در طراحی و تولید نسل پنجم ای سی یو در کشور گفت: زحمات چندین ساله در داخلی سازی و همکاری با دانشگاه ها یک نتیجه مطلوب داشته و آن توان تولید ای سی یو در سه مرحله اصلی در داخل کشور است. البته باید توجه داشت که اجزای الکترونیکی مورد استفاده در ای سی یو که در انحصار سه کشور در دنیا است باید از طریق واردات تأمین گردد ولی بقیه قطعات از جمله سوکت ها، کانکتورها، فریم محافظتی، برد هیت سینگ و پلیت ای سی یو در مجموعه کروز تأمین می شود. در آخر نرم افزاری که در واحد کالیبراسیون و تحقیق و توسعه این شرکت برای هر مدل موتور خودرو به طور مجزا طراحی کرده و مالکیت آن با کروز و در حقیقت دانش اصلی در ای سی یو همین نرم افزار است، در داخل این شرکت انجام می گیرد.
نظری با اشاره به ظرفیت تولید روزانه سه هزار ای سی یو در داخل اظهار کرد: تا به حال به بهترین نحو نیاز خودروسازان داخلی را تامین کرده ایم و هرچند خودروسازان داخلی به خاطر پرهیز از تک سورس شدن با تامین کننده های دیگر از جمله شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران(سخا)، غرب استیل و سازه پویش با سطح داخلی سازی کمتر نیز تامین نیاز می کنند، ولی کروز همیشه به واسطه ی سطح بالای داخلی سازی این قطعه و در اختیار داشتن دانش آن بهترین تامین کننده است.
مدیر ارتباطات کروز با اشاره به اینکه همیشه طرفداران واردات و دشمنان قسم خورده تولید داخلی به دلیل منافع خود به دنبال ناتوان نشان دادن توان قطعه سازی داخلی هستند، گفت: وقتی قطعه سازی داخلی می تواند به زنجیره های بزرگ خودروسازان جهانی قطعه صادر کند یعنی اینکه برای هر مدل خودرو با هر ظرفیت امکان تولید قطعه وجود دارد. در این بین کسانی که اجزاء و قطعات خودرو را یکبار با چشم خود ندیده اند و سعی در تخریب قطعه سازان می کنند، پیشنهاد می کنیم یکبار خطوط طراحی و تولید قطعه سازان را ببینند و سپس اظهار نظر در مورد این صنعت کنند. البته حاضریم کلاس های آموزشی در خصوص کارکردهای قطعات در خودرو بگذاریم تا به این ترتیب تفاوت کاتالیست و ای سی یو را بدانند و زمانی که مشکلاتی در تامین کاتالیست است، به اشتباه از ای سی یو نام نبرند.
نظری در آخر با اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: برای داخلی سازی الگویی جز تکیه بر توان داخلی همانند هشت سال جنگ تحمیلی نداریم و امروز این فرهنگ باید در تولید رشد یابد تا به برنامه و دستور سال ۱۳۹۹ مبنی بر جهش تولید طبق فرمایش مقام معظم رهبری دست یابیم. لذا کسانی که در رسانه های زرد به نیت اخاذی، خبر بر علیه تولیدات داخلی تهیه می کنند، بدانند که قطعه سازان به آنچه فکر می کنند فقط حفظ اشتغال و کاهش سطح وابستگی است و آن ها هم باید طبق شان رسانه حقیقت ها را با بررسی و مطالعه تحقیقات انعکاس دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.