مزایا و چالش های برون سپاری تولید تجهیزات پزشکی

عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می‌کنند که آیا ساخت تجهیزات پزشکی یک شغل موفق است یا نه. اما مسئله اصلی در خصوص این امر، زمان است. شما باید بدانید که تیم بنیانگذار شما در حال حاضر تمام مهارت‌های لازم برای تولید محصولات را دارند یا نه.
کد خبر : 24569
تاریخ انتشار : یکشنبه 21 خرداد 1402 - 20:01
مزایا و چالش های برون سپاری تولید تجهیزات پزشکی
Print Friendly, PDF & Email

عوامل زیادی وجود دارند که تعیین می‌کنند که آیا ساخت تجهیزات پزشکی یک شغل موفق است یا نه. اما مسئله اصلی در خصوص این امر، زمان است. شما باید بدانید که تیم بنیانگذار شما در حال حاضر تمام مهارت‌های لازم برای تولید محصولات را دارند یا نه. استارتاپ‌ها معمولا نمی‌توانند وقت زیادی برای کسب مهارت و یادگیری صرف کنند در نتیجه در آغاز به استخدام افراد خبره و ماهر نیاز دارید. به عنوان یک کارآفرین در صنعت تولید تجهیزات پزشکی معمولا به این سوال خواهید رسید که آیا باید یک تیم داخلی ایجاد کنم یا به همکاری با شرکای سابقه‌دار در این زمینه فکر کنم.

چرا باید برون‌سپاری کنیم

 

به هرحال برون‌سپاری در سال‌های اخیر در بسیاری از صنایع به یک کلمه کلیدی تبدیل شده است اما آیا در تولید تجهیزات پزشکی هم این کار جواب می‌دهد؟ همچنین سوال دیگری که وجود دارد این است که کدام بخش‌های تولید تجهیزات پزشکی را باید برون‌سپاری کرد. معمولا برون‌سپاری برای ابعاد زیر انجام می‌شود:

 

  • وقتی نمی‌خواهید یک پتانسیل را در بازار از دست بدهید اما درحال حاضر منابع لازم را ندارید
  • وقتی تجربه، صلاحیت یا تخصص لازم را ندارید
  • زمانی که شما نیاز به انجام یک بار یا به ندرت کارها دارید.
  • زمانی که شما نیاز به انجام یک کار تخصصی و سریع دارید.

برای مثال تنظیم سیستم مدیریت کیفیت (QMS) کاری است که شما حداقل یک بار باید آن را انجام دهید. پس اگر وقت و صلاحیت لازم برای این کار را ندارید، می‌توانید برون‌سپاری کنید. یا مثلا اگر تجهیزات لازم برای اکسترودر پزشکی را ندارید، می‌توانید این پروسه را برون‌سپاری کنید.

 

با همین استدلال خیلی از شرکت‌ها وظایف طراحی و نگهداری سایت را برون‌سپاری می‌کنند. درحالی که این کارها دشوار و سخت نیست اما بخشی از زمان و انرژی تیم شما را به خود اختصاص می‌دهد. با توجه به اینکه که زمان و انرژی شما محدود است، لازم است آن را مدیریت کرده و صرف موارد مهم‌تر بکنید.

مزایای برون‌سپاری

 

برونسپاری تولید تجهیزات پزشکی یکی از راههای افزایش رقابتپذیری و بهبود کیفیت و اثربخشی این تجهیزات است. برونسپاری به تولیدکنندگان اصلی این امکان را میدهد که از دانش و تجربه و تخصص سایر کارخانه‌های سازنده بهره ببرند و هزینه‌های تولید خود را کاهش دهند. برونسپاری همچنین باعث می‌شود که فرآیندهای تولید با استانداردهای بین‌المللی همخوانی داشته باشند و نظارت و کنترل کیفی مناسب صورت گیرد. برونسپاری در نهایت منجر به افزایش سطح علم و فناوری و نوآوری در حوزه تجهیزات پزشکی می‌شود.

 

دستیابی به تخصص و مهارت

 

پس با برون‌سپاری می‌توانید یک متخصص برای انجام سریع‌تر و با دقت بیشتر کارها استخدام کنید. هنگامی که برون‌سپاری می‌کنید، تخصص و کارایی را هدف قرار می‌دهید. بهترین متخصصان در زمینه کاری خود با سال‌ها تجربه را انتخاب می‌کنید، چرا که آن‌ها بهتر و سریع‌تر کارشان را انجام می‌دهند. به این ترتیب شما در مدت کوتاه‌تر و با کیفیت بهتری به‌نتیجه مورد نظرتان می‌رسید.

