گزارش ۹ ماهه فولاد مبارکه بسیار عالی خواهد بود

Print Friendly, PDF & Email

مدیران فولاد مبارکه با نگاهی راهبردی و بلند مدت،در مجمع عمومی بخش قابل توجهی از سود این شرکت را به به طرح‌های توسعه، مانند نورد گرم ۲ اختصاص داده‌اند

کد خبر : 6886
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 16:05
گزارش ۹ ماهه فولاد مبارکه بسیار عالی خواهد بود
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر , یوسف اصلانی، تحلیگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت قیمت تختال و ورق گرم صنعت فولاد ایران در ماه‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. همچنین وضعیت دلار نیمایی به نفع شرکت‌های صادرات‌محور است. با توجه به تولید واکسن کرونا و چشم انداز پایان همه‌گیری، قطعا در بازارهای جهانی در کنار تقاضای انباشته قبلی، تقاضای جدید نیز شکل خواهد گرفت، از این رو چشم‌انداز سوددهی فولاد مبارکه بسیار مناسب خواهد بود.

 

اصلانی در خصوص ارزش بنیادی فولاد مبارکه گفت: مدیران فولاد مبارکه با نگاهی راهبردی و بلند مدت،در مجمع عمومی بخش قابل توجهی از سود این شرکت را به به طرح‌های توسعه، مانند نورد گرم ۲ اختصاص داده‌اند. همچنین زنجیره تولید را تکمیل کرده‌اند که این اقدامات ارزش بنیادی این شرکت را بسیار مناسب کرده است. فولاد مبارکه در حال حاضر از جمله شرکت‌هایی در بورس است که دارایی‌های بسیار قابل قبولی دارد و توان مالی این شرکت نیز بسیار بالا است.

 

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: فولاد مبارکه سهامداران بسیاری در بورس دارد و از نمادهای شاخص‌ساز و بزرگ بازار سرمایه است و مثبت یا منفی شدن قیمت آن در بورس، تاثیر قابل توجهی بر شاخص کل دارد. علی‌رغم این که قیمت این سهم در سال حاضر در محدوده ۱۴۰۰ تومان است اما هدف این سهم رسیدن به قیمت ۲۸۰۰ الی ۳۰۰۰ تومان است.

 

اصلانی در پایان تاکید کرد: قطعا گزارش مالی ۹ ماهه فولاد مبارکه در کدال، گزارش بسیار خوب و ویژه‌ای خواهد بود. متاسفانه خبرهای حاشیه‌ساز مانند تحقیق و تفحص مجلس از فولاد مبارکه یا قیمت‌گذاری دستوری توسط وزارت صمت، روند رشد فولاد مبارکه و رشد قیمت آن در بورس را با اختلال مواجه می‌کند و سهامداران این شرکت در بورس را نگران می‌کند.

 

اگر این قبیل حاشیه‌سازی‌های مجلس و وزارت صمت نباشد، فولاد مبارکه چه از حیث فروش و چه ازحیث رشد ارزش سهام‌اش در بورس، چشم‌انذاز بسیار خوبی خواهد داشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.