کابل در وحشت سقوط، مراکز تجاری تعطیل شد

سقوط قریب الوقوع کابل با محاصره این شهر توسط طالبان
کد خبر : 11503
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1400 - 13:15
کابل در وحشت سقوط، مراکز تجاری تعطیل شد
Print Friendly, PDF & Email

با پیشروی نیروهای طالبان در افغانستان در روزهای اخیر شاهد درگیرهای بسیاری در شهرهای مختلف این کشور بوده ایم. به گزارش وقت خبر گزارش های مردمی نشان می دهد طالبان از سمت غرب وارد شهر کابل شده اند.

درحالی که از ۳۴ استان افغانستان تنها ۴ استان باقی مانده که هنور فتح نشده، نیروهای امنیتی سعی در کنترل اوضاع در کابل را دارند.
شنیده ها حکایت از این دارد که در شهرستان پغمان در غرب کابل درگیری هایی میان نیروهای امنیتی و طالبان رخ داده است. شهر به صورت نیمه تعطیل درآمده و بسیاری از فروشگاه ها تعطیل شده است.

ایجاد نظام جدید توسط نیروهای طالبان

طالبان با محاصره کابل در حال پیشروی برای تسلط کامل بر این شهر هستند. معاون سیاسی طالبان گفت که اکنون زمان آزمایش برای ما فرا رسیده است و باید ثابت کنیم که می توانیم نظام را اداره کنیم. این گروه که خود را امارت اسلامی افغانستان می نامند، یک جنبش و یک سازمان نظامی متشکل از روحانیون اسلامگرای سنی در افغانستان است که از سال ۲۰۰۱ تا کنون درگیر جنگ در افغانستان هستند.

آنها هدف خود را اعاده صلح و امنیت در این کشور بیان کرده اند. آنها پس از تصرف افغانستان، از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱ تقریباً بر سه چهارم این کشور حکومت کردند. در این سال‌ها، کشورهای پاکستان، امارات متحده عربی و عربستان سعودی تنها سه کشوری بودند که طالبان را به رسمیت شناختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.