کدام خودروها  از خط تولید خارج می شوند؟

وزیر صنعت معدن و تجارت از توقف تولید خودرو‌های ساینا، تیبا، سمند و خارج شدن خط تولید  پژو ۴۰۵ در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر : 15469
تاریخ انتشار : شنبه 25 تیر 1401 - 16:52
کدام خودروها  از خط تولید خارج می شوند؟
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر، وزیر صمت روز هشتم خرداد در بازدید سرزده از گروه صنعتی ایران‌خودرو و همچنین شرکت خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو)، در جمع خبرنگاران گفته بود که سازمان ملی استاندارد مرجع اصلی کیفیت خودروها در کشور است و به طور قطع از سازمان ملی استاندارد پشتیبانی خواهیم کرد و نظرات این سازمان لحاظ خواهد شد.

 

وی در ادامه گفت، همه تولیدکنندگان به‌ویژه خودروسازان موظف‌اند که ضوابط سازمان ملی استاندارد را رعایت کنند. بخشی از معضل کیفیت خودرو ناشی از کسری قطعات و تولید خودروهای ناقص است.

 

از ابتدای خردادماه امسال با تعهدی که در میان مدیران ایران‌خودرو ایجاد شد، تولید خودروهای ناقص این خودروساز به حداقل رسید و شاهد درصد بالایی از عبور مستقیم خودروها از خط تولید این خودروسازان هستیم که در گذشته تنها به میزان ۱۰ درصد بوده است. علاوه بر موضوع تولید ناقص خودروها، بخشی از دلایل کاهش کیفیت خودروها به پلتفرم‌ها و قدیمی بودن آنها باز می‌گردد.

 

به طور نمونه خودروهایی نظیر پژو ۴۰۵، سمند و تیبا که سالیان سال از تولید آنها می‌گذرد به دلیل قدیمی بودن پلتفرم‌ها با مشکل کیفیت مواجه هستند و باید تولید آنها متوقف شود.

 

با افزایش تولید خودروی نظیر تارا که از دو هزار دستگاه در سال گذشته به بیش از ۷۵ هزار دستگاه در سال جاری افزایش داشت و با تولید این خودرو، تولید خودروهایی همچون سمند و پژو ۴۰۵ از خط خارج خواهد شد.

 

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت در خصوص توقف خط تولید چند خودرو در آینده نزدیک ، اظهار داشت: در مورد خودرو چندین موضوع مطرح است که یکی از آن‌ها کنار گذاشتن خودرو‌های قدیمی یا پلتِ پلت‌فرم‌ها که معادل فارسی آن بن سازهاست که برای تیبا با توافق کاملی که با سازمان ملی استاندارد داشتیم، تولید آن کاملا متوقف شد که البته تعهداتی از قبل بوده که انجام و خودروهای دارای تعهد تحویل داده خواهد شد.

 

وزیر صمت ادامه داد: قطعاً استاندارد و کیفیت یکی از اصولی است که قابل خدشه و کوتاه آمدن نیست که ما بخواهیم به خاطر منافع بنگاه‌هایی، راحتی و آرامش امنیت مردم را زیر سوال ببریم این یک اصل است که هم وزارت صنعت، معدن و تجارت و هم سازمان ملی استاندارد ایران روی آن توافق دارد سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت هر دو سازمان حاکمیتی است که تلاش می‌کنیم همه محصولات از جمله خودرو که کیفیت آن مورد دغدغه مقام معظم رهبری است و عموم مردم، این حقوق مردم رعایت شود و از آنجایی که استاندارد حداقل کیفیت‌ها را بیان می‌کند، خودرو حداقل کیفیت را داشته باشد که البته ما باید انشالله قدم‌های بالاتری در جهت ارتقای کیفیت برداریم.

گفتنی است، با دستور رئیس جمهور مبنی بر احیای صنعت خودروسازی، توجه و نظارت به این صنعت افزایش پیدا کرده است. در این خصوص بارها وزیر صمت از شرکت‌های خودروساز بازدید و از نزدیک عملکرد این خودروسازان را بررسی کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.