 

لازم نیست کارمندان بیشتری را استخدام کنید

 

جنبه‌های مختلفی برای تولید تجهیزات پزشکی وجود دارد و استخدام افراد متخصص در تمام ابعاد هزینه زیادی را به کمپانی شما تحمیل می‌کند. از زمان تصمیم‌گیری در خصوص استخدام باید آگهی های استخدام آماده کنید، متقاضیان را آنالیز کنید و مصاحبه انجام دهید و سپس در خصوص استخدام تصمیم بگیرید. این کار می‌تواند ماه‌ها طول بکشد و در نهایت پیدا کردن یک کارمند خبره و مناسب کار آسانی نیست.

 

برون‌سپاری به کارشناسان تولید تجهیزات پزشکی به این معنا است که آن‌ها قبلا کارمندانی دارند که تنها باید اطلاعات کلی در خصوص محصول شما به دست آورده و تولید را شروع کنند. به این ترتیب در برون‌سپاری حتی نیاز به آموزش از پایه را هم ندارید.

 

ریسک‌ها کاهش پیدا می‌کنند

 

زمانی که تولید تجهیزات پزشکی را برون‌سپاری می‌کنید، ریسک تولید محصولات بدون کیفیت یا تولید طولانی و وقت‌گیر را کاهش می‌دهید و کار را به افراد ماهر و خبره می سپارید که از قبل تجربیات کافی را دارند. به این ترتیب دستگاهی که در نهایت تولید می‌شود، مطابق تمام استانداردهای لازم در بازار خواهد بود.

 

شما می‌توانید روی بودجه تمرکز کنید

 

اولویت اصلی برای تمام استارتاپ‌ها این است که مطمن شوند که بودجه کافی برای ادامه کار را دارند. با برون‌سپاری می‌توانید پروژه‌ها و کارها را محدودتر کرده و تمرکز بیشتری روی مدیریت بودجه و البته کاهش هزینه‌ها داشته باشید.

 

مضرات برون‌سپاری

برونسپاری تولید تجهیزات پزشکی همچنین معایب و چالشهایی را به همراه دارد. برونسپاری ممکن است باعث از دست رفتن دانش و تخصص تولید کننده اصلی شود و اثر منفی بر روی توانایی نوآوری و ارتقاء فناوری آن داشته باشد. برونسپاری همچنین مستلزم رعایت الزامات و ضوابط قانونی، فنی، اخلاقی و کیفیت است که نقض آنها ممکن است منجر به اخذ جرایم، ابطال پروانه ثبت، فراخوان محصول از بازار و یا شکایات مصرفکنندگان شود. برونسپاری نیازمند اعتماد و همکاری بین طرفین قرارداد است که در صورت عدم وجود آن، ممکن است باعث بروز اختلافات، سوءاستفادهها، تأخیرات و خطاهای تولید شود.

 

هماهنگی کمتر

 

شما باید در خصوص نیازهای خود دقیق باشید و معیارها را دقیقا مشخص کنید تا طرف مقابل بداند که کارایی و وظایف دستگاه موردنظر چه باید باشد. درصورتی که نیازتان را دقیقا مشخص نکنید و نگویید که چه پارامترهایی مد نظرتان است، هیچ وقت نتیجه نهایی باب میلتان نخواهد بود. این اشتباه می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد و همچنین وقت‌تان را تلف کند. از طرفی برون‌سپاری به خاطر همکاری با یک مجموعه جدید، معمولا این اتفاقات را هم به همراه دارد.

 

زمان بیشتری برای نظارت لازم دارید

 

در صورتی که اولین بار است با شرکت مورد نظر همکاری می‌کنید یا سری اول تولید را در پیش دارید، احتملا وقت بیشتری برای نظارت روی کار نیاز دارید.

 

کنترل شما روی منابع محود می‌شود

 

شما در خصوص حجم کار واقعی شرکت های موفق تولید تجهیزات پزشکی طرف مقابل اطلاعی نخواهید داشت و همچنین نمی‌دانید که طرف قرارداد تا چه اندازه خوش‌قول و مسئولیت‌پذیر است. همچنین از عملکرد کارکنان اطلاعی ندارید. این رویه کنترل شما را روی روند انجام پروژه محدود می‌کند.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.