زعفرانیه تهران کجاست؟

محله زعفرانیه در منطقه ۱ شهرداری پایتخت واقع شده و یکی از مناطق مرفه‌نشین شهر تهران به شمار می‌آید
کد خبر : 12959
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 13:59
زعفرانیه تهران کجاست؟
Print Friendly, PDF & Email

محله زعفرانیه در منطقه ۱ شهرداری پایتخت واقع شده و یکی از مناطق مرفه‌نشین شهر تهران به شمار می‌آید. محله زعفرانیه در دوران قدیم اغلب به شکل زمین‌های حاصلخیز و جزء محله‌های شمال شهر و شمیرانات بود. اینجا از جمله مرتفع‌ترین مناطق تهران است که در دامنه توچال قرار گرفته و آب و هوای تمیز، معتدل و کوهستانی دارد. همه این مزایا باعث شده زعفرانیه به یکی از محله‌های پر‌طرفدار برای خرید، اجاره و سرمایه‌گذاری تبدیل شود. اگر قصد خرید یا اجاره در محله زعفرانیه را دارید می‌توانید با جست وجو در سایت‌های آنلاینی چون دیوار  ، شابش، کیلید و ۷ ملک از قیمت‌ها آگاهی پیدا کنید. محله زعفرانیه از نظر موقعیت جغرافیایی، از سمت شمال با ارتفاعات توچال، از سمت جنوب با محلهٔ تجریش و محمودیه و از سمت غرب با ولنجک همسایه است.

تاریخچه محلهٔ زعفرانیه

شک و شبه‌های زیادی در مورد علل نام‌گذاری محله زعفرانیه وجود دارد، برخی افراد علت نام‌گذاری محلهٔ زعفرانیه را کشت و کار زعفرانی که یک از درباریان در این منطقه راه‌اندازی کرده بود، می‌دانند و برخی افراد دیگر معتقدند چون کاخ سعدآباد در نزدیکی این منطقه بوده و رنگ زعفرانی داشته به همین دلیل به مرور زمان این محله را زعفرانیه نامیدند. منطقه زعفرانیه نیز همچون سایر محلات شمالی تهران، در قدیم مملوء از باغ‌های بزرگ و سرسبز بود که در گذر زمان تغییر شکل پیدا کردند و انبوهی از ساخت و ساز جای آن‌ها را گرفت. اما امروزه به عنوان یکی از لوکس‌ترین و مدرن‌ترین محلات شمالی پایتخت شناخته می‌شود. از جمله محله‌های قدیمی زعفرانیه محله اسدآباد بوده که در گذشته باغ‌های فراوانی داشته، ولی تغییر و تحول پیدا کرده و در این میان تنها باغ خیامی بوده که در گذر زمان تغییر چندانی نداشته است.

 بافت محلهٔ زعفرانیه تهران

بافت محله زعفرانیه نیز همچون سایر بسیاری از مناطق شمالی پایتخت، همان سبک لوکس و مجلل را دارد. البته می‌توان گفت به دلیل قدمت منطقه زعفرانیه، بافت این محله هنوز هم ترکیبی از شهرسازی سنتی و مدرن را توامان با هم حفظ کرده است. محله زعفرانیه جزء محله‌های بالا شهر تهران محسوب می‌شود، بنابراین اکثر ساکنان این محله مرفه و اصیل هستد.

 خیابان‌های مهم محلهٔ زعفرانیه

اگر بخواهیم خیابان‌های زعفرانیه را معرفی کنیم، می‌توانیم به خیابان الف، خیابان کیهان، خیابان پسیان، خیابان ولنجک، خیابان ساسان و بلوار بهزادی اشاره کنیم. متراژ اکثر خانه‌های این منطقه زیر ۳۰۰ متر است. خیابان امیر سوری جزء خیابان‌های گران قیمت در این محدوده به شمار می‌رود که مملوء از خانه‌های نوساز وکلید نخورده است. خیابان پسیان نیز یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین خیابان‌های این منطقه است. خیابان اعجازی هم از جمله خیابان‌های قدیمی محله زعفرانیه محسوب می‌شود. خیابان ثارالله، خیابان کیهان، خیابان خدامراد، خیابان ماکوئی پور، تقریبا رنج قیمتشان یکی بوده و در این مناطق می‌توانید خانه‌های بالای ۵۰ متر تا ۲۰۰ متر را پیدا کنید، همچنین خانه‌های نوساز در این خیابان بسیار است.

 مراکز خرید محلهٔ زعفرانیه

مراکز خرید مشهوری چون مرکز تجاری پالادیوم، مجتمع تجاری پیرامید، مجتمع تجاری اداری میلان، مجتمع تجاری بامیک، و مجتمع زعفرانیه پلازا در محدوده زعفرانیه وجود دارد که بورس انواع و اقسام کالاها و برندهای مختلف هستند. علاوه بر این بازار میوه و تره بار الف، در خیابان مقدس اردبیلی واقع شده که میوه تره بار مورد نیاز ساکنان محله زعفرانیه را تامین می‌کند.

مظنه خانه‌های محلهٔ زعفرانیه

امروزه ساخت و ساز برج‌ها و آپارتمان‌های لوکس در زعفرانیه گسترش یافته و زعفرانیه را به یکی از گران قیمت‌ترین مناطق شمالی تهران تبدیل کرده است. با این وجود سایت‌های آنلاین را بررسی کنید. زیرا در آن‌ها پیشنهادهای زیادی برای خریداران و مستاجران در زعفرانیه با بودجه های مختلف وجود دارد. برای مثال؛

برای اجاره آپارتمانی ۲۲۰ متری، ۲۰ سال ساخت، ۳ خواب، دارای امکانات (پارکینگ، آسانسور و انباری)، باید ۳۰۰ میلیون تومان برای ودیعه و ماهانه ۳۷ میلیون تومان اجاره بپردازید.

برای اجاره آپارتمانی ۱۴۰ متری، ۳ سال ساخت، ۲ خواب، فول امکانات، باید ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان ودیعه و ماهانه ۲۰ میلیون تومان اجاره پرداخت کنید.

دسترسی به محله زعفرانیه

اگر قصد دارید با خودرو شخصی‌ در محله زعفرانیه تردد کنید، می‌توانید با استفاده از بزرگراه مدرس و بزرگراه چمران، دسترسی خوبی به سایر مناطق شهر تهران داشته باشید. اگر تمایل دارید از طریق وسایل حمل و نقل عمومی رفت و آمد کنید، نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به محله زعفرانیه، ایستگاه مترو تجریش است. همچنین می‌توانید از تاکسی‌های تجریش و ولنجک نیز برای عبور و مرور استفاده کنید. علاوه بر آن اتوبوس‌های بی آر تی خیابان ولیعصر هم از این محله می‌گذرد.

وقت خبر

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.