ارتقاء هلدینگ‌ها و واحد‌های گروه مالی گردشگری در بین شرکت‌های برتر ایران

تعدادی از هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه گروه مالی گردشگری در همایش شرکت‌های برتر ایران در سال ۱۴۰۱ با چند پله صعود نسبت به دوره قبل حائز رتبه‌های برتر شدند.
کد خبر : 21909
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1401 - 16:01
ارتقاء هلدینگ‌ها و واحد‌های گروه مالی گردشگری در بین شرکت‌های برتر ایران
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، در همایش شرکت‌های برتر ایران که با حضور قائم مقام و معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، تعدادی از هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه گروه شامل ماهان، نگین، گروه بازرگانی دانا، احیا استیل فولاد بافت و توسعه فراوری معادن ماهان سیرجان درخشیدند.

هلدینگ گسترش صنایع و معادن ماهان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ رتبه ۶۸ را کسب کرد که نسبت به دوره قبل ۳ پله صعود داشت و در ردیف ۱۰۰ شرکت برتر ایران جای گرفت.

هلدینگ اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ به رتبه ۷۸ شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) دست یافت ضمن اینکه در بخش رشد فروش نسبت به مدت مذکور ۵۹۸ درصد رشد داشت که موفق به کسب رتبه دوم در این بخش شد. همچنین بیشترین صعود در بین شرکت‌ها به هلدینگ نگین اختصاص داشت.

شرکت احیا استیل فولاد بافت نیز در ارزیابی سال ۱۴۰۰ شرکت‌های برتر ایران رتبه ۱۰۲ را از میان ۵۰۰ شرکت برتر کسب کرد که نسبت به دوره قبل ۱۹ پله صعود داشت.

کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که از سال ۱۳۹۸ به بهره برداری رسیده است.

شرکت توسعه فرآوری صنایع و معادن ماهان سیرجان نیز با ۵ پله صعود نسبت به دوره قبل در جایگاه ۱۱۱ شرکت‌های برتر ایران قرار گرفت.
گروه بازرگانی گردشگری دانا نیز در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۰ با کسب رتبه ۲۶۵ در جمع ۵۰۰ شرکت برتر ایران قرار گرفت که در مقایسه با دوره گذشته ۶۰ پله صعود کرد.

شرکت گروه بازرگانی گردشگری دانا، بازوی بخش بازرگانی گروه مالی گردشگری است.
در این مراسم به هلدینگ‌ها و شرکت‌های برتر لوح و تندیس اهدا شد.

بر اساس این گزارش، در ارزیابی عملکرد شرکت‌های برتر ایران، ۳۳ شاخص مختلف همچون میزان فروش و درآمد، تولید، صادرات، اشتغالزایی، ارزش افزوده، دارایی، سودآوری و … مورد بررسی قرار گرفته است.
این گزارش حاکیست: شرکت‌های برتر نقش مهمی در تولید ملی، اشتغالزایی، صادرات و دیگر متغیر‌های اقتصاد ملی دارند.

سازمان مدیریت صنعتی در سال ۱۴۰۱ نیز مانند سال‌های گذشته اقدام به رتبه‌بندی شرکت‌های برتر ایران (IMI-۱۰۰) کرد. این رتبه‌بندی که ۵۰۰ شرکت بزرگ و تاثیرگذار در اقتصاد کشور را معرفی می‌کند، با هدف شناسایی جایگاه بنگاه‌های اقتصادی و گروه‌های صنعتی (رشته‌های مختلف کسب و کار)، گسترش رقابت بین بنگاه‌های اقتصادی و کمک به سیاست گذاران اقتصادی کشور انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.