گام‌های بلند فولاد هرمزگان برای بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تامین محصول

Print Friendly, PDF & Email

در سالی که با بیماری کرونا و مشکلات سخت اقتصادی آغاز شد، ‌انتظار می‌رفت بنگاه‌های اقتصادی با کاهش تولید مواجه شوند؛ اما خوشبختانه شرکت فولاد هرمزگان با درایت مدیران و کارکنان این شرکت و مهندس عظیمیان مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه این باور را تغییر داده و با رکوردهای پی در پی توانستند شعار جهش تولید را به واقعیت تبدیل کنند.

کد خبر : 7162
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 دی 1399 - 17:26
گام‌های بلند فولاد هرمزگان برای بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تامین محصول
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر،‌ در سال جهش تولید با یاری خداوند متعال و تلاش رزمندگان جبهه تولید و فولادمردان فولاد هرمزگان، رکورد تولید ماهیانه تختال در آبان ماه ۹۹ و در فاصله‌ای کمتر از دو ماه با رکورد قبلی به میزان ۱۳۸۲۲۶ تن محقق شد. این رکورد در کنار رکوردهای دیگری در فولاد هرمزگان دست آمده است. میزان رکوردهای جدید کسب شده شامل: رکورد تولید تختال ماهیانه به میزان ۱۳۸۲۲۶ تن در آبان ماه (رکورد قبلی: میزان ۱۳۷۳۹۱ تن در شهریور ماه ۹۹)، رکورد تولید روزانه تختال به میزان ۶۳۱۱ تن در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال ۹۹، (رکورد قبلی: میزان ۶۰۲۴ تن در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۹۸)، رکورد روزانه تعداد ذوب ریخته گری شده به میزان ۵۱ ذوب در تاریخ ۲۷ آبان ماه ۹۹،‌ (رکورد قبلی: تعداد ۵۰ ذوب در تاریخ ۳۱ شهریور سال ۹۸)،  رکورد تعداد ذوب ریخته گری شده ماهیانه به میزان ۱۱۷۰ ذوب (رکورد قبلی: تعداد ۱۱۵۸ ذوب در فروردین ماه ۹۷ ) بوده است.

نکته قابل توجه دیگر در این شرکت، کاهش چشمگیر روند ضریب تکرار و ضریب شدت حوادث شرکت در طی نیمه اول سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ بوده است به طوری که ضریب تکرار حوادث کل شرکت از ۹۷/۰ به ۴۰/۰ کاهش یافته که بسیار حایز اهمیت است. در این رابطه می توان به کسب گواهینامه ایزو ۴۵۰۰۱ مربوط به استانداردهای ایمنی و گواهینامه ایزو ۱۴۰۰۱ مربوط به استانداردهای مدیریتی محیط زیست اشاره کرد.

رشد تولید ۲۷ هزار تنی آهن اسفنجی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر خوب دیگری است که می‌توان به آن اشاره کرد. واحد احیا مستقیم فولاد هرمزگان در مدت ۶ ماهه سال ۹۹ با تولید ۸۴۶ هزار تن آهن اسفنجی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد افزایش تولید داشته است.

در زمینه ارتقای کیفیت محصولات شرکت، درصد تولید ذوب های مطابق با سفارش در سال ۱۳۹۹ را ۹۹.۵۴ و  درصد تولید تختال های سالم را ۹۸.۶۲ و میانگین بسیار خوب درصد تولید تختال های غیر منطبق با سفارش را ۱.۳۸ درصد اعلام شده است.

روند کاهشی مصرف انرژی در شرکت فولاد هرمزگان بسیار ارزشمند است. در واحد احیا مستقیم میانگین مصرف ویژه انرژی الکتریکی از KWH/TON 110 به KWH/TON 107.4 و در فولاد سازی میانگین مصرف گاز طبیعی از  NM3/TON 8.2 بهNM3/TON  ۶.۱ کاهش یافته است.

