ارتقای کیفیت کلافهای گرم ویژۀ سطح نمایان خودرو (MB)

Print Friendly, PDF & Email

با همکاری کارکنان ناحیۀ نورد گرم فولاد مبارکه، کیفیت عیوب کلافهای گرم ویژه رویۀ خودرو با کیفیت سطح ویژۀ MB به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

کد خبر : 6166
تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مهر 1399 - 19:16
ارتقای کیفیت کلافهای گرم ویژۀ سطح نمایان خودرو (MB)
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , رئیس کنترل کیفی نورد گرم فولاد مبارکه ضمن اعلام این مطلب تصریح کرد: محصولات با کیفیت سطح MB دارای بهترین سطح کیفی است و در زنجیرۀ تولید آن شامل تختال، کلاف گرم و کلاف سرد، سختگیرانهترین استانداردهای بازرسی توسط تیم کنترل کیفی مستقر در نواحی بر روی آن اعمال میگردد، بهنحویکه در فرایند تولید در هر ناحیه، مقداری از این محصولات ارزشمند با عنوان غیرقابلقبول از سفارش جدا میشود.

مسعود مهدیه نجفآبادی افزود: در ناحیۀ نورد گرم با پیگیری و مشارکت همکاران، دستهای از عیوب با عنوان پوستۀ ناشی از نورد گرم، شامل پوستۀ نقطهای و زیگزاگی، بر روی محصولات MB با گرید DC۰۴  کاهش یافته و میزان محصول غیرقابلقبول از ۰.۷ درصد تا مردادماه سال جاری به صفر درصد در شهریورماه ۱۳۹۹ رسیده است.

وی با اشاره به وجود استانداردهای ویژه جهت بازرسی این محصولات در نورد گرم گفت: بازرسی کیفیت سطح محصول بهطور چشمی و به کمک تجهیز بازرسی اتوماتیک سطح (پارسیتک) بر روی کلیه این محصولات بهصورت آنلاین، تأکید بر افزایش کیفیت این محصولات در ناحیه، بازتاب سریع بازرسی در حین تولید و تعیین سریع و دقیق موقعیت عیب احتمالی و اعلام شدت و مقدار آن از مهمترین اقدامات در این زمینه است. همچنین اعمال استانداردهای تولید شامل برنامۀ نوردی خاص MB، بازرسی ویژۀ کلیۀ تجهیزات پوستهزدایی قبل و حین تولید و رفع کوچکترین اشکالات این تجهیزات، تعویض کلیۀ غلتکهای کاری خط قبل از تولید و کنترل ویژۀ کورههای پیش گرم جهت زمان ماندگاری رژیم حرارتی بهینه و ریتم تولید، افزایش بازرسیهای چشمی در محل بازرسی کلاف بازکن توسط بازرسان کنترل کیفی، اصلاحات دقیق تجهیزات، تهیه و تعویض نازلهای پوستهزدا، نظارت دقیق بر اجرای استانداردها و حضور نفرات تأثیرگذار در زمان تولید بخش دیگری از این اقدامات است.

رئیس کنترل کیفی نورد گرم در پایان ضمن قدردانی از حمایتهای مدیریت ناحیه و تلاش کارکنان تولید، تعمیرات، بازرسی، پشتیبانی و کنترل کیفی که در ارتقای سطح کیفی محصول سهیم بودند، اظهار امیدواری کرد این روند تا دستیابی به بالاترین سطح کیفی محصولات شرکت ادامه یابد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.