تجلیل از مدیرعامل بانک ملت به دلیل حمایت از شرکت های دانش بنیان

Print Friendly, PDF & Email

در گردهمایی تبیین نقش شبکه بانکی در نظام تامین مالی نوآوری کشور با حضور رییس دفتر و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از مدیر عامل بانک ملت تجلیل شد.

کد خبر : 5987
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 16:30
تجلیل از مدیرعامل بانک ملت به دلیل حمایت از شرکت های دانش بنیان
Print Friendly, PDF & Email
به گزارش وقت خبر , روابط عمومی بانک ملت، دکتر محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهوری در جمع مدیران ارشد نظام بانکی و  فعالان حوزه شرکت های دانش بنیان کشور در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان، اظهار داشت: مشکلات امروز کشور در حوزه های مختلف را تنها می توان با کمک نیروی انسانی جوان و متخصص داخلی حل کرد.
وی افزود: ما حمایت از شرکت های دانش بنیان را از سال ۱۳۹۲ شروع کردیم که در آن زمان هنوز مبحث استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان مثل امروز مورد توجه دولت و جامعه نبود اما هر چه پیش تر رفتیم، اهمیت این موضوع بر همگان روشن تر شد و امروز نتایج درخشان حمایت از این حوزه را می بینیم.
رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در شرایط تحریم و فشار اقتصادی شدید می توانند بسیاری از نیازمندی های کشور را برطرف کنند، تصریح کرد: هر گاه ما به فارغ التحصیلان جوان و نخبه کشور اعتماد کردیم بازخورد و نتیجه آن شگفت آور بوده و به همین دلیل توصیه من به نظام بانکی و مدیران آنها این است که از زاویه دیگری به این بخش نگاه کنند چرا که سرمایه گذاری در این حوزه در واقع سرمایه گذاری بر روی ایده ها و تخصص هاست که می تواند در آینده ضمن سود آوری برای بانکها به حل مشکلات و پیشرفت کشور نیز کمک کند.
وی ادامه داد: دولت در سال های اخیر تمام ریسک های مربوط به شروع و ادامه فعالیت های شرکت های دانش بنیان را پذیرفته و هرگز به دلیل اینکه صاحبان و فعالان در این شرکت ها جوان و یا فاقد سرمایه اولیه بودند، دست از حمایت آنها برنداشته چرا که در تمام دنیا سرمایه گذاری بر روی ایده های نو ریسک پذیری بالایی می طلبد و اگر این ریسک ها پذیرفته نشود، نوآوری و پیشرفتی هم حاصل نخواهد شد.
دکتر واعظی با بیان اینکه خوشبختانه امروز در کشور فعالیت شرکت های دانش بنیان بسیار گسترده شده و این حوزه توانسته است بخشی از تولید و گردش اقتصاد کلان کشور را به خود اختصاص دهد، ادامه داد: در شرایط دشوار اقتصادی و همه گیری بیماری کرونا، شرکت های دانش بنیان به کمک دولت آمده اند و بسیاری از کالاها و نیازمندی های حال حاضر جامعه توسط همین شرکت ها تولید می شود.
در پایان این گردهمایی، از دکتر بیگدلی مدیرعامل بانک ملت به عنوان یکی از مدیران برگزیده سیستم بانکی در حمایت ازشرکت های دانش بنیان، از سوی رییس دفتر و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تجلیل شد.
این گزارش می افزاید، دکتر بیگدلی و هیات همراه در حاشیه این آیین، از نمایشگاه دستاوردهای شرکت های دانش بنیان در مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان بازدید و با تعدادی از فعالان این حوزه گفت و گو کردند.
محسن مقدسی، فرشاد جهاندیده و علی اکبر صابریان مدیران امور و علی محمدی مدیر شعب منطقه ۵، مدیرعامل بانک ملت را در این گردهمایی و بازدید همراهی کردند.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.