بررسی فرصت‌های صادراتی تاپیکو به برزیل، در نشست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و سفیر ایران در برزیل

در نشست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و سفیر ایران در برزیل، فرصت‌ها و ظرفیت‌های صادرات شرکت‌های تابعه هلدینگ تاپیکو به برزیل بررسی شد.
کد خبر : 28335
تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 15:54
بررسی فرصت‌های صادراتی تاپیکو به برزیل، در نشست وبیناری مدیرعامل تاپیکو و سفیر ایران در برزیل
Print Friendly, PDF & Email

به گزارش وقت خبر به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین (تاپیکو)، در راستای راهبرد جدید شرکت تاپیکو مبنی بر محور قرار دادن صادرات، با توجه به بازار بزرگ کشور‌های آمریکای لاتین به‌ویژه برزیل برای محصولات پتروشیمی، روغن موتور، قیر و لاستیک، روز چهارشنبه در نشست وبیناری دکتر بابک افقهی مدیرعامل تاپیکو و معاونان این شرکت با حسین قریبی سفیر جمهوری اسلامی در برزیل، نیازمندی‌های بازار این کشور و امکان‌سنجی صادرات محصولات تولیدی شرکت‌های هلدینگ به این کشور آمریکای لاتین مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته سفیر ایران در برزیل، با توجه به رشد بخش کشاورزی این کشور و پروژه‌های بزرگ زیرساختی، تقاضا برای محصولات پتروشیمی، قیر، روغن موتور و لاستیک در این کشور رو به افزایش است و با توجه به تولید این محصولات در شرکت‌های تابعه تاپیکو، فرصت صادراتی مناسبی در این زمینه وجود دارد.

دکتر افقهی نیز در این نشست با اشاره به واردات حدود ۸ میلیارد دلاری ایران از برزیل، بر ضرورت فروش صادراتی به این کشور و صرف ارز صادرات برای تامین کالا‌های مورد نیاز کشور بخصوص کالا‌های اساسی، تأکید کرد.

مدیرعامل تاپیکو عنوان کرد که با توجه به قیمت بالاتر محصولات پتروشیمی، قیر و لاستیک در برزیل نسبت به بازار‌های آسیایی و هزینه مبادله ارزی پایین‌تر با کشور‌های آمریکای لاتین، تاپیکو قصد خط‌شکنی در حضور در بازار برزیل را دارد.
وی افزود: با افزایش صادرات کالا به برزیل و تامین ارز موردنیاز واردات از منطقه آمریکای لاتین، بخشی از نیاز ارزی کشور تامین خواهد شد.

در این نشست چند ساعته وبیناری همچنین تصمیماتی برای بازاریابی محصولات تولیدی شرکت‌های تاپیکو و حضور فعال این شرکت‌ها در بازار برزیل اتخاذ شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.