رشد ۵۰ درصدی صادرات مجتمع فولاد صنعت بناب

Print Friendly, PDF & Email

کلنگ بزرگترین طرح های توسعه ای فولاد کشور امسال در فولاد صنعت بناب به زمین زده می شود.

کد خبر : 7210
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 دی 1399 - 11:27
رشد ۵۰ درصدی صادرات مجتمع فولاد صنعت بناب
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت کشور که از با حضور در استان آذربایجان شرقی وضعیت صنعت استان را مورد بررسی قرار داده است در شهرستان بناب حضور یافت و در جریان این سفر از مجتمع فولاد صنعت بناب بازدید کرد.

این بازدید در راستای ایجاد طرح های توسعه ای این مجتمع با حضور استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از مسئولین استانی با افتتاح یک واحد فولادی و یک واحد صنعتی فرآوری خشکبار در شهرستان بناب همراه بود.

علیرضا رزم حسینی در حاشیه بازدید از واحدهای صنعتی شهرستان بناب با اشاره به افزایش صادرات طی ماه‌های اخیر، اظهار کرد: تا پایان سال نیز صادرات کشور روند صعودی خواهد داشت و با توجه به فشارهای اقتصادی موجود، تراز مناسبی را تجربه کردیم و صادرات و واردات مواد اولیه کارخانجات خوب انجام شده است.
لازم به یادآوریست میزان صادرات مجتمع فولاد صنعت بناب نیز در مدت مشابه نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۵۰ درصدی بوده است و این نشان از پویایی این مجموعه دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان داشت: تأمین مواد اولیه کارخانجات، یکی از مهمترین کارهایی است که دولت اخیراً انجام داد و با اینکه اخیراً مشکلات بسیاری در این زمینه به وجود آمده بود، صادرکنندگانی که تعهد ارزی داشتند از محل واردات کالاهای ضروری و مواد اولیه کارخانجات، تأمین شدند و این امر کمک بسیاری به صنعتگران کرد.
مجتمع فولاد صنعت بناب در قالب پروژه گسترش فولاد شهریار ، پروژه های توسعه را نیز در برنامه کاری قرار داده و با جدیت در حال تکمیل خطوط و افزایش ظرفیت تولید می باشد و پروژه های این شرکت به شرح ذیل می باشد:
– مگا پروژه ذوب و ریخته گری به ظرفیت اسمی یک میلیون و چهار صدو پنجاه هزار تن در سال که شامل یک کوره قوس الکتریکی با ظرفیت ۱۶۰ تن با خوراک ۱۰۰ % آهن اسفنجی و خروجی خطوط ریخته گری اسلب و بیلت
– احداث کارخانه نورد ورق ونورد سرد وگرم ورق و تیرآهن بال پهن
– احداث کارخانه تولید اکسیژن و گازهای صنعتی مورد نیاز خطوط ذوب مجتمع دردو فاز مجموعا به ظرفیت نود میلیون متر مکعب در سال
– احداث کارخانه تولید فروآلیاژ ( فروسیلیس ، فروسیلیکومنگنز و فرومنگنز ) در دو فاز مجموعا به ظرفیت پنجاه هزارتن در سال
– توسعه خط ریلی و اتصال به شبکه راه آهن سراسری
با شروع به کار این پروژه ها که بزودی کلنگ زنی آن صورت خواهد گرفت به جرات می توان گفت که این واحد تولیدی تابعه گروه مالی گردشگری به عنوان سردمدار و پیشرو در ایجاد طرح های توسعه ای کشور خواهد بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.