به گزارش وقت خبر؛

مرکز آمار تغییرات از افزایش و کاهش بعضی از اقلام خوراکی خبر داد!

مرکز آمار تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروههای مختلف کالاهای خوراکی در مناطق شهری کشور را اعلام کرد.
کد خبر : 17577
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 شهریور 1401 - 14:39
مرکز آمار تغییرات از افزایش و کاهش بعضی از اقلام خوراکی خبر داد!
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر ؛در گروه نان و غلات اقلام ” رشته آش ” با ۴,٢ درصد ،” برنج ایرانی درجه یک ” با ۴.١ درصد و ” شیرینی خشک ” با ٣.٠ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

نمودار

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده های آن، اقلام ” گوشت گاو یا گوساله” با ۳.۵ درصد ،”کنسرو ماهی تن” با ۱.۹ درصد و “ماهی قزل آلا” با ۱.۱ درصد بیشترین افزایش قیمت و قلم “مرغ ماشینی” با ۵.۴- درصد بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

در گروه لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” خامه پاستوریزه ” با ۵,٩ درصد و ” کره پاستوریزه(کره حیوانی) ” با ۴.٨ درصد و ” دوغ پاستوریزه ” با ۴.١ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به “روغن نباتی جامد” با ۱.۷- درصد بوده است.

در گروه میوه و خشکبار ، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” پرتقال ” با ٢۴,٢ درصد،” سیب” با ١٣.١ درصد می باشد. همچنین در این گروه بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” هندوانه ” با ٢٢.٧- درصد و “لیموترش” با ٢٠.۶- درصد می باشد.

در گروه سبزیجات و حبوبات، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به ” هویج فرنگی” با ۲۱.۸ درصد، “پیاز” با ۵.۹ درصد و ” لوبیاچیتی” با ۴.۴ درصد و بیشترین کاهش قیمت مربوط به “کدوسبز” با ۱۱.۲- و “فلفل دلمه ای” با ۷.۴-درصد می باشد.

در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “سس مایونز” با ١٠,٨ درصد و “سس گوجه فرنگی” با ۵.۶ درصد می باشد.

در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از ۵۳قلم خوراکی منتخب در نقاط شهری، ۳۲قلم، درصد تغییر سالانه بالاتر از نرخ تورم نقطه ای نقاط شهری کشور (۵۱.۱درصد) داشته اند.

نمودار2

بر این اساس روغن مایع با افزایش ۳۱۴.۶درصدی و روغن نباتی جامد با افزایش ۲۸۸.۳درصدی بیشترین افزایش قیمت را داشتند و هویج فرنگی تنها کالایی بود که با ۱۳.۷درصد کاهش نسبت به مرداد سال گذشته، افت قیمت داشت.

هندوانه هم با تنها ۳.۱درصد افزایش قیمت نسبت به مرداد سال قبل، پس از هویج فرنگی که کاهش قیمت داشته، کمترین افزایش قیمت را داشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.