طرح نورد گرم فولاد مبارکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد

Print Friendly, PDF & Email

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:اگرچه تحقیق و تفحص حق طبیعی نمایندگان است و می‌توانند از این ابزار استفاده کنند اما این انتظار وجود دارد که کمیسیون‌های تخصصی متناسب با نوع فعالیت و تخصص خود در موضوعات ورود کنند تا نتایج درست‌تری حاصل شود و وقت نمایندگان نیز تلف نشود

کد خبر : 7091
تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399 - 12:02
طرح نورد گرم فولاد مبارکه نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد
Print Friendly, PDF & Email

عزت‌الله اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با وقت خبر اظهار کرد:‌ اگرچه تحقیق و تفحص حق طبیعی نمایندگان است و می‌توانند از این ابزار استفاده کنند اما این انتظار وجود دارد که کمیسیون‌های تخصصی متناسب با نوع فعالیت و تخصص خود در موضوعات ورود کنند تا نتایج درست‌تری حاصل شود و وقت نمایندگان نیز تلف نشود به طور مثال در بحث تحقیق و تفحص از طرح نورد گرم فولاد مبارکه این بحث توسط نماینده‌ای مطرح شده که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عضو نیست.

 

 

 

وی افزود:‌ هدف از هر تحقیق و تفحصی باید برطرف کردن نقصی باشد و انتظار این است که در حوزه‌هایی که مربوط به کمیسیون صنایع و معادن است، ابتدا با اعضای این کمیسیون که در جریان فعالیت‌ها و نحوه عملکرد مجموعه‌های اقتصادی مرتبط با این کمیسیون هستند، مشورت شوند تا اطلاعات بهتر و دقیق‌تری به آنها داده شود. اگر این اقدام شود ممکن است بسیاری از طرح‌ها برای تحقیق و تفحص در درون کمیسیون‌ها حل می‌شود و کار به تحقیق و تفحص نمی‌رسد.

 

 

تحقیق و تفحص از فولاد باید آخرین راهکار باشد نه اولین قدم

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ تحقیق و تفحص باید آخرین راهکار باشد نه اولین قدم برای رفع ابهام‌هایی که ممکن است در ذهن یک یا چند تن از نمایندگان باشد.

 

 

وی عنوان کرد:‌ صنایع متعلق به همه کشور هستند و به ویژه صنایعی مانند فولاد که از صنایع مادر است و چه در زمان حاضر و چه در گذشته، نقش موثری در تامین منابع ارزی برای کشور داشته‌اند نباید با طرح موضوعاتی مانند تحقیق و تفحص این صنایع تحت تاثیرات منفی قرار گیرند، بلکه باید زمینه‌ای برای تقویت آنها فراهم شود.

 

 

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: صنایعی مانند فولاد و از جمله طرح نورد گرم فولاد مبارکه که طرح تحقیق و تفحص از آن مطرح شده است نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای کشور دارند و ممکن است طرح تحقیق از این مجموعه آثار زیانباری به دنبال داشته باشد که هدف نماینده مورد نظر هم نباشد.

 

 

وی با بیان اینکه در جریان مطرح‌شدن تحقیق و تفحص از طرح نورد گرم ۲ فولاد مبارکه، نظرات کارشناسی خود را با توجه به اشرافی که به این مجموعه داشته به مطرح‌کنندگان طرح تحقیق و تفحص ارایه داده است، اظهار کرد:‌ این نظرات که در نهایت می‌توانست آنها را از طرح تحقیق و تفحص منصرف کند، مورد پذیرش آنها واقع نشد.

 

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن خاطرنشان کرد:‌ به طراحان طرح تحقیق پیشنهاد داده شد تا سوالات و ابهام‌های خود را در نشستی با حضور نمایندگان این مجموعه اقتصادی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی مطرح کنند تا پاسخ‌های خود را دریافت کنند اما پذیرفته نشد و این امیدواری وجود دارد که با توجه به نقش مهمی که این صنعت مهم در اقتصاد کشور دارد پاسخ سوالات خود را خیلی زود دریافت کنند.

 

 

وی تاکید کرد:‌ صنعت فولاد از صنایع مادر و مهم کشور است و نباید زمینه آسیب به آن را فراهم کرد؛ فولاد مبارکه در دوران جنگ و زمان حاضر نقش مهمی در صادرات و تامین ارز داشته است و اگر ابهام‌هایی وجود دارد نیز باید از مسیرهایی پیگیری شود که زمینه آسیب به آن مجموعه نشود.

 

 

گفتنی است با اجرای طرح نورد ۲ فولاد مبارکه، تولید ورق فولادی کشور بیش از ۷ میلیون تن افزایش می‌یابد. این حجم تولید هفت میلیون تنی، تمامی نیازهای ورق کشور را تأمین می‌کند و فولادمبارکه در این صورت می‌تواند اعلام کند که هرکس نیاز به ورق فولادی دارد می‌تواند از این واحد تولیدی تحویل بگیرد و در این میان بخش زیادی از دغدغه‌های ناشی از تنظیم بازار و دادستانی و تعزیرات و اینها از بین می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.