افتتاح فاز نخست «شبکه هوشمند مدارس» با مشارکت همراه اول

Print Friendly, PDF & Email

فاز نخست شبکه هوشمند مدارس عصر امروز با اتصال ۶٢٧۶۴ مدرسه شهری و روستایی توسط گروه مخابرات و همراه اول، افتتاح شد.

کد خبر : 6016
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 مهر 1399 - 18:10
افتتاح فاز نخست «شبکه هوشمند مدارس» با مشارکت همراه اول
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، فاز نخست «شبکه هوشمند مدارس(دانا)» عصر امروز دوشنبه ١۴ مهرماه در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی روستایی و عشایری با حضور رئیس‌جمهور و به صورت نمادین در یکی از  روستاهای کنارک سیستان و بلوچستان افتتاح شد و بدین ترتیب بیش از ٧۶ هزار مدرسه شهری و روستایی در مناطق دور افتاده به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.
در اجرای این طرح ملی و با همت «گروه مخابرات و همراه اول» به‌عنوان بزرگترین هلدینگ ارتباطی ایران، ۶٢٧۶۴ مدرسه شهری و روستایی به اینترنت پرسرعت متصل شدند که سهمی ٨٢ درصدی از مجموع مدارس حاضر در این فاز را شامل می‎‌شود.
حسن روحانی رئیس‌جمهور  در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از وزارت ارتباطات بابت راهبری این پروژه، از برقراری عدالت آموزشی ابراز خشنودی کرد.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با بیان اینکه بخش مهمی از توان وزارت ارتباطات برای تحقق عدالت ارتباطی صرف شد، اظهار کرد: تاکنون حدود ٩۵ درصد روستاها به تلفن‌همراه و ٩٠ درصد روستاهای بالای ٢٠ خانوار به شبکه ملی اطلاعات دسترسی دارند.
وی با اشاره به اینکه تلاش می‌کنیم این میزان دسترسی تا پایان کار این دولت به ١٠٠ درصد برای روستاهای بالای ٢٠ خانوار برسد و ضمن تشکر از اپراتورهای مجری این پروژه بیان کرد: با توجه به دستور رئیس‌جمهوری، پیگیر آماده کردن زیرساخت‌های تحقق عدالت آموزشی در دوران کرونا با فراگیری آموزش الکترونیکی بودیم که بر این اساس توانستیم برای ١٣ میلیون دانش‌آموز، یک میلیون معلم و کادر آموزشی، چهار میلیون دانشجو و ١٠٠ هزار استاد اینترنت رایگان فراهم کنیم.
بنابر این گزارش، با اتصال ٧۶ هزار مدرسه دیگر به شبکه هوشمند مدارس، میزان اتصال به «دانا» به ٩۴ درصد رسید که گروه «مخابرات و همراه اول» در برقراری اتصال ٢۴۴٣١ مدرسه روستایی و ٣٨٣٣٣ مدرسه شهرهای دور افتاده به اینترنت پرسرعت، در فاز نخست این پروژه ملی نقش‌آفرینی کردند.
همچنین لازم به ذکر است، پیش از این «همراه اول» در راستای مسؤولیت اجتماعی خود با طراحی و پیاده‌سازی پلتفرم شبکه آموزشی دانش آموز (شاد) نقش پررنگی در فراگیری آموزش مجازی در کشور ایفا و به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های دانش‌آموزان کمک کرده بود. هم اکنون بیش از ١١ میلیون دانش‌آموز و حدود ١١۴ هزار مدرسه در شبکه شاد احراز هویت شده‌اند و از خدمات این پلتفرم استفاده می‌کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.