خبر خوب بیمه برای بیماران کرونایی

تأمین بخشی از هزینه های بیماران کرونایی در پوشش بیمه قرار گرفت
کد خبر : 11716
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 - 16:51
خبر خوب بیمه برای بیماران کرونایی
Print Friendly, PDF & Email

با افزایش شمار مبتلایان کرونا در ایران و بالا بودن هزینه های تشخیصی و درمانی این بیماری، متاسفانه افراد زیادی در صورت ابتلا از مراجعه به مراکز درمانی خودداری می کنند.

با تأیید دبیر شورای عالی بیمه سلامت وزارت بهداشت، هزینه تست های PCR و تشخیص کرونا در پوشش بیمه قرار گرفت.

پیرو مصوبات شورای عالی بیمه تصمیم گرفته شد تست های بیماران کرونایی که در بیمارستان های دولتی انجام می شود به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

دکتر سید سجاد رضوی دبیر شورای عالی بیمه سلامت وزارت بهداشت عنوان کرد: در بخش های خصوصی نیز مبلغ پایه این خدمات مورد پوشش قرار می گیرد. همچنین بیمه تکمیلی می تواند مابقی هزینه ها را پرداخت نماید.

هزینه تست کرونا

وی در پاسخ به این سوال که هزینه پایه این نوع تست ها چه مقدار است و پرداختی بیمه چه میزانی خواهد بود، پاسخ داد: این گونه تست ها از ۱۲۵ تا ۲۳۰ هزار تومان هزینه دارد که در بخش دولتی به طور کامل تحت پوشش بیمه قرار دارد و از این میزان تنها ۳۰ درصد مبلغ ذکر شده در بخش خصوصی توسط بیمه پرداخت می شود.

ایشان در ادامه در مورد نحوه نظارت بر این مصوبه اذعان داشت: نظارت بر این موضوع را حوزه های معاونت درمان و معاونت بهداشتی بر عهده دارند و مردم می توانند در صورت بروز تخلف یا اعلام شکایت با شماره تلفن هایی که از پیش اعلام شده و در بخش پذیرش و ترخیص نیز وجود دارند، تماس بگیرند تا در اسرع وقت مورد پیگیری قرار بگیرد. دکتر رضوی در انتها خاطر نشان کردند این طرح در کل کشور اجرایی خواهد شد و مردم نگران نباشند.

با توجه به افزایش تعداد مراجعین در بخش کرونا و هزینه های بالا، نگرانی های زیادی جهت تأمین هزینه ها برای بیماران کرونایی ایجاد شده بود که با این تصمیم، قسمتی از هزینه ها توسط بیمه جبران خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.