در خصوص پروژه های در دست اقدام شرکت، می‌توان گفت که با حمایت های فولاد مبارکه مقرر شد که ظرفیت فولاد هرمزگان در زیر سقف موجود از ۱.۵ میلیون به ۲ میلیون تن افزایش یابد که عملیات افزایش ظرفیت، از ۱.۵ به ۲ میلیون تن آن در حال انجام است. ضمن اینکه احداث یک خط ‌نورد ورق عریض (پلیت میل) و همچنین احداث یک واحد احیا مستقیم به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن نیز در دستور کار شرکت قرارگرفته است. با به بار نشستن خط ‌نورد ورق عریض در فولاد هرمزگان که ظرفیت آن ۱.۲ میلیون تن در سال است ، ورق‌های خاص و API تولید خواهد گردید و به طبع، تنوع محصولات این شرکت، افزایش خواهد یافت. افزایش ظرفیت از ۱.۵ به ۲ میلیون تن در زیر سقف با انجام اصلاحاتی در واحد فولادسازی و ریخته‌گری و برخی زیرساخت‌های شرکت عملیاتی خواهد شد. در همین خصوص پروژه‌های متعددی در دست اقدام است و برخی از آنها نیز درآینده نزدیک شروع به کار خواهد کرد. احداث واحد تولید ورق عریض، زمینه دستیابی به ارزش‌افزوده قابل‌توجهی برای کلیه ذینفعان در کشور ایجاد خواهد کرد. به عبارت دیگر، تختال فولاد هرمزگان در بخش دیگری از کارخانه به ورق عریض تبدیل خواهد شد. بر اساس مطالعات صورت گرفته از تقاضای بازار، احداث خط پلیت میل مبتنی بر طراحی و تولید محصول متمایز به لحاظ ابعاد و کیفیت های خاص، به عنوان بهترین استراتژی توسعه سبد محصول گروه فولاد مبارکه در بازار در نظر گرفته شده و حضور پایدار شرکت را در بازارهای داخلی و صادراتی سبب خواهد شد و باعث افزایش قدرت رقابت و  افزایش سهم  بازار می گردد. از طرفی با توجه به توسعه ظرفیت صنایع کشتی سازی، صنایع نفت و گاز، لوله سازی، صنایع پتروشیمی، پروژه عمرانی، ماشین آلات و … در سال‌های آتی نیاز این صنایع به ورق های عریض در کشور بیش از پیش با رشد قابل توجهی مواجه خواهد گردید و سهم شرکت فولاد هرمزگان در تأمین نیاز بازار تعیین کننده خواهد بود. احداث سیلو و تجهیزات ذخیره سازی آهن اسفنجی، افزایش ظرفیت غبارگیر کوره های فولادسازی و اصلاح و بهینه سازی غبارگیرهای موجودی، احداث واحد گاز زدایی VDOB، توسعه پست برق ۲۳۰، ایستگاه گاز شماره  ۲، خط دوم انتقال آب، نصب لنس های اکسیژن در کوره های فولاد سازی، احداث تصفیه خانه جدید، احداث یک واحد تولید اکسیژن، اصلاحات لازم در ترانسفورماتورهای موجود و رزرو شرکت و ده ها پروژه دیگر.

فولاد هرمزگان کیفیت خود را به سطح مطلوب جهانی ارتقا خواهد داد

شرکت فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب در کنار خلیج نیلگون همیشه فارس و از مجموعه کارخانه‌های گروه فولاد مبارکه است. شرکت فولاد هرمزگان به عنوان سازمانی مطرح در صنعت فولاد کشور، همواره سعی کرده است با به کارگیری رویکرد بهبود مستمر و استراتژی های توسعه سهم  بازار، در راستای جلب نظر مشتریان بکوشد و اهداف خود را در زمینه برنامه های تولید و فروش با دقت بالایی تدوین می نماید.

فولاد هرمزگان در جهت بهبود فاکتورهای قیمت، کیفیت و پایداری در تامین محصول، گام های زیادی برداشته است. سعی شده است تا با اخذ گواهینامه ها و استانداردهای بین المللی، کیفیت خود را به سطح مطلوب جهانی ارتقا داده و از این طریق به عنوان یک برند، خود را در سطح جهانی مطرح نماید که در این ارتباط شرکت می توان به اخذ گواهینامه های ایزو ۱۰۰۰۴ و ۱۰۰۰۲ در مورد رضایت مشتریان و رسیدگی به شکایت مشتریان اشاره کرد.

هدف همه کارکنان زحمتکش فولاد هرمزگان جهش تولید و دستیابی به رکورد تولید سالیانه با تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد خام است که برای تحقق آن تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند. این شرکت نقش بسزایی در اشتغال‌زایی دارد به طوری که تعداد نیروی انسانی شاغل در شرکت ۱۵۳۲ نفر بوده و  ۲۱۰۰ نفر نیز به عنوان نیروی پیمانکار در فولاد هرمزگان مشغول به هستند.

فولاد هرمزگان در راستای مسئولیت اجتماعی در خرداد، تیر و مرداد سال جاری نیز همچون سال های گذشته با کاهش تولید در کوره های فولاد سازی خود سبب افزایش تامین برق برای رفاه مردم شریف استان شد. ضمن اینکه این شرکت با کمک انسان دوستانه خود به دانشگاه علوم پزشکی در بحث تجهیز بخش های کرونایی، جشن گلریزان ستاد دیه و آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد، طرح تکریم ایتام، پویش کمک های مومنانه و کمک های دیگر به بخش‌های فرهنگی و ورزشی استان و … همواره تلاش کرده تا به جامعه خود خدمت کند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.