برخورد با عاملان ربا در موسسات مالی

دادستان کل کشور با ارسال نامه ای به بانک های سراسر کشور هشدار داد: در صورت بروز هرگونه عملیات بانکی منجر به ربا با عاملان برخورد خواهد شد.
کد خبر : 11439
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 18:12
برخورد با عاملان ربا در موسسات مالی
Print Friendly, PDF & Email

برخورد با عاملان دریافت و یا پرداخت ربا در بانک های دولتی و غیر دولتی و موسسات اعتباری در دستور کار دادستانی کل کشور قرار گرفت.

بانک نهادی حقوقی است که عملیات‌ پولی، مالی و اعتباری را بر عهده دارد و بانکداری یعنی ارائهٔ خدمات و عملیات بانکی به مراجعین. حال اگر بخواهیم این خدمات و فعالیت‌ها را طبق قوانین اسلام مدیریت و اجرا کنیم، بانکداری اسلامی پدید می‌آید.

از خصوصیات عمده بانکداری اسلامی عدم دریافت و پرداخت ربا می باشد.

به گزارش وقت خبر، دادستان کل کشور حجت الاسلام منتظری در نامه ای خطاب به مدیران عامل بانک های دولتی، غیر دولتی و موسسات اعتباری غیر بانکی در خصوص حرمت گرفتن یا دادن ربا در اسلام را متذکر شدند.

ایشان افزودند، اعمال نظارت های دقیق مدیران و مسئولان محترم نظام پولی کشور و پیشگیری و برخورد جدی با این پدیده شوم و مذموم امری ضروری و غیر قابل اجتناب است.

لذا ترتیبی اتخاذ فرمایید که بر اقدامات اعمالی بازدارنده تحقق این موضوع در عملیات آن مجموعه و نیز بخش های وابسته از قبیل شرکت های سرمایه گذاری، شرکت های واسپاری و صرافی ها نظارت های لازم اعمال و ضمن استقرار نظامات لازم پیشگیرانه در صورت مواجهه با هر گونه عملیات منجر به بروز ربا نسبت به معرفی متخلفان به مراجع ذیصلاح قضایی اقدام نمایید.

بدیهی است مسئولیت نهایی با مدیران محترم بوده و انتظار می رود نهایت تلاش خویش را در راستای بازگشایی از کارکردهای زیرمجموعه تحت مدیریت خود اعمال فرمایید. هرگونه قصور در این ارتباط موجب اعمال پیگردهای قانونی خواهد بود.

 

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.